کد خبر: ۴۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۳ - 2015January 17
شفاآنلاین-مطالعات صورت گرفته حاکی از این است که واکسن آنفلوانزای امسال از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و تنها در درمان 23 درصد از موارد بیماری آنفلوانزا موفق عمل کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،بر اساس مطالعات صورت گرفته آشکار گشته است که واکسن آنفلوانزای امسال از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و تنها در درمان 23 درصد از موارد بیماری آنفلوانزا موفق عمل کرده است. همین موضوع باعث شده تا واکسن آنفلوانزای امسال یکی از بدترین عملکردها را در جریان یک دهه گذشته داشته باشد.

علت عملکرد ضعیف واکسن آنفلوانزای امسال، فقدان وجود ویروسی در این واکسن اعلام شده است که باعث مریض شدن افراد می شود.

آلیسا فرای کارشناس واکسن آنفلوانزا از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آتلانتا، که در این مطالعات همکاری داشته از سال جاری به عنوان یک سال غیر معمول در عملکرد واکسن آنفلوانزا نام برده است.

اوایل دسامبر مقامات سی دی سی هشدار دادند واکسن آنفلوانزای امسال به خوبی عمل نخواهد کرد چرا که ویروس بکار رفته در این واکسن با ویروسی که در سطح گسترده انتشار یافته چندان تطابقی ندارد.

هر ساله، بر اساس بهترین حدس و گمان های پزشکان پیرامون سه الی چهار نوع ویروسی که ممکن است بیشترین اختلال را در بیماران ایجاد کنند، واکسن آنفلوانزا از نو فرمول بندی می شود.

اما از آنجایی که واکسن آنفلوانزای امسال فاقد ویروس H3N2 است که در درمان دو سوم از بیماری های فصل زمستان موثر است، تعداد افراد بیشتری به دلیل ابتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده و در میان افراد مسن این بیماری حتی منجر به مرگ شده است. امری که باعث شده تا زمستان امسال یکی از بدترین زمستان ها از لحاظ عملکرد ضعیف واکسن آنفلوانزا لقب بگیرد.

این در حالی است که حتی با وجود عملکرد ضعیف واکسن آنفلوانزای امسال، مقامات سی دی سی همچنان به مردم توصیه می کنند از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند. فصل آنفلوانزا در آمریکا در ماه ژانویه و فوریه به اوج رسیده اما افراد مبتلا می توانند تا ماه ها بعد همچنان درگیر این بیماری بمانند.
مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: