کد خبر: ۴۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۳ - 2015January 16
دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران خبرداد:
شفاآنلاين: دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با ابراز امیدواری برای اجرای طرح (پاد) در مدارس کشور بعد از ۸ سال در جا زدن گفت: متاسفانه امروز در کشور خرید سیگار آسان‌تر از تهیه نان شده است.
به گزارش شفاآنلاين، محمدرضا مسجدی در حاشیه جلسه مجمع عمومی مبارزه با دخانیات که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه بعد از 3 دهه یک وزیر بهداشت در این مجمع شرکت کرد و نتایج آن جلسه این بود که برنامه‌ریزی جدی با هماهنگی همه ارگان‌ها داشته باشیم تا در مبارزه با استعمال دخانیات اقدام کنیم و برای همکاری بیش‌تر با هر وزارتخانه‌ای نیز وزیر بهداشت خودشان پیشنهاد کردند که وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه دولت روحانی به دولتی سلامت محور معروف شده است، عنوان کرد: بررسی آخرین آمارها نشان می‌دهد که 10 میلیون نفر در کشور دخانیات مصرف می‌کنندف بیش‌تر نگرانی‌ها نیز مربوط به مصرف قلیان است که بیش‌ترین نگرانی در این زمینه نیز مصرف قلیان توسط دختران است. 

مسجدی در ادامه بر اجرای قوانین مصرف دخانیات توسط مسئولان تأکید کرد و گفت: صدا و سیما نیز در این زمینه باید آگاهی مردم را افزایش دهد و از آن طرف نیز باید مردم خودشان نیز همکاری کنند تا در کنار همکاری دولت و مجلس و سازمان‌های مردم‌نهاد برای مبارزه جدی با دخانیات حرکت کنیم. 

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران به طرح پیشگیری از مصرف دخانیات با عنوان (پاد) در مدارس کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه این طرح با وجود تمام تلاش‌هایی که شد اجرای آن 7 تا 8 سال است که درجا می‌زند در حالیکه در این طرح دانش‌آموزان، مربیان، مدیران و اولیاء تحت آموزش قرار می‌گیرند، بنابراین وزیر بهداشت قول داد با وزیر آموزش و پرورش برای اجرای این طرح صحبت و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

مسجدی در ادامه با بیان اینکه تهیه سیگار در کشور ما در کمتر از 30 ثانیه امکان دسترسی به آن وجود دارد، افزود: متاسفانه هم اکنون خرید سیگار در کشور از تهیه نان نیز آسان‌تر شده است.

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران خاطرنشان کرد: 85 درصد سرمایه‌گذاران دخانیات دنیا آمریکایی هستند ولی همین آمریکا سخت قوانین مبارزه با دخانیات را در کشور خود دارد و فقط پول و فواید مالی آن را در کشورهای جهان سوم دنبال می‌کند که مضرات آن نیز برای همین کشورهاست.

تسنيم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: