کد خبر: ۴۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۳ - 2015January 14
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:
شفاآنلاین-مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری است، گفت: در یکسال گذشته با وجود مشکلات بورس، میزان این سرمایه گذاری به 2برابر رسیده است.
2برابر شدن سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در یکسال گذشته

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سیدتقی نوربخش در جلسه شورای اداری استان بوشهر که با حضور روسای مراکز بیمه‌ای و درمانی استان بوشهر و نمایندگان تشکل های کارگری،کارفرمایی و بازنشستگی این استان برگزار شد، اظهار داشت: طی 15ماهی که افتخار خدمت در این پست را دارم، برای سومین بار است که به بوشهر سفر می کنم، اما برای اولین بار توفیق حضور در جمع شما را داشته‌ام که این اتفاق به یمن سفر رئیس جمهور به استان بوشهر میسر شده و باید آن را مغتنم شمرد.

وی مهم ترین تولید سازمان تأمین اجتماعی را ایجاد امنیت اجتماعی و اعتماد بین مردم و سازمان دانست و افزود: اگر امنیت اجتماعی را تقویت کنیم، یعنی در مسیر صحیح گام برداشته‌ایم و در غیر اینصورت، با یک چالش جدی در این سازمان بیمه گر اجتماعی روبرو خواهیم بود.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تفاوت این سازمان با دیگر نظام های بیمه ای، نگاه ویژه، به توسعه همراه با عدالت است، ادامه داد: به دلیل توسعه، نباید عده ای کارگران و شهروندان، له شوند.

دکتر نوربخش تصریح کرد: اولین وظیفه ما، خارج کردن سازمان از شرایط بحرانی است که در دولت قبل بر آن گذشت و هنوز شاهد امواج آن هستیم و باید با عبور از آن حاشیه ها، سازمان را به ماموریت اصلی آن برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه سازمانی با این وسعت و مکانیزم می تواند در ایجاد رضایتمندی مردم از دولت، نقش تاثیرگذاری داشته باشد، اضافه کرد: این سازمان در 8سال، 8مدیرعامل عوض کرد و بدهی 3700میلیارد تومانی آن در سال 83 به 56 هزار میلیارد تومان در شهریور سال گذشته رسیده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، ایجاد اعتماد بین مردم، جامعه کارگری و تاثیرگذاران اجتماعی نسبت به این سازمان را یک ضرورت دانست و گفت: در این مدت تا حدودی در این زمینه موفق بوده ایم و دیگر به این سازمان به دید یک سازمان رانتی نگاه نمی شود هرچند هنوز همه مسائل حل نشده و کاملا به حالت اصلی خود برنگشته است.

دکتر نوربخش تصریح کرد: کارفرمای سازمان، بیمه شده های ما هستند و از روز حضور در این سازمان، قانونگرایی، برنامه محوری، پاکدستی و پاسخگویی، چهار شعار اصلی و خطوط قرمز سازمان هستند که سعی کردیم در همه امور آنان را دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نبود اعتماد و پایداری منابع مالی، مهمترین چالش های سازمان در سال گذشته بودند به نحوی که پارسال با کسری بودجه پنج هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در 9ماهه اول امسال، با وجود همه مشکلات، علاوه بر پرداخت مستمری ماهیانه بازنشستگان؛ 550میلیارد تومان برای خرید خدمات درمانی از مراکز طرف قرارداد و 500 میلیارد تومان نیز در بیمارستان‌ها و درمانگاه های ملکی، بدون استقراض وام، هزینه کرده ایم.

دکترنوربخش با بیان اینکه ارتقاء وضع مستمری بگیران یکی از راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: 50درصد مستمری بگیران ما، حداقل دستمزد بگیرند که این اصلا در شان ملت وفادار به نظام نیست، لذا در طول یکسال اخیر، 25درصد افزایش حقوق و دستمزد، اجرای مواد 96 و 111 مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: تصویب بودجه سازمان تا قبل از فرا رسیدن سال جدید از دیگر اقدامات ما بوده که طی پنج سال اخیر بی سابقه است و ما همه تلاشمان را در راستای ارتقاء بودجه یکساله انجام داده‌ایم.

دکتر نوربخش با اشاره به تکمیل ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی عسلویه پس از 8سال بلاتکلیفی، تصریح کرد: تکمیل این بیمارستان یک حرکت جهادی بود.

وی از افتتاح 30پروژه عمرانی در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با تجمیع کردن منابع سازمان به پایداری نسبی منابع و مصارف رسیدیم و توانستیم بودجه خوبی از محل هدفمندی یارانه ها دریافت کنیم ضمن اینکه ما باید برای هزینه های بیمه شدگان، هم به دنبال منابع باشیم و هم به تعهداتمان عمل کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه همه خدمات سازمان در این مدت، از مواهب دولت تدبیر و امید است، اضافه کرد: در هیات امنا، هیات مدیره و هیات نظارت این سازمان، افراد فرهیخته ای حضور دارند که همه تلاش آنها پیشبرد اهداف سازمان است.

دکترنوربخش گفت: مواردی همچون بیمه بیکاری، مشاغل سخت و زیان آور، ماده 148 و ... با همکاری بین سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، در حال انجام است که با همدلی وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون،کار و رفاه اجتماعی و این سازمان حل خواهد شد، زیرا همه می خواهند کار کنند و دیگر هیچگونه دعوا و درگیری های دولت قبل در سازمان وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، ایجاد شعبه ملکی در شهر شبانکاره استان بوشهر را قابل انجام دانست و افزود: برای شعبه عسلویه نیز در صورت نیاز زمین خریداری می کنیم، ضمن اینکه بدهی های اورژانس بیمه شدگان خارک هم پرداخت خواهد شد.

دکتر سیدتقی نوربخش با بیان اینکه کارگران ساختمانی مشکلات جدی دارند، اظهار داشت: قانون مصوب مجلس در این زمینه، 15 دیماه توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است که شهرداری‌های بوشهر تا کنون همکاری خوبی در این زمینه نداشته اند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به موافقت با ایجاد درمانگاه ملکی در شهر برازجان و شروع به ساخت آن تا پایان سال، گفت: بیمارستان سلمان فارسی بوشهر نیز با توجه به فعالیت ها و اقدامات خوب انجام شده، 40 تا 50 تخت افزایش ظرفیت می یابد.

نوربخش با تاکید بر افزایش چشمگیر تسهیلات در مدت اخیر اظهار داشت: سه برابر این تسهیلات یعنی مبلغی معادل 40میلیارد تومان در 2ماه آینده توزیع خواهد شد و نظرات کانون بازنشستگان در آن منظور خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش غیرضروری تجویز MRI برای بیماران توسط پزشکان تصریح کرد: برای اختصاص این دستگاه به استان، نیاز به مجوز وزارت بهداشت و سپس هیات امنای سازمان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، وجود  بروکراسی اداری در سازمان را تایید کرد و گفت: این سازمان با اینترنتی کردن برخی خدمات خود، 2میلیون کاهش مراجعه داشته و با محور قرار دادن خدمات الکترونیک و حذف کاغذ، حرکت بزرگی در این زمینه خواهد داشت.

دکترنوربخش افزود: چیدمان شعب سازمان کاملا تغییر خواهد کرد و تقربا شبیه بانک ها خواهد شد ضمن اینکه دفترچه های بیمه درمانی فعلی جای خود را به کارت های هوشمند خواهند داد.

وی با اشاره به تجهیز ناوگان آمبولانس کشور، اختصاص شش آمبولانس به استان بوشهر و افزایش تعهدات دندانپزشکی در این مدت گفت: آرزوی ما این است که شرایط بیمه شدگان خود را طوری تغییر دهیم که نیاز به بیمه تکمیلی نداشته باشند و اصلا پولی برای دریافت خدمات درمانی، پرداخت نکنند، کمااینکه هم اکنون، میزان پرداختی بیمه شدگان ما در بیمارستان های دولتی به شش درصد رسیده است.

دکتر نوربخش با بیان اینکه 2میلیون و 600هزار نفر در کشور بیمه شده حمایتی هستند، افزود: دولت، سهم کارفرمایی خود در این بخش را پرداخت نمی کرده، اما در حال حاضر حمایت‌هایی در این زمینه آغاز شده است که امیدواریم با تداوم و بهبود انجام تعهدات  دولت شاهد ارتقاء خدمات به بیمه شدگان باشیم.

نوربخش با اشاره به اینکه یکی از وظایف این سازمان، کارکرد اجتماعی آن است گفت: قدم های بزرگی برای بازنشستگان برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات این سازمان در مدت اخیر، به کمک بدنه آن صورت گرفته و امسال همه پرسنل کارکرد جهادی داشته اند، تصریح کرد: با برنامه ریزی در سازمان باید خدمات ما روز به روز بیشتر و بهتر شود و برخورد و رفتار صحیح با مردم در مراکز درمانی و بیمه ای، سرلوحه کارمان قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: خانواده بزرگ 65 هزار نفری کارکنان سازمان تأمین اجتماعی باید دست در دست هم خواسته‌های قانونی شهروندان را با جدیت دنبال کنند.

در پایان این نشست، لوح های سپاسی از سوی تشکیلات خانه کارگر استان و بازنشستگان شهرستان بوشهر و اتحادیه صیادی استان بوشهر به مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به پاس تلاش وی در بازگشت آرامش و شرایط مطلوب نسبی به این سازمان، اهدا شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: