کد خبر: ۴۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۳ - 2015January 14
متخصص اعصاب و روان در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین- متخصص اعصاب و روان با بیان اینکه رسیدن به بلوغ جسمی، جنسی و اجتماعی از پیش نیازهای ازدواج است گفت: 70 درصد یک ازدواج موفق بستگی به شبیه بودن شخصیت دو طرف با یکدیگر دارد .
دکتر سید مظفر روحانی روانپزشک در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره ارکان اصلی ازدواج موفق اظهار کرد: شبیه بودن شخصیت دو نفر یکی از ارکان اصلی ازدواج موفق به حساب می آید و اگر افراد درونگرا با درونگراها و برونگراها نیز با برونگراها ازدواج کنند بهتر می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و زندگی آنها تداوم بیشتری خواهد داشت.


وی اضافه کرد: افراد برونگرا به راحتی با دیگران ارتباط اجتماعی برقرار می کنند درحالی که درونگرا ها معمولا افراد کم حرفی هستند و بیشتر منتظراند تا کسی از آنها سوال بپرسد تا جواب دهند.

دکتر روحانی تصریح کرد: برونگرا و درونگرا بودن به معنی خوب یا بد بودن نیست بلکه افرادی که درونگرا هستند بیشتر می توانند یک فرد درونگرا مانند خود را نسبت به یک فرد برونگرا تحمل کنند.

متخصص اعصاب و روان ادامه داد: نزدیک بودن سطح اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دو خانواده و همچنین داشتن زبان مشترک نیز یکی دیگر از ارکان اصلی یک ازدواج موفق به حساب می آید که شامل نزدیک بودن سطح تحصیلات دو طرف نیز می شود.

وی افزود: نزدیک بودن سطح تحصیلات از این نظر مهم است که دو طرف بتوانند باهم ارتباط برقرار کنند و یکدیگر را درک کنند که اگر از این منظر خیلی از هم فاصله داشته باشند نمی توانند بایکدیگر مشورت کنند.

دکتر روحانی فاصله سنی را بین طرفین بسیار مهم و باعث تداوم ازدواج دانست و تاکید کرد: سن مردها باید از 3 تا 5 و یا 7 سال  بیشتراز زن ها باشد و همچنین ظاهر و قد آنها نیز باید با یکدیگر تطابق داشته باشد.

وی ادامه داد: به دلیل ساعت بیولوژیکی که برای زایمان زنان مطرح است برای زنان بهتر است تا سن 32 سالگی بچه دار شوند. به همین خاطر سن مردها باید بیشتر از خانم ها باشد اما در مورد افرادی که سطح تحصیلات بالایی دارند معمولا به هم نزدیک بودن سن افراد نمی تواند مشکل ایجاد کند.

این روانپزشک خاطرنشان کرد: این فکر که بعد از ازدواج می توان شخصیت طرف مقابل را تغییر داد کاملا اشتباه است و افرادی که با هم زندگی می کنند باید بدانند که طرف مقابلشان از نظر شخصیتی با آنها متفاوت است وباید آن را بپذیرند و سعی نکنند همدیگررا تغییر دهند.

متخصص اعصاب و روان همچنین درباره وجود تفاهم بین زوج ها گفت: بیشتر جوان ها تصور می کنند که چون طرف مقابلشان شبیه آنهاست پس باهم تفاهم دارند. درحالی که تفاهم در طول زندگی رخ میدهد و درواقع تفاهم پذیرش تفاوت های فردی یکدیگر است.

وی همچنین داشتن زبان و فرهنگ مشترک را یکی از ارکان اصلی ازدواج موفق دانست و بیان کرد: ازدواج باید منطقی شکل بگیرد و هر فردی باید مطابق با فرهنگ جایی که در آن زندگی می کند ازدواج کند ومعمولا افرادی که تصمیم می گیرند مطابق فرهنگ خود ازدواج نکنند دچار شکست و ناکامی در ازدواج می شوند.

دکتر روحانی توصیه کرد: افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند قبل از ازدواج به یک مشاوره ازدواج مراجعه کنند تا بررسی کنند که می توانند با یکدگیر ازدواج کنند یا خیر.

وی همچنین تاکید کرد: معمولا در روستاها ازدواج به شکل سنتی و آشنایی خانوادگی شکل میگیرد که این قبیل ازدواج ها نسبت به ازدواج هایی که تنها براساس آشنایی دو نفر صورت میگیرد موفق تر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: