کد خبر: ۴۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۳ - 2015January 12
شفاآنلاین- معاون مدیرکل نظام های بهداشتی و نوآوری سازمان بهداشت جهانی در پیامی، تحقق بیمه سلامت همگانی ایرانیان را به دولت جمهوری اسلامی ایران تهنیت و تبریک گفت.
به گزارش شفا آنلاین،مارل پل کلینی در این بیانیه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره دراجرای طرح مراقبت های بهداشتی اولیه، پیشرو و با دستاوردهای خود در این زمینه مورد تحسین جامعه جهانی بوده است. درحالی که تامین مراقبت های بهداشتی اولیه کیفی با استفاده از بهورزان به عنوان خدمتگزاران بخش بهداشت و درمان یار و همراه مردم بوده اند.

وی یادآور شد: طی سال های اخیر همچنین شاهد تعهد همه جانبه سیاسی دولت ایران برای بسیج هرچه بیشتر و پایدارتر منابع مالی بخش بهداشت و درمان بوده تا از طریق بیمه درمانی از قشر محروم در برابر ریسک های مالی حمایت شود.

وی در این بیانیه افزود: در همین راستا طرح بیمه درمانی روستایی در سال 2005 به اجرا درآمد و کل جمعیت ساکن مناطق با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر تحت پوشش قرارگرفتند. به تازگی فعالیت های بهسازی مشابهی انجام شده که هدف آن 10 تا 17 درصد جمعیت کشور است.

معاون مدیرکل نظام های بهداشتی و نوآوری سازمان بهداشت جهانی در این بیانیه ادامه داد: مرحله نخست این طرح بر پنج میلیون نفر از اقشار محروم ساکن مناطق شهری هدف گذاری شده است. دیگر اصلاحات باهدف بهبود تامین خدمات درمانی با کیفیت باعنایت به ارائه خدمات همگانی به خانواده ها انجام شده است.

کلینی تاکید کرد: تمام مردم حتی مستمندان خدمات بهداشت و درمانی مورد نیاز خود را با کیفیت مناسب و بدون ترس از فشار مالی مترتب برپرداخت هزینه ها از جیب خود، دریافت کنند، به عنوان اساس پوشش درمانی همگانی ضرورت دارد و این هدف توسعه نظام درمانی است که کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت درمجمع عمومی برآن صحه گذارده اند.

وی در پایان گفت: سازمان جهانی بهداشت ضمن تبریک به جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این گونه دستاوردها، خود را متعهد می داند همچنان از کشورهایی که در راه تامین پوشش بیمه درمانی تلاش می کنند، حمایت کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: