کد خبر: ۴۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۳ - 2015January 12
شفاآنلاین-متخصص بیماری‌های اطفال شرایط محیطی نامناسب برخی بخشهای NICU را عامل اختلال عصبی- تکاملی در نوزادان نارس دانست.
به گزارش شفا آنلاین،فیروزه ساجدی متخصص بیماری‌های اطفال در رابطه با نقش محیط NICU در تکامل عصبی نوزادان اظهار کرد: شرایط محیطی این بخش شامل صدا و نور و لرزش نقشی اساسی در تکامل نوزادان نارس دارد.

وی تصریح کرد: چنانچه در این فضا نور خیلی زیاد باشد و به کودک تابیده شود سیکل خواب و بیداری کودک نامنظم می‌شود و این موضوع اثری به شدت منفی بر تکامل عصبی کودک می‌گذارد.

ساجدی افزود: صدا نیز اثری منفی بر نوزادان در بخش NICU دارد به گونه‌ای که صداهای خود دستگاه، بلند حرف زدن خود پرسنل، صدای گام برداشتن که به نظر بسیار ساده و کوچک هستند بر روی رشد و تکامل نوزادان تاثیر می‌گذارد.

این متخصص بیماری‌های اطفال خاطرنشان کرد: رعایت نکردن این مسائل باعث می‌شود که کودک پس از رسیدن به سن یادگیری مانند مهدکودک یا مدرسه در یادگیری دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: مشکلات یادگیری و تکاملی در نوزادان نارس در قیاس با نوزادان عادی بیشتر است بنابراین باید یکسری مشکلات و مسائل در محیط NICU رعایت شود تا به تکامل و آینده یادگیری نوزادان صدمه وارد نشود.

ساجدی گفت: در مورد نوزادان نارس، هرچه سن و وزن پایین‌تر باشد خطر برای نوزاد از نظر تکامل بیشتر است و احتمال اختلالات یادگیری بیشتری خواهد داشت.

این متخصص بیماری‌های اطفال افزود: این نکات کوچک در NICU باید توسط همکاران پزشک و پرستار رعایت شود اما متأسفانه اغلب آنان به این موارد واقف نیستند در حالی که رعایت این موارد باعث کاهش سرعت یادگیری در نوزادان می‌شود.
فارس

برچسب ها: نوزاد ، نارس ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: