کد خبر: ۴۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۳ - 2015January 12
شفا آنلاين-یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری از فشار خون بالا در کودکان‌، کاهش دریافت نمک مصرفی آنهاست.

به گزارش شفا آنلاين،نسرین علیزاده، کارشناس بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عادات غذایی در دوران کودکی به‌ویژه سنین ٢ تا ٥ سالگی شکل می‌گیرد و تا سال‌ها پایدار می‌ماند.

با توجه به این امر که ذائقه هر فرد از دوران کودکی شکل می‌گیرد، تلاش خانواده در جهت ذائقه‌سازی سالم در کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است و کاهش مصرف نمک تنها به بزرگسالان توصیه نمی‌شود.
به غذای کودک زیر یک‌سال نمک اضافه نکنید تا ذائقه او به غذاهای شور عادت نکند‌. یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری از فشار خون بالا در کودکان‌، کاهش دریافت نمک مصرفی آنهاست.
محیط خانواده‌ (خواهر و برادران بزرگتر، عادات و رفتار غذایی والدین، محیط صرف غذا)‌، مسائل اجتماعی ‌(اشتغال مادران‌، صرف حداقل یک وعده غذا یا بیشتر در
مهد کودک‌، مدرسه‌، استفاده از غذاهای آماده و...) و پیام‌های رسانه‌ها به‌ویژه تبلیغات تلویزیونی نقش مهمی در دریافت و عادات غذایی کودکان دارند.
برای کودکان حداکثر میزان توصیه شده برای مصرف نمک کمتر از ٣گرم در روز است و بهتر است همین مقدار از نمک یددار‌تصفیه شده باشد‌. ید یکی از مواد مغذی ضروری برای رشد و تکامل کودکان است، به‌طوری که کمبود آن موجب کاهش بهره هوشی می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: