کد خبر: ۴۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۳ - 2015January 11
شفاآنلاين :امروزه وجود مراکز مشاوره و راهنمایی به عنوان یک موضوع ضروری در دنیا مطرح است واین ضرورت با پیشرفت فن آوری و گوناگونی علوم و فنون اهمیت دوچندانی یافته است.
 بي تردید جامعه سالم جامعه ای است که افراد آن از سلامت روان برخوردار باشند واین مهم میسر نمی گردد مگر اینکه انسان در رویدادها و مراحل مختلف زندگی خود به نیازهای خویش پاسخ معقول دهد و یا به عبارت دیگر توان سازگاری خود را بطور منطقی تأمین كند
فرایند مختلف مشاوره و روان درمانی بیانگر این واقعیت است که تلاش علمی و حرفه ای برای بررسی و رفع مشکلات انسانی در جریان است. درمانگران و مشاوران با صرف وقت و استفاده از تجارب علمی و مهارت های شخصی خود به بررسی مشکلات می پردازند و راه هایی برای مقابله با آنها ارائه می دهند و تلاش می کنند به رابطه ای توأم با اطمینان و اعتماد با مراجع نایل آیند.
به گزارش شفاآنلاين ،دكتر مينا پور فرخ، روانشناس با بيان اين كه عمده مشكلات افراد، نداشتن يك سري مهارت ها است، گفت: در مراكز روان شناختي و مشاوره، ما بعد از اجراي تست با خود فرد بررسي مي كنيم؛ و هدف از مشاوره قبل از ازدواج در حقيقت اين است كه اين فرد را اول به خودش و بعد به طرف مقابلش بشناسانيم.
وي ادامه داد: فردي كه ابراز هيجان پايين دارد و قابليت ابراز احساسات مديريت نشده خود را ندارد، در خانواده و در رابطه با خودش دچار مشكلات زيادي است. ما به عنوان مشاوره ازدواج به افراد هشدار مي دهيم كه اگر با اين شرايط وارد رابطه شوند، قطعاً دو ماه ديگر آن ها را در اينجا دوباره با دنيايي پر از استرس خواهيم ديد.
پورفرخ در ادامه بيان كرد: تست هايي كه گرفته مي شود فرصتي براي شناخت دو طرف است كه پس از آن راهكارهايي براي اصلاح خصوصيات شخصي فرد ارائه مي شود و اين مهارت ها در جلسات آموزشي داده مي شود و در فرد انگيزه اي ايجاد مي كند كه بخواهد خود و روابطشان را اصلاح كند تا بتواند مديريت هيجانش را داشته باشد؛ اما توجه كنيم كه چگونگي مهارت بين فردي قابل يادگيري است.
اين روان شناس در ادامه تصريح كرد: اينكه چطور خودآگاهي هيجاني داشته باشيم به فرد كمك مي كند كه چطور بتواند در موقعيت هاي دشوار بدون اينكه قصد توهين، سوء تفاهم يا جسارتي براي طرف مقابلش پيش بيايد، حرفش را بزند، و اينكه يك روان درمانگر آگاه، الگوي ارتباطي آن ها را شناسايي كرده و با مديريت خشم دو طرف به آن ها كمك مي كند تا در جلسات درمان خشم كنترل شده اي را همراه با خود ابرازي و مهارت هاي حل مساله ياد بگيرند.
پورفرخ در پايان به راديو سلامت اظهاركرد: حتي طي جلسات درمان و مشاوره وارد صحبت هاي جدي با هم شده و فقط از فرد مي خواهيم كه خارج از جلسه مشاوره راجع به موضوع و معزل صحبتي نداشته باشند تا زماني كه به آن مهارت هاي لازم دست پيدا كنند. همچنين تكاليفي را مي دهيم تا در منزل انجام دهند تا نقاط ضعف و قوت خود را پي ببرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: