کد خبر: ۴۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۳ - 2015January 11
فوق تخصص شبکیه در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- فوق تخصص شبکیه گفت: برای داشتن چشم های سالم مهم ترین نکته ای که باید درباره اش کار و اطلاع رسانی شود مسئله دیابت است که متأسفانه همچنان در سطح جامعه رو به گسترش است.
دکتر حمید احمدیه در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین تأکید کرد: برخی از بیماران دیابتی اطلاع ندارند که معاینه چشمشان را قبل از بروز علائمی از جمله کاهش و تاری دید باید انجام دهند.

وی تأکید کرد:این بیماران باید توجه کنند نباید آنقدر دیر به پزشک مراجعه کنند که بیماری اثرات خودش را گذاشته باشد .چراکه  طبعأ امکان دارد درمان هم درخشان نباشد که  در حقیقت اینجا پیشگیری از درمان صدق می کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد: بیماران دیابتی حتی اگر ناراحتی هم حس نمی کنند باید برای معاینه چشم هایشان به طور دوره ای مراجعه کنند و این امر به اشکال مختلف باید به آنها اطلاع رسانی شود.

تأثیر نمک بر چشم

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار شفا آنلاین هشدار داد: مصرف نمک نیز به صورت غیر مستقیم روی چشم ها تأثیر می گذارد، یعنی با اثرگذاری روی فشار خون عوارض ایجاد می کند. زیرا برخی از مشکلات چشمی هم ناشی از مصرف بی رویه نمک و به تبع آن پرفشاری خون نشأت می گیرد.

تغذیه مناسب

این چشم پزشک یادآور شد: تأکید ما هم مانند متخصصین قلب و عروق و سایر پزشکان بر مصرف رژیم غذایی با کلسترول کمتر و در مقابل مصرف بیشتر سبزیجات و امگا3 است. زیرا مصرف آنها برای داشتن چشم های سالم موثرند.

به گفته دکتر احمدیه افراد با توجه به سنشان برای انجام چکاپ های سالیانه چشم باید اقدام کنند البته پیگری این کار بعد از 40 سالگی ضرورت دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: