کد خبر: ۴۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 09
شفاآنلاین-پژوهشگران اصفهانی توانستند سلول های بنیادی را به مولد های انسولین،قلبی،غضروف و کبدی تبدیل کنند.
به گزارش شفاآنلاین، رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان در اصفهان گفت : پژوهشگران این پزوهشکده توانستند سه نوع سلول بنیادی جنینی، بند ناف و بزرگسالی به مولد انسولین، قلبی، غضروف و کبدی تبدیل کنند.
دکتر محمدحسین نصر اصفهانی با اشاره به اجرای موفق یک نمونه پیوند سلول بنیادی به میمون در پژوهشگاه رویان افزود: نتایج این پروژه را می توان برای درمان بیماران قطع نخاعی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه این نمونه پیوند نیز در اصفهان بر روی موش انجام شد، افزود: تا کنون 50 بیمار در کشور از جمله افراد دارای سکته قلبی، بیماری قرنیه، ضایعات استخوانی و غضروف و ویتیلیگو با استفاده از پیوند سلول های بنیادی درمان شده اند.
وی از تولید سلول های شبکه چشم و انجام نخستین پیوند شبکه چشم تا دو سال آینده در پژوهشکده رویان اصفهان خبر داد و گفت: طرح های تحقیقاتی درمان دیابت،‌چاقی،‌ ام اس و استخراج داروی سکته قلبی و لخته خونی از شیر در محیط آزمایشگاهی در حال اجرا است ودر حال رایزنی با دو شرکت داروسازی برای تولید نیمه صنعتی هستیم.
رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان در اصفهان قیمت فعلی نمونه خارجی این دارو را حدود 60 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با تولید این دارو، درمان بیماری های در ایران
با هزینه ای بسیار کمتر امکان پذیر می شود.



واحدمرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: