کد خبر: ۴۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 08
شفاآنلاین-محققان اصفهانی کشتی هوایی بدون سرنشین طراحی و تولید کردند.
به گزارش شفاآنلاین، طراح و سازنده این دستگاه گفت : این کشتی هوایی از نمونه پرنده های هلیومی سبکتر از هواست که نیازی به باند پروزای ندارد و می تواند در فضای محدود نشست و برخاست کند.
آقای آخوندمهدی، تصویر برداری،دیده بانی مستقیم و پیوسته در مرزها، محیط زیست، مانیتورینگ ترافیک،تمرکزبرتصاویرو اهداف متحرک،انجام عملیات شناسایی،تبلیغات و حمل آنتن های مخابراتی را از قابلیت های این کشتی هوایی برشمرد.
وی افزود:این پرنده با مداومت پروازی 15ساعت در شبانه روز قادر است برد عملیاتی با مخابره اطلاعاتی 200 کیلومتر داشته باشد.
سازنده دستگاه با بیان اینکه تا پیش از این امریکاییها سازنده فقط نوع متحرک این دستگاه بودند، افزود: با طراحی و تولید این دستگاه کشورمان به جمع تولید کنندگان پرنده های هلیومی سبکتر از هوا پیوست و به قابلیت استفاده از این کشتی هوایی در پوشش های مرزی و اینترنتی دست یافت.
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان با اشاره به اینکه این پرنده بدون سرنشین با امکان اجرای عملیات متحرک و ثابت، نمونه خارجی ندارد، افزود: تجاری سازی این محصول در دستور کار و انعقاد قرار داد 50 شرکت داخلی قرار گرفته است.
خانم حق جو گفت : این دستگاه در مدت سه سال و با بیش از 3میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.
وی افزود: بالُنت، هلیوم درون بالون ، بالا بر مخصوص حرکت عمودی ،سکان مخصوص چرخش بالون ،پروانه کابین ،محفظه موتور،کنترل کننده دوربین ،موتورهای اصلی و فرعی ،بالانس تعادل،قطعات الکترو اویُنیک،فرستنده، گیرنده و پردازشگرهای قوی ازاجزای این کشتی هوایی است.
کشتی هوایی بدون سرنشین با تلاش متخصصان شرکتی دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ساخته و به شماره64410 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ثبت شده است .

واحدمرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: