کد خبر: ۴۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۳ - 2015January 10
فوق تخصص ریه در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین تشريح كرد:
شفاآنلاین- فوق تخصص ریه گفت: حساسیت تنفسی ، آسم و COPD(انسداد ریوی مزمن) از شایع ترین بیماری های ریوی به شمارمي روند.

دکتر محمدرضا مسجدی ، در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره مهمترین عوامل بیماری های ریوی اظهار کرد: عوامل ژنتیکی و ارثی، فاکتورهای محیطی، عوامل بیولوژیک مانند ویروس ها، باکتری ها وعوامل شغلی در مبتلا شدن به بیماری های ریوی بسیار تاثیر گذار هستند.

وی بیان کرد: از زمان تولد تا سالخوردگی افراد با این عوامل روبه رو هستند و همچنین در کوکان حساسیت تفسی از سن 2 سالگی به بعد بیشتر رایج است.

فوق تخصص ریه، شایع ترین سرطان مردان در دنیا را سرطان ریه دانست و اضافه کرد: سرطان ریه در خانم ها نیز جزء شایع ترین سرطان ها به حساب می آید و این بیماری به طور کامل قابل ریشه کن شدن نیست بلکه باید کنترل شود.

دکتر مسجدی همچنین در پاسخ به این سوال که شایع ترین مشکلات بیماران ریوی چیست؟ گفت: با توجه به عوامل متعددی چون سیگار، قلیان و آلودگی هوا و...را به عنوان یک عامل جدی در بیماری های تنفسی داریم اما تنها مهمترین وشایع ترین داروهای بیماری ریوی را در دسترس داریم و همه داروها برای درمان بیماری های تنفسی در دسترس نیست.

وی مقداری از حل این مشکل را مربوط به مسولان مربوطه دانست و ادامه داد: حل مشکلاتی مانند آلودگی هوا، آلاینده های شغلی و محدودیت گذاشتن برای استفاده از سیگار و قلیان مربوط به دستگاههاي حاكميتي می شود.

دکتر مسجدی ادامه داد: البته عوامل فردی هم در حل این مشکل دخیل هستند و افراد خود باید از مصرف سیگار خودداری کنند و در محیط کارشان عوامل بهداشتی را رعایت کنند.

فوق تخصص ریه با توجه به وضعیت آلودگی هوا كه در اكثر نقاط کشور وجود دارد و همچنین آغاز استفاده از سیگار و قلیان از سن پایین پیش بینی کرد: در آینده ای نزدیک با فراوانتر شدن بیماری های تنفسی و ریوی مواجه خواهیم شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: