کد خبر: ۴۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 09
جانشین دبیر کل حزب الله لبنان:
شفاآنلاین-جانشین دبیر کل حزب الله لبنان در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: چالش های موجود در جهان اسلام ریشه مذهبی ندارد و کاملا سیاسی است.
به گزارش شفا آنلاین،«شیخ نعیم قاسم» که امروز(چهارشنبه) به عنوان دومین سخنران در این کنفرانس صحبت کرد، افزود: برای این که با این چالش ها مبارزه کنیم باید به همه امت اسلامی توضیح دهیم که اختلافات مذهبی مطرح نیست و کسانی که به دنبال برجسته کردن این اختلافات دارند کاملا اهداف سیاسی را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: اگر وحدت در بین مسلمانان جاری باشد، بی تردید امت اسلام در آرامش زندگی خواهند کرد. لذا باید توضیح دهیم که اختلافات مذهبی از زبان چه کسانی مطرح می شود.

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: موضوع اختلافات مذهبی از زبان حکمرانان مستبدی مطرح می شود که بقای سیاسی خود را در آن می بینند و چون در اقناع مردم ناتوانند به دنبال فتنه انگیزی می روند و تلاش می کنند که مذهب را ریشه چالش های موجود تفسیر کنند در حالی که مسایل مبتلا به ارتباطی به مذهب ندارد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: بسیاری از این حاکمان اعتقادی به اسلام ندارد و حتی قبله را نمی شناسند.

وی تاکید کرد: حاملان پرچم اسلام راستین هرگز چنین مسیری را دنبال نمی کنند و اگر با دقت به همه احوال جهان اسلام بنگریم به خوبی درخواهیم یافت که این مسایل 100درصد سیاسی است.

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به سه موضوع اشغالگری آمریکا در منطقهٰ، اشغال فلسطین و جریان های تکفیری اظهار داشت: این سه محور اصلی مسایلی است که جهان اسلام با آن مواجه است و روشن است که به هیچ وجه ریشه مذهبی ندارد.

شیخ نعیم قاسم به مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به این مسایل اشاره کرد و گفت: این موضع گیری ها به خوبی گواه می دهد که چالش های موجود، چالش های مذهبی نیست و حتی اگر به اختلافات موجود میان عربستان سعودی ، ترکیه ، قطر و مانند آن نیز نگاه کنیم، اگر موضوع اختلافات مذهبی مطرح بود که دیگر نباید این اختلافات شکل می گرفت.

وی تاکید کرد: بحران سوریه بین خیلی از کشورها اختلاف برانگیز شده است چرا که برخی از آن ها پیرو طرح آمریکا هستند و برخی به دنبال منافع خودشان؛ مقاومت فلسطین هم این گونه است که حامیان و مخالفانی دارد اما هیچ یک مذهبی نیست و تمام این رویکردها و اختلافات کاملا سیاسی است.

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان به طرح گفت و گوی حزب الله با امل هم اشاره کرد و گفت: همه دریافتند که این مسایل هیچ سنخیتی با مذهب ندارد و به دنبال آن هستیم که در مبارزه علیه رژیم اشغالگر قدس به توافق برسیم و در این مسیر گام برداریم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به همزیستی ادیان و مذاهب گوناگون در لبنان، تصریح کرد: مشکل لبنان هیچ گاه مذهبی نبوده است و حزب الله هم تلاش کرده است تا ثابت کند که این مشکلات کاملا سیاسی است.

بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با شعار «امت واحده اسلامی، چالش ها و راهکارها» از صبح امروز(چهارشنبه) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران تهران آغاز به کار کرد و تا نوزدهم ماه جاری ادامه خواهد داشت.

در این کنفرانس حدود 550 شخصیت از 77 کشور جهان حضور دارند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: