کد خبر: ۴۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۳ - 2015January 06
»
شفاآنلاین-بهترین مکمل های غذایی برای فصل زمستان آن دسته از مکمل هایی هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن و دارا بودن مواد معدنی از افسردگی و استرس بکاهند و بدن را در برابر بیماری ها مقاوم سازند.
به گزارش شفا آنلاین،همانطور که واضح است در زمستان به دلیل تغییر دما و شرایط ا بو هوا بدن به نوعی در برابر بیماری ها ضعیف می شود به همین دلیل با مصرفمکمل های غذایی مناسب بایستی این ضعف جسمی و روانی را کاهش داد.

هر چیزی را با توجه به توان خود انجام دهید تا از خستگی و از دست دادن انرژی و توانتان در امان بمانید و بهداشت را به اندازه رعایت کنید تا از ابتلا به بیماری های ویروسی که در زمستان هم در کمین شما هستند در امان بمانید.

 

غذاهای مناسب زمستان را مصرف کنید:

همانطور که می دانید برخی از غذاها برای تابستان و فصل های گرم مناسب هستند و در کاهش در جه حرارات بدن موثرند پس از مصرف این غذاها در زمستان خودداری کنید . به گفتهی متخصصان تغذیه بهترین مواد غذایی برای فصل زمستان سبزیجات طبیعی و میوه هایی همچون سیب و مرکبات هستند. در ضمن بزرک را به صورت تفت داده شده و در صورت تمایل به صورت پودر مصرف کنید تا بدن شما را تا حد قابل توجهی در مقابل سرما حفظ کند.

 

اولین قدم  تقويت سيستم ايمني بدن است که پيش از زمستان براي مقاومت بدن در برابر ويروس ها و ديگر ميكروب هاي بيماري زا، ايده بسيار خوبي براي حفظ سلامتي است.

بهترين تركيباتي كه مي توانند براي تقويت قواي ايمني بدن مفيد باشند عبارتند از:

پروبيوتيك ها: اين تركيبات در واقع ميگروارگانيسم هايي هستند كه در روده تجمع مي يابند و در فلور روده اي نقش دارند كه مي توانند سيستم ايمني را تحريك كنند.

قارچ ها: بعضي از انواع قارچ ها در طب چيني قديم براي تقويت سيستم ايمني توصيه مي شده است. قارچ ها همچنين به دليل عملكرد ضدسرطاني شهرت دارند.

ژنسينگ: ‌اين گياه خواصي دارد كه مي توانند سيستم ايمني را تحريك كند.

سلنيوم: سلنيوم در مقابله با تكثير سلول هاي سرطاني نقش دارد البته بر سيستم ايمني نيز مؤثر است.

روي: اين عنصر كمينه به دليل تقويت سيستم ايمني معروفيت د ارد و همچنین از شکنندگی مو و ناخن در سرما جلوگیری می کند.

لاكتوفرين: این ماده نوعي پروتئين شير و بزاق است كه مانع از تكثير ميكروارگانيسم ها مي شود. لاكتوفرين همچنين بسياري از سلول هاي سيستم ايمني را نيز تحريك مي كند.


با استرس مقابله کنید

معجزه ی ويتامين C: اين ويتامين خواص آنتي اكسيداني قوي دارد و در تقويت سيستم ايمني مؤثر است. بايد توجه داشته باشيد كه سيگاري ها دچار كمبود اين ويتامين هستند.

گفتنی است افزايش استرس در طولاني مدت براي سلامتي مضر است و قدرت دفاعي بدن را ضعيف مي كند.

منيزيوم: این ماده معدنی به جرات یکی از بهترین ماده معدني ضداسترس است كه در مكمل هاي غذايي معمولا با ويتامين هاي گروه B استفاده مي شود. اين ويتامين ها براي عملكرد مطلوب بدن بسيار مفيد هستند.

ژنسينگ: در طب سنتي از اين گياه براي كمك به بدن براي مقابله با استرس استفاده مي شده است.

پروتئين شير: بعضي از پروتيئن هاي شير خواص آنتي اكسيداني دارند و مي توانند به كاهش استرس كمك كنند.

 

توصیه های مهم دیگر برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

تاثير مكمل ها با رعايت نكات زير افزايش مي يابد:

ورزش و انجام حرکات ورزشی به طور روزانه: ورزش سيستم ايمني بدن را تحريك مي كند و خطر ابتلا به عفونت ها را در فصل زمستان كاهش مي دهد. همچنين ضداسترس عالي نيز محسوب مي شود.

مصرف ميوه ها و سبزيجات فصل و همچنين لبنيات ( به خصوص انواع پروبيوتيك) در اين روزها بسيار مفيد هستند.

دوری از تنش و ريلكسيشن و آرامش: زماني را در طول روز به كسب آرامش و دوري از استرس ها اختصاص دهيد.

نمناک

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: