کد خبر: ۴۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 03
از سوي مديرعامل دارو سازی "فندا"صورت گرفت:
شفاآنلاين :مديرعامل شرکت داروسازی فن آوریهای نوین دارویی آتیه (فندا) ازتوليد نخستين داروي ضد چربي خون توسط اين شركت ايراني خبرداد.

به گزارش شفاآنلاين به نقل از روابط عمومي شركت داروسازي فندا ،دکتر علیرضا دبیرسیاقی با اعلام اين خبرگفت: شرکت داروسازی فن آوریهای نوین دارویی آتیه (فندا) در سال 1390 با هدف بهره گیری از فن آوریهای نوین دارویی و بر اساس استاندارد ها و معیار های بین المللی جهت تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت با نمونه های تجاری موجود در بازار دارویی دنیا تاسیس گردید.

وي افزود :این شرکت در فاز اول خطوط تولید اشکال دارویی جامد اعم از قرصهای ساده و روکشدار ،آهسته رهش و کپسول را راه اندازی و مورد بهره برداری قرار داده است .مواد اولیه داروها از بهترین و معتبر ترین منابع و با هدف تولید و عرضه محصولات با بالاترین حد استاندارد ها جهت دستیابی به رضایتمندی بیماران و کادر درمانی و درنهایت خود کفایی کشور عزیزمان ایران تامین می گردد.

به گفته دكتردبيرسياقي ،از آخرین دستاورد های تحقیقاتی این شرکت ارائه آخرین نسل از داروهای استاتین به نام Rosuvastatin(یکی از پر مصرف ترین داروهای ضد چربی خون در جهان )می باشد که خوشبختانه در حال حاضر توسط شرکت داروساز ی فندا به طور انحصاری به مرحله تولید و عرضه کامل در بازار دارویی کشور در چهار دوز 40,20,10,5 میلی گرمی به عنوان ابزار نوینی در اختیار کادر پزشکی و بیماران برای کاهش کلسترول و LDL (چربی مضر) و افزایش HDL (چربی مفید ) قرار گرفته است .

 مدیرعامل شرکت داروسازی فندا گفت :شرکت داروسازی فندا با بهره گیر ی از فن آوریهای نوین د رتولید محصولات جدید همواره کیفیت و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار داده و مفتخر است برای اولین بار در ایران با تولید داروی رزوواستاتین گامی موثر در بهبود بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی برداشته باشد.

وی افزود این محصول از تیر ماه سال جاری در این شرکت تولید و در مهرماه موفق به اخذ پروانه تولید و توزیع از وزارت محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی گردید و تاکنون هیچ شرکتی موفق به اخذ پروانه تولید این محصول نگردیده است و امید است يك شرکت داروسازی داخلي نيز در آینده ای نزدیک بتواند توفیق اخذ پروانه تولید این محصول و ورود به بازار دارویی را کسب نماید.

لازم به ذکر است داروی رزوواستاتین تا قبل از تولید توسط شرکت داروسازی فندا بصورت وارداتی و با هزینه هنگفتی تامین و عرضه می گردید و شرکت داروسازی فندا در کنار سایر محصولات تولیدی ، این دارو را برای اولین بار با کیفیت بالا و هزینه درمانی مناسب ارائه نموده است.

درحال حاضر نيز با تلاش محققان پژوهشگران و متخصصین شرکت داروسازی فندا برای اولین بار در خاور میانه ايران موفق به تولید داروی ضد چربی خون شده است.






نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: