کد خبر: ۴۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۳ - 2015January 02
شفا آنلاین:مدیر کل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اجرای طرح پیشگیری از خشونت‌های خانگی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی، پیشگیری از طلاق و تضمین سلامت روحی و روانی زوجین ایفا کند.
به گزارش شفا آنلاین،فرهاد اقطار، مدیر کل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از معضلات اجتماعی خشونت‌های خانگی و همسرآزاری علیه زنان است.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده چندین کارگاه آموزشی را برای جلوگیری از این خشونت‌ها برای مربیان برگزار کرده که می‌توان با یک دیدگاه کارشناسانی تا حدی از این خشونت‌ها جلوگیری و به یک راهکار اساسی دست یافت.

اقطار اظهار داشت: پس از آموزش‌های ارائه شده در کارگاه‌ها، مربیان در سطح کشور این آموزش‌ها را در اختیار آسیب دیدگان و خانواده‌ها قرار می‌دهند که در این راستا کتابچه‌های کوچکی نیز طراحی شده که به صورت رایگان در سطح خانواده‌ها توضیح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش جنسی پیش از ازدواج می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، تصریح کرد: بر همین اساس سازمان بهزیستی کشور کلاس‌های آموزشی در حین ازدواج برگزار می‌کند که در آن با در اختیار گذاشتن کتاب و بروشور چاپ شده در اختیار خانواده‌ها می‌تواند نقش بسزایی در کاهش معضلات ناشی از این پدیده اجتماعی داشته باشد.

اقطار ادامه داد: امید داریم با اجرای این طرح بتوانیم مراکزی راه‌اندازی نماییم تا سلامت روح و روان زوجین در حین و پس از ازدواج را تضمین کنیم، مدیریت اقتصادی خانواده، فرزندپروری، حل تعارضات خا نوادگی و ... از جمله عناوینی است که در این طرح تدوین شده است.

وی با اشاره به ساماندهی رصد آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت:‌ در این سامانه بروز آسیب‌ها و همچنین عوامل محافظت کننده و خطرساز بررسی شده و آسیب‌های مختلفی که جوانان و خانواده‌ها را تهدید می‌کند شناسایی و در این خصوص برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام می‌شود.

مدیر کل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه تمامی آموزش‌های پیش از ازدواج برای جوانان به صورت رایگان از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری طرح‌های زیادی در خصوص کاهش آسیب‌ها با همکاری وزارت رفاه انجام شده به همین دلیل اعتبارات ما نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است که امیدواریم بتوانیم تمامی این طرح‌ها را عملیاتی نماییم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: