کد خبر: ۴۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۰ دی ۱۳۹۳ - 2014December 31
دبیر شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد
شفاآنلاين :دبیر شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: شرکت دانش بنیان لیزر پزشکی تشکیل می شود. این نوید را می‌دهیم که به آنها 300 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت کنیم که در برخی موارد این مبلغ تا 5 میلیارد تومان نیز قابل افزایش است.


به گزارش شفاآنلاين ، دکتر مصطفی قانعی، دبیر شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت  در کنگره تازه‌های لیزر گفت: قرار است تیمی از اساتید را مأمور تشکیل شرکت دانش بنیان برای دستیابی به عمل لیزر پزشکی کنیم و این نوید را می‌دهیم که به آنها 300 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه نیز پرداخت کنیم که در برخی موارد این مبلغ تا 5 میلیارد تومان نیز قابل افزایش است.

وی در مورد تولید محصولات جدید جهت استفاده داخلی گفت: اگر محصول جدیدی تولید شود 40 درصد هزینه آن را وزارت بهداشت و 20 درصد نیز بیمارستانی پرداخت می‌کند که لیزر قرار است در آن مستقر شود.

قانعی تأکید کرد: شبکه لیزر قبول کرده که در صورت تأیید وزیر به سلامت بیماران کمک کند البته یکسری تعرفه‌های پزشکی که در سلامت بیمار موثر است و توجیه اقتصادی نیز دارد به امضای وزیر بهداشت رسیده است.

وی در مورد حمایت از تولیدکنندگان لیزرگفت: به ازای انتقال فناوری بازار را در اختیار تولید‌کننده قرار می‌دهیم یعنی اگر 90 درصد انتقال فناوری و 10 درصد ارزآوری داشته باشند 90 درصد بازار را به آن شرکت واگذار می‌کنیم.

قانعی به وجود صندوق‌هایی جهت حمایت مالی از دانشمندان کشور اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت 5 صندوق حمایتی دارد که یکی از آنها منحصراً مخصوص تجهیزات پزشکی است.

دبیر شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت تأکید کرد: اگر نمونه‌ای از لیزر در داخل کشور امکان تولید داشته باشد اجازه واردات، خرید و استفاده از نمونه خارجی را به مراکز خود نمی‌دهیم.

رضا فکرآزاد رئیس انجمن علمی لیزردرمانی گفت: دسترسی و بهره‌مندی همه بیماران کشور از بالاترین فناوری‌های لیزر پزشکی مبتنی بر توسعه دانش بومی لیزر پزشکی از اهداف و چشم‌اندازهای شبکه ملی تحقیقات لیزر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: استقرار استانداردهای تولید، واردات، تجارت و کاربریT استفاده کارآمد و اثربخش از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل پژوهشی، تولیدی و تجاری کشور، کسب مرجعیت علمی و تحقیقاتی و خدمات لیزر در منطقه، توسعه تولید بومی و حضور فعالانه در حوزه تجارت لیزر پزشکی از چشم‌اندازهای دیگر تعریف شده برای شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی به شمار می‌رود.

 رئیس انجمن علمی لیزردرمان مأموریت شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی را شناسایی، ساماندهی، توانمندسازی، توسعه مدیریت و راهبری ظرفیت‌های دانش و فناوری عنوان کرد و گفت: تجاری‌سازی دانش بومی، تولید، واردات، تجارت در سطح کشور و توسعه همکاری‌های سازمان یافته در بین نهادهای ذینفع مأموریت مهم ما به شمار می‌رود.

در ادامه کنگره سید حسن نبوی، رئیس مرکز ملی علوم و فنون لیزری ایران که به نمایندگی از رئیس سازمان انرژی اتمی به سخنرانی می‌پرداخت، گفت: هر نوع لیزری که وارد می‌شود را می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی مرکز ملی علوم و فنون ملی ایران دستیابی به دانش ساخت انواع لیزر و انتقال آن به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

نبوی ادامه داد: در حوزه IR می‌توانیم هر لیزری با هر طول موجی را بسازیم و در مورد لیزرهای دیگر نیز اکنون فعالیت برای ساخت لیزری را آغاز کردیم ته توانایی تنظیم روی هر طول موجی را داشته باشد.

 رئیس مرکز علمی علوم و فنون لیزری ایران به حضور این مرکز در نمایشگاه بین‌المللی لیزر در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: وقتی ما به آنجا رفتیم خارجی‌ها باور نمی‌کردند که ما توانایی ساخت لیزر هم داریم و به ما می‌گفتند که ایران را با فرش و نخ می‌شناسند.

وی ادامه داد: آنها وقتی لیزرهای ما را دیدند و با قیمت پایین آنها مواجه شدند برای گرفتن نمایندگی لیزرهای ما با یکدیگر رقابت می‌کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: