کد خبر: ۴۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۳ - 2014December 29
شفا آنلاين-ديابت نوع ۲، مي تواند يک مشکل اساسي باشد که به درمان فوري نياز دارد. در برخي موارد رژيم غذايي سختي به بيمار توصيه مي شود و پزشک از بيمار مي خواهد تا قند خون خود را کنترل و دارو مصرف کند. اما چگونه مي توان بدون دغدغه، ديابت را کنترل کرد؟
خوردن سبزي: براي پايين آمدن قند خون، گياه خواري موثر است. پاستاي گندم سبوس دار، برنج سبوس دار، غلات سرشار از فيبر و همچنين گوجه فرنگي، هويج، خيار و کلم بروکلي را به برنامه غذايي تان اضافه کنيد.

فعاليت جسمي: با ورزش، وزن اضافه را کم کنيد. ورزش گلوکز ذخيره شده را کاهش مي دهد و در نتيجه بيماري ديابت را کنترل مي کند.

نوشيدن آب: با تمام شدن يا کم شدن آب بدن، توليد هورمون افزايش مي يابد که باعث مي شود کبد قند خون بيشتري توليد کند که مي تواند براي بيماران ديابتي مشکل ساز شود. بنابراين به ميزان کافي آب بنوشيد.

مغز ميوه: اين ماده غذايي نه تنها در حفظ سلامت موثر است بلکه ديابت را نيز از طريق طبيعي کنترل مي کند. بادام درختي و بادام زميني سرشار از فيبر، ويتامين E و منيزيم است که براي سلامت بسيار مفيد است.

برنامه غذايي حاوي ميوه: ميوه هايي مانند پرتقال، گريپ فروت، ليمو، ميوه هاي توتي ،آناناس، هندوانه، آواکادو و ... حاوي انسولين است که قند خون را کنترل مي کند.





خراسان





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: