کد خبر: ۴۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۳ - 2014December 30
رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور در گفتگو با شفا آنلاین مطرح کرد:
شفا آنلاین- رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران با هشدارجدی درباره فروش مواد کشنده درسوپرمارکت ها تأکید کرد: بر اساس آمارهای جهانی یک چهارم موارد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلب و عروق است.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تعداد زیادی از بیماران به علت سکته های مغزی و قلبی در بخش های CCU و ICU بستری شده اند و از تنگی عروق به خصوص عروق قلب نیز رنج می برند.

معاون نظام پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: در یک بررسی انجام شده سرانه مصرف شکر، نمک و چربی در کشور ما بیشتر از سایر کشورها است.

متخصص داخلی تصریح کرد: به راحتی قابل پی بردن است که مواد غذایی قابل فروش در فروشگاه ها که دارای نمک، شیرینی و چربی بالا هستند و به طبع مصرف آنها بیماری های قلبی و فشارخون را در پی دارد و گاهأ با قیمت ارزان تر و حتی کمک دولت به فروش می رسند حال آنکه مصرف این مواد غذایی موجب افزایش مرگ و میر می شود.

وی افزود: حال آن که نمک مواد غذایی یا اضافه کردن آن به میوه جات بیش از حد مجاز،خطر ابتلا به فشار خون و مرگ های ناگهانی را بر اثر آن افزایش می دهد.

فوق تخصص گوارش به شفا آنلاین گفت: در واقع این وظیفه رسانه های جمعی است که مردم را از زیان های ایجاد شده توسط مواد قندی، چربی و نمک آگاه سازند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین وزارت آموزش و پرورش هم باید در کتاب های درسی مدارس به مضرات این موادکه به راحتی در دسترس عموم قرار دارد نیز بپردازد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: