کد خبر: ۴۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۳ - 2014December 28
شفاآنلاین-هر عقیده‌ای که در گذشته در مورد ایران داشته‌اید، دور بریزید. تمام گزارش‌هایی که از ایران به ما رسیده است همه ساخته و پرداخته رسانه‌های گروهی ماست و آنها سعی کرده‌اند تصویر غلطی از ایران به ما نشان دهند.

به گزارش شفا آنلاین،این که رفتار ایرانی ها نسبت به غربی ها خصمانه و کشوری مانند کشورهای عربی است که وقتی نام آن را بشنوید فقط نفت، بیابان و عرب ها به ذهن تان خطور کند، اصلا صحت ندارد. ایران کشوری باشکوه، اسرارآمیز و با پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است. به ایران بروید تا از نزدیک این سرزمین زیبا را ببینید. دلایل زیر را بخوانید و مطمئن باشید آن قدر وسوسه کننده هستند که برنامه سفر تعطیلات بعدی تان را برای رفتن به ایران تنظیم کنید.

امنیت و سیستم حمل و نقل مناسب

چه تنهایی سفر کنید و چه گروهی، زن باشید یا مرد، صبح به مقصد برسید یا شب، ایران کشور بسیار امنی است. می توانید با خیال راحت و آسوده از همه قسمت های ایران بازدید کنید. به وسیله سرویس حمل و نقل متفاوتی که در ایران وجود دارد از هواپیما و قطار گرفته تا اتوبوس و تاکسی، حتی در شب، براحتی به مقصدهایتان می رسید. حتی زن هایی را می بینید که به تنهایی سفر می کنند و این نشان از ایمن بودن وضع کشور دارد.

مردم و مهمان نوازی

یکی از بهترین ویژگی های ایران، داشتن مردمی پرافتخار است. فرقی نمی کند به کدام بخش از ایران سفر کنید، افراد تحصیلکرده و حتی عامی می بینید که بسیار باشعور و فهمیده هستند و خود را با دنیای اطراف خود بخوبی وفق داده اند. ایرانیان در همه جای ایران بسیار مهربان، خونگرم، یاری رسان، بخشنده و صمیمی هستند. آنها بسیار مهمان نواز هستند و با دیدن خارجی ها به آنها خوشامد می گویند و پس از چند دقیقه صحبت کردن خیلی راحت و صادقانه شما را همچون مهمانی خاص به منزل شان دعوت می کنند. این ویژگی چیزی است که همیشه فرهنگشان بوده و با غریبه ها نیز همچون خودی رفتار می کنند. اگر دچار مشکلی شدید براحتی می توانید از آنها کمک بخواهید، زیرا بدون تردید کمکتان می کنند.

غرور و همبستگی

ایران ترکیبی از چند فرهنگ متفاوت مانند آذری، کردی و پارسی و... است. هر قوم فرهنگ خاص خودش را دارد و در عین حال به ایرانی بودن خود نیز افتخار می کند. در واقع این ویژگی باعث شده است که همیشه کنار هم باقی بمانند.

پیشینه ای حیرت انگیز و تمدن پارسی

تمدن پارس همچون جواهری در پیشینه ایران می درخشد. در واقع امپراتوری پارس یکی از قدرتمندترین تمدن های دوران باستان و پرسپولیس پایتخت آن بوده است. پرسپولیس یکی از مکان های معروف تاریخی این کشور محسوب می شود. جایی که زمانی در شکل دادن تاریخ حماسی بشریت در خاورمیانه نقش مهمی ایفا کرده است. در ایران مکان های تاریخی و باشکوه بسیاری را می بینید که هرکدام گوشه ای از تاریخ ایران ـ از امپراتوری هخامنشی گرفته تا دوران ساسانی، صفویه و قاجار ـ را نشان می دهد. شهر اصفهان زمانی «فلورانس خاورمیانه» نام داشته است. به هر بخش از ایران که سفر کنید مجذوب تاریخ هر دوره از این سرزمین می شوید.

معماری فوق العاده

فرقی نمی کند، یک مسجد باشد، یا قصر یا بازار، ساختمان های قدیم ایرانی به زیبایی طراحی شده اند و با ریزه کاری های تزئینی می درخشند و رنگ های پاستل به زیبایی با رنگ های متفاوتی از آبی تلفیق شده اند. درون مساجد طرح های رنگارنگی می بینید که تقارن بسیار جالبی دارند و دیوارهایش به وسیله شیشه های رنگی و موزاییک به زیبایی کار گذاشته شده اند. ستون های مناره ها و گنبدهایی می بینید که در بیشتر این سرزمین وجود دارد. شما چه بیرون از ساختمان باشید چه داخل، معماری ایرانی چیزی است که واقعا حیرت زده تان می کند.

صنایع دستی

هر استان، هر شهر و هر روستا صنایع دستی خاص خودش را دارد. در یزد می توانید ترمه های بسیار زیبا، ابریشم هایی که با دست بافته شده اند و پارچه های پشمی و باقلوا ببینید. در اصفهان کاشی ها و تزئینات آبی رنگ. در تبریز (و همه جای ایران) فرش در اندازه، رنگ و الگوهای گوناگون. به هرکجای ایران که سفر کنید مطمئن باشید وقتی به خانه باز می گردید می توانید کلی هدایای زیبا و دوست داشتنی خریداری کنید.

طبیعت

ایران کشوری بسیار بزرگ و محل انواع متفاوتی از زیباترین مناظر دنیاست. مسافران ماجراجو اگر دوست دارند در یک فصل، هم اسکی را تجربه کنند و هم به غواصی بپردازند فقط باید یک پرواز یک ساعته انجام دهند.

ایران از بیابان های وسیع و نواحی جنگلی بسیاری بهره مند است. البته چند نوع حیوان در خطر انقراض نیز در ایران دیده می شود مانند چیتای آسیایی و همچنین این کشور یکی از بزرگ ترین کشورهای تولید میوه در منطقه است. یکی از دیگر جاذبه های این کشور چشمه های آب معدنی آن است که جهانگردان و مسافران ایرانی را به این مکان ها برای آب درمانی جذب می کنند. مانند کوه های سبلان که از این نوع چشمه ها در آنجا بسیار دیده می شود.

ادبیات و سرزمین شعر و شاعری

ادبیات ایران از کشور های مسلمان دیگر کاملا متمایز است. این کشور، غنی از اشعار و نوشته هایی است که به جا مانده از شاعران بنامی چون حافظ، سعدی و... است. وقتی در خیابان های تهران قدم بزنید، کودکانی را می بینید که به شما برگه های فال می فروشند که اشعار حافظ روی آنها چاپ شده است. یکی از معروف ترین اشعار حماسی این سرزمین «شاهنامه» است که به وسیله فردوسی نگاشته شده است.

غذاها و خوراکی های خوشمزه

از پسته گرفته تا چای سیاه، از زعفران تا کباب، از میرزاقاسمی تا قورمه سبزی با وجود عطر خوش سبزی های معطر، غذاهای ایرانی واقعا اشتهاآور و اعتیادآورند، مخصوصا وقتی به پسته و باقلوا می رسید. یکسری از غذاها ملی هستند و در همه جای ایران دیده می شوند مثل قورمه سبزی اما برخی از غذاها نیز محلی هستند و هرکدام طعم و بوی فوق العاده ای دارند.

ارزانی

به دلیل شرایط اقتصادی، ایران اکنون یکی از ارزان ترین کشورها برای بازدید است. شما می توانید با کمترین هزینه بهترین امکانات را داشته باشید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: