کد خبر: ۴۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۳ - 2014December 27
شفاآنلاین-جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:کارت‌های پایان خدمت قدیمی تا پایان امسال معتبر است و پس از آن هیچ گونه خدماتی به دارندگان کارت‌های قدیمی داده نخواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،ابراهیم کریمی جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام صدور بیش از هشت میلیون کارت هوشمند معافیت از سربازی و پایان خدمت گفت: کارت‌های پایان خدمت قدیمی تنها تا پایان امسال اعتبار دارد.

وی درباره روند تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت قدیمی با کارت هوشمند اظهار کرد: روند تعویض این کارت‌ها از سال 90 آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، اما لازم است دارندگان کارت‌های پایان خدمت قدیمی که تاکنون نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نکرده‌اند بدانند که کارت‌هایشان تا پایان امسال معتبر است و پس از آن هیچ گونه خدماتی به دارندگان کارت‌های قدیمی داده نخواهد شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه ابتدا طرح تعویض کارت‌های معافیت سربازی آغاز شد و مدتی بعد طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت را آغاز کردیم، افزود: در حال حاضر کارت‌های معافیت از سربازی کاغذی و قدیمی فاقد اعتبار هستند و به دارندگان آنان هیچ گونه خدماتی ارائه نخواهد شد؛ اما با این وجود به تمامی دارندگان کارت‌های قدیمی اعم از معافیت و پایان خدمت، این فرصت داده شده است تا خردادماه سال آینده نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام کنند.

کریمی با بیان اینکه تا به این لحظه بیش از 8 میلیون کارت هوشمند معافیت و پایان خدمت صادر شده است، خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که از تاریخ ابتدای فروردین ماه سال 1360 به بعد خدمت سربازی خود را به پایان رسانده‌اند باید نسبت به تعویض کارت‌های قدیمی خود اقدام کنند؛ البته از سال 88 به بعد نیز تمامی کارت‌ها به شکل هوشمند صادر شده است.

  ایسنا

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالح جهانگیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
سلام خاهشن بهم بگین تا چه تاریخی مهلت هست برای تعویض کارت پایان خدمت دفاتر پلیس+10جواب درست حسابی نمیدن تشکر از لطف شما
مدیر پایگاه
براساس اعلام سایت وظیقه عمومی ناجا شرایط به این شرح است

فاز سوم طرح تعویض کارتهای پایان خدمت قدیمی با هوشمند

دارندگان کارت هاي قديمي پايان خدمت مربوط به سال هاي 1360 به بعد،از مهرماه مي بايست براي تعويض کارت هاي قديمي پايان خدمت خود، به يکي از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي( پليس+10) مراجعه نمايند.

مهلت
تعويض کارت هاي قديمي پايان خدمت با کارت هوشمند تا پايان سال جاري مي
باشد و افراد مذکور در صورتيکه براي تعويض کارت هاي قديمي خود تا پايان سال
جاري، اقدام ننمايند، کارت آنان فاقد هرگونه ارزش قانوني بوده و در اين
صورت دارندگان آن با محروميت هايي نظير ممنوعيت اخذ يا تمديد گذرنامه و
همچنين اخذ گواهينامه رانندگي و ...مواجه خواهند شد، لذا واجدين شرايط مي
بايست هرچه زودتر براي ارائه درخواست خود در اين زمينه به يكي از دفاتر
خدمات الكترونيك انتظامي (پليس +10) مراجعه نمايند
.

براي تعويض كارتهاي قديمي پايان خدمت با كارت هوشمند در فاز  دوم اجرا، كليه افراديكه خدمت دوره ضرورت آنان از سال 70
به بعد در هر يك از نيروهاي مسلح (سپاه ، ناجا، ارتش ،وزارت دفاع) به
پايان رسيده و داراي كارت پايان خدمت قديمي مي باشند می بایست  براي ارائه
درخواست تعويض كارت پايان خدمت قديمي خود با كارت هوشمند به دفاتر خدمات
الكترونيك انتظامي(پليس +10) مراجعه نمايند.

نكته:

1.     كارتهاي
مذكور هم اکنون از درجه اعتبار ساقط بوده و لازم است دارندگان اینگونه
کارتها در اسرع وقت جهت جایگزین آن با کارتهای هوشمند به دفاتر پلیس +10
مراجعه نمایند در غیر اینصورت از ارائه خدمات به آنان خودداری خواهد شد.

2.      فاز اول اجراي اين طرح مربوط به دارندگان كارت هاي قديمي پايان خدمت سال 1385 بهبعد بوده كه از مهر ماه سال 91 آغاز و متقاضيان تا پايان همان سال مهلت داشتند تابا مراجعه به دفاتر مذكور براي تعويض كارت خود اقدام نمايند

3.     تمديد مهلت تعويض كارتهاي مربوط به دارندگان كارت هاي قديمي سال85 به بعدفقط تا اول تيرماه سال جاري بوده و در حال حاضر از درجه اعتبار ساقطوبراي انجام كارهاي اداري فاقد اعتبار می باشند.

 

نحوه اقدام و رسيدگي به تعويض كارت :

 متقاضي درخواست تعويض كارت با مراجعهبه نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي  نسبت بهتكميل و ارائه مدارك ذيل اقدام مي نمايد.

نحوه تعويض كارت پايان خدمت دوره ضرورت در دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي

اخذ مدارك ذيل وتحويل رسيد تاییدیه نهائی به متقاضي در قبال كارت / كارتهاي دريافتي .

الف : تكميل برگ درخواست تعویض و صدور کارت هوشمند پایان خدمت .

ب : ارائه اصل كارت پايان خدمت دوره ضرورت و كارت دوره احتياط در صورت وجود .  

پ : 2قطعه عكس 4×3 رنگي زمينه سفيد ، تمام رخ با رعايت شئونات اسلامي

ت : ارائه اصل فيش بانكي جهت هزينه ثبت وارسال كارت تعويضي از طريق پست پيشتاز

 ث : تصوير آخربن مدرك تحصيلي در صورت ارتقاء .

احراز هويت متقاضي با رويت مدارك معتبر(شناسنامه ،كارت ملي،گذرنامه(

ثبت اطلاعات پایه ، اطلاعات آدرس ، اطلاعات کارتو اسکن عکس در سامانه .

ارسال سوابق اخذ شده از طريق نمايده دفاتر ظرف مدت 3 روز به حوزه هاي وظيفه عموميذيربط .

مشمولاني
كه فاقد سابقه اطلاعات در سامانه مي باشند پس از ثبت اطلاعات کارت از یگان
خدمتی متقاضی استعلام و پس از دریافت اصالت کارت برای صدور کارت جدید
ارسال خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: