کد خبر: ۴۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۳ - 2014December 26
شفا آنلاين-رئیس سمینار دو روزه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران بر لزوم معاینه سالیانه چشم افراد دارای سن بیش از ۵۵ سال برای تشخیص دیابت تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاين،محمدرضا زرین رئیس سمینار دو روزه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: افراد دارای سن بیش از 55 سال باید برای کنترل دیابت احتمالی، سالی دو بار توسط اپتومتریست‌ها معاینه شوند تا در صورت داشتن مشکل سریعاً در صدد حل مشکل برآیند.


وی خاطرنشان کرد: عدم تشخیص و درمان به موقع دیابت باعث بروز عوارضی مانند اختلال در بینایی، آب‌مروارید در سنین پایین، آب سیاه و خونریزی پرده چشم می‌شود.

زرین بر لزوم بینایی سنجی کودکان نیز تأکید کرد و گفت: کودکان نیز باید مورد بینایی سنجی قرار گیرند تا مواردی مانند انحراف و تنبلی چشم به موقع در آنان تشخیص داده شود تا در صورت وجود مشکل این عوارض حل شود و در غیر این صورت تا سن 13 سالگی سالی دو بار به اپتومتریست مراجعه کنند.

وی در رابطه با تنبلی چشم و تاثیرات غربالگری تنبلی چشم در ایران گفت: با توجه به غربالگری تنبلی چشم در ایران، تنبلی چشم که در دو دهه گذشته در حدود 5 درصد بوده است اکنون به کمتر از نیم درصد رسیده است که در این راستا نقش اپتومتریست‌ها به عنوان مراقبان اولیه چشم بسیار پر رنگ بوده است.

سمینار دو روزه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران 4 و 5 دی‌در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار می‌شود.





فارس





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: