کد خبر: ۴۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۳ - 2014December 25
شفا آنلاين- مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان آمار اعتیاد در بین زنان استان کرمان را رو به افزایش دانست و گفت: هر آسیب اجتماعی به جامعه وارد شود زنان نخستین قربانیشان هستند.

  به گزارش شفا آنلاين،فاطمه السادات حسینی صبح امروز پنجشنبه درهمایش یاوران وقف گفت: وقف یعنی گذشتن از هر چیزی که انسان دارد و به معنای واقعی وقف پیمان عشق و ایمان است.

وی ادامه داد: وقف بی گمان از بهترین اعمال هاست و این عمل یک سنت حسنه می باشد که خداوند به گروهی از بندگانش عنایت می کند.

حسینی با طرح این پرسش که « آیا وقف یک امر فطری است یا دینی و مذهبی؟» اظهار کرد: انسان دوست دارد ذاتا با خدا ارتباط برقرار کند و امری فطری است زیرا همه انسان ها یک صفت در درون خود به نام جاودانگی داریم و می خواهیم ناممان ماندگار باشد و برای ماندگار شدن می خواهیم کاری انجام دهیم که یکی از آن کارها قطعا وقف است.

مدیر کل امور بانوان استانداری استان کرمان تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند«سه ارث از انسان باقی می ماند فرزند شایسته ، صدقات جاریه که همان وقف کردن است و دانشی که برای رضای خدا و برای خدمت به خلق خدا به جای می گذارید.»

حسینی با بیان اینکه وقف هم یک نیاز درونی است و هم در تعالیم دینی به آن سفارش شده است، تصریح کرد: وقف نه تنها در دین ما بلکه در تمام ادیان آسمانی به آن سفارش شده است و همچنین 73 آیه درباره وقف کردن در قرآن کریم آمده است که نشان از توجه ویژه به این مسئله است.

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان اظهار کرد: اولین تاثیر وقف به خود انسان بر می گردد زیرا در وقف یک نوع وابستگی اتفاق می افتد.

وی افزود: انسان با تمام وابستگی خود به مالی که اندوخته است آن را برای رضای خدا هدیه می کند و این دل بستگی به معنویت و محبت نسبت به خدا جایگزین علاقه به دنیا می‌شود.

حسینی تصریح کرد: اگر این باور و این ایمان در جامعه اسلامی ما که از توصیه‌ها و سفارشات دین اسلام است نهادینه می‌شد بسیاری از مسایل اقتصادی، خانوادگی و آسیب‌های اجتماهی ما کاهش می یافت.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان بیان کرد: زنان از بارعاطفی بیشتری برخوردارند که این موضوع باعث می شود تمایل به وقف کردن در زنان بیشتر از مردان باشد.

حسینی گفت: در زمینه عرفان هم اگر بخواهیم موضوع وقف را بررسی کنیم آنجا که شرایط هموار بوده سرعت درزنان بیشتر بوده است، خانم‌ها درخشش ارزشمندی در امر وقف کردن داشتند و همانطور که می دانید اولین واقفی که تمام اموال خود را وقف اسلام کرد حضرت خدیجه (س) بوده است.

وی اظهار کرد: آیا در هنگام جنگ مادران عزیزان خود را برای حفظ ارزش های اسلامی فدا نمی کردند؟ شاید این نقش پنهان شده باشد و ما به این نقش نپرداخته باشیم، اما باید بدانیم اگر زنان ما در هشت سال دفاع مقدس از مردان حمایت نمی کردند و در غیاب همسرانشان به تربیت فرزندانشان نمی پرداختند رزمندگان به جنگ نمی رفتند.

حسینی با بیان اینکه زن محور است و نقش بسزا و رسالت سنگینی بر عهده تک تکشان است، تصریح کرد: آسیب های اجتماعی در جامعه زیاد شده است آیا برای رفع این آسیب‌ها نباید کاری کرد؟ قطعا در این آسیب ها فرزندان ما هم متضرر خواهند شد که باید برای آنها فکری کرد.

وی آمار اعتیاد در بین زنان استان کرمان را رو به افزایش دانست و گفت: هر آسیب اجتماعی به جامعه وارد شود زنان نخستین قربانیشان هستند.

حسینی ادامه داد: ماه‌هاست که مسئولیت امور بانوان را پذیرفتم و فریاد می زنم برای تحکیم خانواده و برای برطرف کردن آسیب ها باید همه با هم متحد شوند و کار جهادی و فرهنگی انجام دهند

مدیر کل امور بانوان استانداری استان کرمان تصریح کرد: باید فضاهایی را برای ورزش و اشتغال زایی بانوان فراهم کنیم .باید ساختمانی را برای اشتغال زایی و خانه های محلاتی در حواشی شهر کرمان بنا کنیم. اگرچه ساختن مسجد و مدرسه یک تکلیف است و باید رونق پیدا کنند اما باید به این نیاز امروز هم توجه کنیم.

وی آمار آسیب‌های اجتماعی در استان کرمان را بیشتر از استان‌های دیگر عنوان کرد و گفت: تغییر نگاه و نگرش برای مصادیق وقف با توجه به نیازهای جامعه و خانواده باید صورت گیرد همچنین باید به فکر خانواده و جامعه خود باشیم و با فرهنگ سازی امر وقف مصادیق وقف را نهادینه سازی کنیم.

وی با بیان اینکه واقفان باید تشکل بزرگی را تشکیل دهند و خودشان ببینند جامعه چه نیازی دارد، خاطر نشان کرد: باید تا زنده هستیم از آنچه که داریم برای خداوند هدیه کنیم.



ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: