کد خبر: ۴۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۳ - 2014December 25
شفا آنلاین:گزارش‌ها نشان می‌دهند که پنومونی که یک نوع عفونت تنفسی است، همچنان شیوع بالایی داشته و به عنوان یک عامل مهم مرگ‌و میر در دنیا محسوب می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،حمید الله سلطانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  تصریح کرد: در سالهای اخیر با کنترل بیماری‌های عفونی، موارد ابتلا به این بیماری‌ها و در نتیجه مرگ و میر ناشی از آنها کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وی با بیان اینکه عفونت‌های تنفسی که به عنوان شایعترین عفونت شناخته می‌شوند نیز با کاهش موارد ابتلا و مرگ‌ و میر همراه بوده‌اند، افزود: البته برخی از عفونت‌های دستگاه تنفسی هنوز هم یک مشکل و معضل بهداشتی محسوب می‌شوند و به اشکال مختلف جان بسیاری از انسان‌ها را می‌گیرند.

سلطانی، تاکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهند که پنومونی که یک نوع عفونت تنفسی است، همچنان شیوع بالایی داشته و به عنوان یک عامل مهم مرگ‌و میر در دنیا محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: بیماری‌های عفونی دستگاه تنفسی به ویژه پنومونی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم و از طریق تشدید بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای موجب مرگ‌و میر افراد مبتلا می شوند.

سلطانی گفت: موارد همزمانی پنومونی و بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی، بسیار بالا و قابل ملاحظه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: