کد خبر: ۴۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 18
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروز ایران شرایط توزیع استنت ها را خیلی خوب دانست و گفت: خوشبختانه با دستورالعملی که وزارت بهداشت برای شرکت ها صادر کرده با قیمت متعادل تری نیز توزیع می شوند.

دکتر مسعود قاسمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در خصوص وضعیت استنت ها حداقل در دروان کوتاهی طی سال های قبل که با تغییر ناگهانی قیمت ارز موhجه بودیم با بحرانی رو به رو نشدیم چراکه در واقع استنت و بالن ها جزء وسایلی هستند که قطع مصرف آنها تاکنون در کشور ما  رخ نداده است.

وی ادامه داد: به طور معمول و آن گونه که رسم و شایع است استنت ها برای رگ های قلب به کار می روند و شایع ترین مصرف آن در دنیا و کشور ما استنت های دارویی اند که شانس عود کمتری دارند.

متخصص قلب و عروق در ادامه گفتگو با شفا آنلاین ،پیشگیری  را اصل اول دانست و توصیه کرد: در این راستا باید از همان کودکی برنامه و نگاه صحیحی به الگوهای زندگی داشت که درالبته اجتناب کودکان از چاقی بسیار حائز اهمیت است.

قاسمی هشدار داد: متأسفانه در کشور ما هم چاقی زودرس و در سن پائین وجود دارد .به همین دلیل بیماری عروق کرونر در سنین پائین تر دیده می شود.حال آنکه تغذیه صحیح، داشتن فعالیت بدنی مرتب و مناسب،آگاهی اجتماع از ضررهای ناشی ازمصرف دخانیات به ویژه قلیان نیزدرزمینه پیشگیری ازبیماریهای قلبی بسیار حائز اهمیت هستند.

عضو اینترونشنال قلب اروپا اظهار کرد: متأسفانه مصرف قلیان میان جوانان به شدت رایج شده است در حالی باید با روش های صحیح و نه برخورد قهری وسلبی، بلکه با آگاهی بیشتر به ضررهای ناشی از دخانیات پرداخته شود تا کمتر شاهد عواقب ناشی از آن باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: