کد خبر: ۴۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 20
شفاآنلاین-شاید اگر کسی درست زمانی که برده‌داری به جرم داشتن پوست برنزه(قهوه‌ای-سیاه) در جهان مد بود از روزگاری سخن به میان می‌آورد که برنزه شدن و قهوه‌ای بودن مد می‌شود، رفتاری همچون گالیله با او می‌کردند و او را تا پای دار می‌کشاندند. در نهایت تا حرفش را پس نمی‌گرفت او را از دار پایین نمی‌آوردند اما امروز رنگ قهوه‌ای محبوب خیلی هاست.
به گزارش شفا آنلاین،کسانی که شاید ندانند یک قهوه‌ای دیگر به نام کاکائو هم وجود دارد که علاوه براینکه می‌تواند یک نوشیدنی مطلوب باشد، یک ضد چروک خوب هم هست. محققان معتقدند کاکائو با دارا بودن مقادیر بسیار بالایی از دو آنتی اکسیدان مهم (اپی کاتچین و کاتچین) از پوست در برابر صدمات آفتاب محافظت کرده، جریان خون در بافت پوست را بهبود بخشیده، به آب‌رسانی پوست کمک کرده و موجب نرمی پوست می‌شود.



اسرار ورزش‌های شدید و کوتاه مدت


ورزش‌های شدید و کوتاه مدت با ایجاد واکنش‌های مولکولی در بدن، نه تنها به تناسب اندام کمک می‌کند بلکه در کنترل قند خون نیز مؤثر هستند. مطالعات نشان می‌دهد فعالیت‌های شدید بدنی و ورزش‌های شدید در مقایسه با تمرینات معمولی به کاهش وزن بدن کمک می‌کنند.
به گزارش «ایران»، یافته‌های دانشمندان دانشگاه فلوریدا از مؤسسه تحقیقات اسکریپس نشان می‌دهد، مزیت ورزش‌های شدید در تحریک پروتئین‌های خاصی است که هنگام فعالیت‌های بدنی فعال می‌شوند. پروتئین‌های CRTC2 هنگام این ورزش‌ها فعال می‌شوند. این پروتئین‌ها درعضله‌سازی و رشد عضلات مؤثر هستند. قبلاً تصور بر این بود که سیستم عصبی سمپاتیک در طول ورزش‌های شدید صدمه می‌بیند اما بسیاری از محققان بر این باورند که فعالیت‌های شدید هوازی هیچ آسیبی به عصب سمپاتیک وارد نمی‌کند. آزمایش صورت گرفته روی موش‌ها نشان داد تمرینات ورزشی شدید به میزان 15 درصد باعث افزایش حجم عضلانی می‌شود و سطح تناسب اندام تا 103 درصد پس از فعال شدن پروتئین CRCT2 بهبود می‌یابد.
این مطالعه طیف وسیعی از فواید بالقوه ورزش را نشان می‌دهد و هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین آن باشد. زیرا ورزش تنها با فعال کردن یک پروتئین باعث تناسب اندام و عملکرد مناسب سیستم عصبی سمپاتیک می‌شود.



پلکت نیفته


بوتاکس هم سن و سال را خط می‌زند و هم چین‌هایی که از زخم‌های زندگی برداشته‌ای اما نه هر بوتاکسی و نه هربوتاکس زنی. اتفاقی که در کشور ما در حال وقوع است و رسول‌دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو هم درباره آن هشدار می‌دهد: «تزریق بوتاکس در خارج از مراکز پزشکی مجاز نیست» اما هزینه‌های بالا باعث شده تا بسیاری عطای تزریق بوتاکس توسط متخصصین را به لقای آرایشگاه‌ها ببخشند. به گفته او بسیاری از بوتاکس‌های موجود در بازار، از طریق غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شود که استفاده از آنها عوارض جدی برای پوست صورت دارد. حالا فکر کنید هم بوتاکس زن، مهارت نداشته باشد و هم بوتاکس آبکی و تقلبی. همین است که او حساسیت موضعی، تغییر حالت عضلات صورت، افتادگی پلک و ابرو و حتی شوک را از عوارض استفاده از بوتاکس غیر استاندارد و دست‌های بی‌هنر می‌داند.
ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: