کد خبر: ۴۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 17
شفاآنلاين :معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بهره تسهیلات بانکی، تولید را از چرخه توجیه اقتصادی خارج کرده است.
به گزارش شفاآنلاين، دکتر طایی در دومین روز همایش سراسری حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری که در آبادان در حال برگزاری است با انتقاد از نرخ سود بانک ها گفت:  نرخ سود بانکی نه تنها بر سرمایه گذاری های مادی بلکه در سرمایه گذاری های معنوی برای بروز خلاقیت در زمینه کار نیز تاثیر گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد: نو بودن بسیاری از مشاغل ، پایان یافتن عصر استخدام های مادام العمر و پیدایش استخدام های موقت و پاره وقت، حضور پر رنگ نهاد های غیر رسمی و حضور پر رنگ زنان از ویژگی های بازار کار فرداست که روابط کار را پیچیده تر از اکنون خواهد کرد.
دکتر طایی از جمعیتی یاد کرد که نه در جمعیت بیکار جای دارند، نه در بازار کار حضور دارند، نه در دوره های آموزشی مشغول یادگیری مهارت هستند  و گفت : در ادبیات روابط کار از این جمعیت به عنوان«NEET»   یاد می شود و کسانی هستند که هنوز تحلیل گران بازار کار نمی دانند با آنها چه کار کنند.
معاونت توسعه  کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ترجیح دادن شاغل بودن بر دریافت مقرری و بیمه بیکاری بخشی جدی در ادبیات روابط کار است تاکید کرد: معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال نیز تلاش می کند که افراد در تحلیل هزینه _فایده  مزد و بهره وری شاغل بودن و مزد دریافت کردن را بر دریافت مقرری و بیمه بیکاری ترجیح دهند.
وی افزود: ما به عنوان دولت باید به تعیین قواعد بازار کار بپردازیم و بر حسن اجرای این قواعد نظارت داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در شرایط کنونی ما نمی توانیم بدون کمک کاریابی ها و مراکز مشاوره شغلی به عنوان یک نهاد تخصصی در بخش خصوصی به امور بازار کار نظارت داشته باشیم.
دکتر طایی خاطر نشان کرد: همکاری با موسسات کاریابی و مراکز مشاور شغلی در زمینه قیمت گذاری و نوع تفویض امور نیز ضروری به نظر می رسد چرا که این موسسات و مراکز همراه ما در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: