کد خبر: ۴۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 17
دبیرکل جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر جهانی:
شفاآنلاین-دبیرکل جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر جهانی، جمعیت هلال احمر ایران را یکی از قوی‌ترین جمعیت‌های دنیا خواند و گفت: آماده‌ایم در یک همکاری بلندمدت، از تجارب ایران در زمینه‌های مختلف و مسائل آموزشی بهره‌مند شویم.
به گزارش شفا آنلاین، الحاج آمادوگوئیه‌سی دبیرکل جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر جهانی در سفر صبح امروز خود به تهران و دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران گفت: سلام گرم تمام همکاران خود را به شما ابلاغ می‌کنم و جا دارد که در همین ابتدا بگویم که هدف من از این سفر تجدید دوستی و موّدت و افزایش همکاری با یکی از مهمترین جمعیت‌های هلال‌احمر دنیاست.

وی ادامه داد: شهرت هلال احمر ایران در همه سرزمین‌ها شناخته شده است، این شهرت و مقبولیت بخاطر موضوعیت و مشروعیت داشتن اقدامات هلال احمر در سطوح ملی است که نشان می‌دهد هلال احمر ایران می‌تواند یک شریک خوب برای همکاری با ما باشد.

دبیرکل جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر جهانی خاطرنشان کرد: این مقبولیت باعث ایجاد اعتباری شده تا بخش اعظمی از مردم به صورت داوطلب عضو هلال‌احمر شوند و شما در هلال احمر ایران اثبات کردید که کار داوطلبانه منافاتی با کار تخصصی و علمی ندارد.

وی تاکید کرد: این اعتباری که هلال احمر ایران به دست آورده موجب شده تا دولت ایران نیز به آن اعتماد کرده و وظایف سنگینی بر دوش آنها بگذارد، این وظایف وظایفی مانند امداد و نجات و امداد هوایی می‌شود.

آمادوگوئیه‌سی افزود: درسی که ما می‌توانیم از اقدامات ایران بگیریم علاوه بر استفاده از تجربه و اعتبار آنها، استفاده از تخصص و تجربه آنها در یادگیری و آموزش تحولات آینده خواهد بود.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: بر همین اساس ما خوشبختیم که می‌توانیم از تجربه هلال احمر ایران بیاموزیم و از اقدامات آنها الهام بگیریم.

دبیرکل جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر جهانی تاکید کرد: مایل هستیم تا در تفاهم نامه‌ای بتوانیم از تجربیات ایران در مدت زمان طولانی بهره‌مند شویم ضمن اینکه در این تفاهم نامه باید مراتب را طوری تنظیم کنیم که سایر فدراسیون‌های عضو صلیب سرخ و هلال احمر نیز بتوانند از تجربیات ایران بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر این نکته که استفاده از تجربایت هلال احمر بر آموزش و آماده‌سازی تجهیزات و لجستیک در عملیات ‌ها و امدادرسانی‌ها می‌تواند مبنای همکاری قرار بگیرد گفت: در گذشته همکاری‌های ما مقطعی بوده اما همین همکاری‌ها نشان می‌دهد که ایران چقدر توانسته به ما یاری برساند، مثلاً در زلزله چین هلال احمر ایران 60 هزار چادر به فدراسیون اهداء کرد.

آمادوگوئیه‌سی در ادامه سفر خود به تهران لحظاتی پیش از موزه هلال احمر ایران و معاونت بهداشتی، درمانی و توانبخشی هلال احمر ایران بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت: در سفر خود به تهران متوجه شدم ایران خیلی خوب توانسته از ظرفیت داوطلبان هلال احمر استفاده کند.

وی هلال احمر ایران را قوی‌ترین جمعیت‌های دنیا خواند و گفت: آماده هستیم تا از ظرفیت آنها بیاموزیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: