کد خبر: ۴۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 16
دبیر علمی چهاردهمین کنگره انجمن متخصص پوست و موتاكيدكرد:
شفاآنلاین-دبیر علمی چهاردهمین کنگره انجمن متخصص پوست و مو نسبت به حضور مشاورین شرکت های پوست و مو در داروخانه ها و برخي تبلیغات فریبنده وواهي زیبایی در کوتاه ترین زمان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار شفاآنلاین، دکتر پروانه ساکت در نشست خبری چهاردهمين كنگره پوست ومو ، درباره حضورمشاوران در داروخانه ها گفت: متاسفانه شرکت ها یی که کار تجاری انجام می دهند مشاوران خود را در داروخانه های سطح کشور پخش کرده اند که خیلی از این افراد به عنوان دکتر شناخته می شوند ودراكثرمواقع نسخه پزشکان رانيزبه نفع شركت شان تغییر می دهند.

وی تاکید کرد: این افراد قادر به معاینه بیمار نیستند و حق دادن هیچ دارویی را به بیماران ندارند.

دکتر ساکت با بیان اینکه ما از شرکت ها و به خصوص وزرات بهداشت خواستار جمع اوری این مشاوران شده اند از مردم درخواست كرد: تا زمانی که وزارت خانه کنترلی بر روی مشاوره ها ،داروخانه ها،داروها ومواد قاچاق و تشخیص متخصص از غیر متخصص ندارد سلامتی شان را ازاين طريق به خطر نیاندازند.

هشدار درباره تبليغات فريبنده

متخصص پوست ، مو و زیبایی همچنین درباره تبلیغات فریبنده وادعاهايي مبني براينكه در عرض یک جلسه شما را زیبا می کنیم اظهار کرد: زیبایی کار اورژانسی نیست که افراد بتوانند یک شبه به آن دست پیدا کنند.بلكه افراد باید دراين باره تامل و برنامه ریزی کنند.

وی با یبان اینکه در حال حاضر کشور ما دارای متخصصین زیادی است که در کنگره های پوست خارج از کشور به طور فعال شرکت می کنند به مردم توصیه کد: برای درمان بیماری های پوستی به متخصصین مراجعه کنند وسلامت شان ر ا به دست هر فرد ناشناس وغيرمتخصص نسپارند.

مراقب باشيد موش آزمايشگاهي نشويد!

دکتر ساكت همچنین کار زیبایی را پرهزینه دانست و تصریح کرد: موادی که به بدن افراد تزریق میشود جزئ قوی ترین سیستم ها ی دفاعی بدن است. درمقابل خیلی از مواد نيزواکنش نشان میدهد به همین خاطر افراد باید دقت کنند زمانی می خواهند ماده ای را در صورت وبدن شان تزریق کنند از وضعيت آن به طوركامل مطمئن شوند.

وی اضافه کرد: بنابراین افراد باید به کسانی که تزریق را باقیمت ارزان برایشان انجام میدهند شک کنند.

متخصص پوست ومو تاكيد كرد:به جز موادی که مجوزهاي لازم را دارند بقيه به صورت قاچتق وارد کشور میشوند ومتاسفانه کنترلی بر رو این مواد وجو ندارد. تا زمانی هم که یک کنترل دقیق روی این مواد اجرا نشود این کنترل برعهده خود مصرف کننده است .

وي به مردم توصیه کرد زمانی که به مطب یک دکتر می روند اصلا خجالت نکشند و این حق افراد است که بدانند چه چیزی دارد برایشان تزریق می شود و حق دارند کشور سازند ه و تاريخ ان را بدانند .همچنين حق دارند بدانند که پزشک دراين باره تجربه ای دارد یا خیر.همچنين مي توانند از پزشك ها بخواهند که اسم مواد مصرفي را به ان ها بگویند و تاریخ مواد مصرفی را نيزاعلام نمايند وبا اطلاع کامل اینکار را انجام دهند .

دكترساكت خاطرنشان كرد:افراد سعي كنند اولین کسی نباشند که از مواد جدید که آمده است استفاده کنند. بلکه صبر کنند روشی که تازه امده مدتی در ایران استفاده شود بعد بروند ان را استفاده کنند.زيرابرخی افراد می خواهند اولین کسی باشند تا از جدید ترین روشها که می اید استفاده کنند و به همن دلیل بیشتر مواقع بلا برسر همین افراد می آید .

به گفته وي بعضی از شرکت های خارجی نيزمتاسفانه موادی را که وارد می کنند به صورت ازمایشی است و بدون اینکه اعلام كنند این ماده آزمایشی است ازآنها استفاده مي كنند.و بعد از چند سال متوجه می شوند نتیجه خوب يابدي دارد.اگر نتیجه خوب باشد آنرا در بازار عرضه می كنند و اگر نتیجه بد باشد از بازار جمع می شود .پس افراد نباید اجازه دهند که مورد آزمایش گروه ها و شرکت های خارجی-موش آزمايشگاهي- قرار بگیرند.پس سعی کنند به پزشکانی مراجعه کنند که از موادی استفاده می کنند که مجوزهاي لازم را دارد و استاندارد هستند.

بوتاكس هاي مجوزداررابشناسيد

دكترساكت تصريح كرد:درحال حاضر دو نوع بوتا کس کره ای و انگلیسی در ایران مجوز وزارت بهداشت را دارند .پس بقيه بوتاكس ها تقلبي ويا بي كيفيت هستند.

شايع ترين بيماريهاي پوستي

دبیرعلمی چهاردهمین کنگره انجمن متخصص پوست و مو، شایع ترین بیماری های پوستی را اگزما ، آکنه(جوش دوران جوانی) و حساسیت های شوره ای دانست و بیان کرد: سن متوسط آکنه بین 18تا26 سالگی است و جنسیت هیچ تاثیری در بروز آکنه ندارد.

عوارض ژل پاژ

وی همچنین درباره عوارض تزریق ژل پاژ گفت: ژل پاژ چندین سال پیش ازکشور اوکراین وارد ایران شد که توسط افراد غیر متخصص با حجم بالا مورد استفاده قرار گرفت.

دکتر ساکت ادامه داد: ژل پاژ مانند پلاستیک در طبیعت است و به هیچ عنوان از بین نمی رود و گاهی اوقات حرکت می کند و ایجاد بد فورمی و واکنش می کند.به همين خاطر در کوتاه مدت آلرژی و در طولانی مدت به صورت آبسه بروز می کند. حتی گاهی اوقات این ژل سفت وقرمز رنگ و دردناک می شود و فرد دچار ترشح و چسبندگی میشود.

وی افزود: زمانی که در پوست چسبندگی ایجاد می شود خارج کردن ژل امکان پذیر نیست مگر اینکه تمام بافت های چربی اطراف آن هم برداشته شود.

متخصص پوست ،مو و زیبایی همچنین درباره افرادی که دچار خارش می شوند اظهاركرد: عوامل بروز خارش بسیار گسترده است و افرادی که دچار خارش می شوند باید به طور کامل مورد معاینه و چکاپ قرار گیرند.

وی اضافه کرد:در برخی موارد افراد به علت حساسیت به گردو غبار، اگزما، خشکی پوست در فصل سرما و همچنین بیماری هایي مانند دیابت و تيروئید دچار خارش پوستی می شوند که درمان این بیماری با توجه به تشخیص علتش صورت میگیرد.

فردي كه چند روزدوره ليزرديده متخصص پوست نيست

دکتر ساکت درادامه اين نشست خبري با بیان اینکه اهمیت رشته تخصص پوست و مو در حال زیر سوال رفتن است در ایران گفت: متاسفانه امروزه هرفردی که یک يا چند روز دوره لیزر و بوتاکس را دیده است فکر می کند متخصص پوست و زیبایی شده است واين براي سلامت مردم وجامعه خطرناك است.

وی اضافه کرد: ما اصرار داریم که بر روی تابلوهای مطب پزشكان حتما مشخص شود که فرد متخصص پوست است يا خير. و اگر کسی متخصص پوست نیست حق ندارد پوست را به عنوان اولین رشته تخصصي خو عنوان کند چراكه تخلف است.

متخصص پوست و مو وزیبایی ادامه داد: متخصصین پوست دارای آرم مخصوص هستند که در مهر های نسخه هایشان وجود دارد.پس مردم با توجه به این آرم ها باید بتوانند متخصص را از غیر متخصص تشخیص دهند.

وی همچنین درباره دستگاه های لیزر بیان کرد: هر دستگاهی یک مطالعه خاص دارد و متخصصین زمانی که در کنگره های خارجی شرکت میکنند با استفاده از مجلات و کتابها می توانند تشخیص دهند که دستگاههاي استانداردی که متخصصین جهان از آنها استفاده می کنند کدام هستند. براین اساس دستگاه های لیزری که وارد کلینیک متخصصین پوست می شوند از چندین فیلتر عبور کرده اند و معمولا از شركت های معتبر خریداری می شوند.

دبیر علمی چهاردهمین کنگره انجمن متخصص پوست و مو افزود: متاسفا نه در این چند سال اخیر دستگاه های مختلفی با قیمت های متفاوت به ایران وارد شده است که نظارت درستی بر روی آنها وجود نداشته و از انجمن متخصصین پوست و مو هم در این زمینه سوالی نشده است.

وی تاکید کرد: دستگاه های لیزر باید به طورمرتب توسط کارشناسان بررسي شوند.

جزئيات برگزاري كنگره

متخصص بیماری های پوست ومو و زیبایی ازبرگزاري کنگره بیماری های پوست و مو و زیبایی ازروز سوم دی ماه به مدت سه روز خبر داد و اظهار کرد: این کنگره خیلی تخصصی است و فقط متخصصان پوست در آن شرکت می کنند و ما سعی کردیم که این کنگره مانند خیلی دیگر از کنگره های دیگر در جهت توانمند سازی بیشتر متخصصان باشد.

وی ادامه داد: در این کنگره سعی شده مطالب مربوط به سلول ها ی بنیادی ، نظرات تشخیص بیماری های شایع و کاربرد تکنیک های جدید تشخیص بیماری ها بیان شود. همچنین درمان های جدیدی که به صورت تئوری و عملی انجام شده و روش های درمانی که ارائه شده است در زمینه جراحی های زیبایی و جراحی تومورها و تزریقات مختلف مانند بوتاکس و ژل وغیره نيز مطرح مي شود.

گزارش :كتايون عبدي

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
0
با تشکر از توضیحات کامل خانم دکتر ساکت
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
درود بر دكتر ساكت با توضيحات كامل
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
بسیار ممنون از اطلاع رسانی دکتر ساکت
لیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
از اطلاع رسانی شما خیلی ممنونم خانم دکتر
زهرا
|
Netherlands
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
من ميخواستم بدونم كه ايا فعاليت مشاوران پوست و مو در داروخانه ها قانوني هست اگر بله ، از ايشان چ مدركي بايد مطالبه كنيم و تاييد كدام ارگان هستند؟
مدیر پایگاه باسلام
به گفته مسولان انجمن پوست و مو وجود افراد این چنینی درداروخانه ها تخلف است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: