کد خبر: ۴۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 15
شفاآنلاین-مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، از سفر دبیرکل جدید فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به ایران خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،وحید رحمتی با اعلام سفر دبیرکل جدید فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به ایران در هفته جاری، گفت: حضور بالاترین مقام اجرایی و تصمیم‌گیر فدراسیون در ایران فرصت مغتنمی برای نمایش و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواهد بود.

وی با اشاره به جزئیات سفر الحاج آمادو گوئینه سی، دبیرکل جدید فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر از 26 تا 28 آذر به ایران، گفت: این سفر از اهمیت بسیاری در عرصه‌های ملی و بین‌المللی برای ایران برخوردار است؛ چرا که دبیرکل فدراسیون عنوان بالاترین مقام اجرایی و تصمیم‌گیری در این نهاد را داشته و مایه مباهات است که وی به عنوان اولین دبیرکل مسلمان فدراسیون، نخستین سفر غیر عملیاتی خود را به ایران خواهد داشت.

رحمتی با اعلام شرکت دبیرکل جدید فدراسیون بین‌المللی در همایش بزرگ گرامیداشت هفته داوطلبان در کشور که با حضور داوطلبان و خیرین نمونه کشور برگزار خواهد شد، اظهارداشت: به علاوه الحاج سی، در مراسم تقدیر از داوطلبان و خیرین نمونه کشور حضور خواهد داشت و در حاشیه این همایش هم تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، جمعیت هلال‌احمر و سازمان محیط زیست ایران، امضا خواهد شد.

مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه عنوان کرد: این تفاهم‌نامه علاوه بر این که از ظرفیت جوانان در زمینه حفظ محیط‌زیست و توجه به «سرزمین پاک» استفاده خواهد کرد، در اصل گامی مهم در زمینه فرهنگ‌سازی برای انجام فعالیت‌های بشردوستانه و استفاده از توان داوطلبان با هدف حفظ محیط‌زیست، منابع طبیعی، اجرای پروژه‌های درخت‌کاری و حفاظت از جنگل‌ها و سالم‌سازی آب خواهد بود.

وی با اشاره به بازدید دبیرکل فدراسیون بین‌المللی از امکانات جمعیت هلال‌احمر ایران از جمله موزه و مرکز اسناد ملی جمعیت، معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی، سازمان جوانان، موسسه آموزش عالی هلال و به‌ویژه موسسه بین‌المللی آموزشی هلال‌احمر ایران در اصفهان، گفت: در این زمینه توانمندی‌های حوزه‌های مختلف جمعیت هلال‌احمر و از جمله سازمان جوانان و دستاوردهای مهمی که در حوزه تربیت و آماده‌سازی غنچه‌های هلال، نوجوانان، جوانان و جذب آنها در هلال‌احمر دارد؛ به نمایش گذاشته خواهد شد.

رحمتی با اشاره به این که هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تنها جمعیت ملی دارای موسسه آموزش عالی است، اظهار کرد: به علاوه دبیرکل فدراسیون از نیروی انسانی تخصصی و امکانات لجستیکی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران هم بازدید کرده و از نزدیک شاهد مانور تخصصی امداد، جست‌وجو و نجات خواهد بود.

وی به بازدید الجاج سی از شرکت صنایع نساجی هلال ایران اشاره و اذعان کرد: هم‌اکنون این شرکت به مرکز لجستیک تامین اقلام امدادی صلیب‌سرخ در منطقه تبدیل شده است و بر این اساس دبیرکل فدراسیون بین‌المللی علاوه بر بازدید از دستاوردهای ایران در این حوزه از نمایشگاه دائمی شرکت صنایع نساجی هم بازدید خواهد داشت.

رحمتی همچنین گفت: الحاج سی، علاوه بر بازدید از توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر ایران با مقامات ارشد کشور هم دیدار خواهد داشت و در پایان سفر، ارزیابی خود را از توانمندی‌ها و همکاری‌ با جمعیت هلال‌احمر ایران در نشست خبری عنوان خواهد کرد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: