کد خبر: ۴۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 14
شفاآنلاين :صبح امروز در جریان تجمع پرستاران بیمارستان‌های دولتی و خصوصی که در مقابل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، پرستاران معترض خواهان دیدار مستقیم با رییس جمهور شدند.
به گزارش شفاآنلاين به نقل از ایلنا، در تجمع امروز پرستاران بخش‌های دولتی و خصوصی که از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقهٔ امروز صبح با حضور ۷۰۰ نفر در مقابل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، پرستاران از رییس دولت یازدهم خواستند به مطالبات قانونی‌شان رسیدگی کند.

تجمع کنندگان می‌گفتند که در اعتراض به اختلاف درآمد پرستاران و پزشکان و همچنین تعلل دولت در تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اعتراض دارند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر تهران، پرستاران برخی از استان‌ها از جمله اصفهان، قم، مازندران و گیلان نیز در این تجمع حضور داشتند. بنا بر ادعای تجمع کنندگان، پرستاران در شهرهای دیگر از جمله مشهد، یزد و اصفهان نیز به صورت همزمان تجمعاتی را برگزار کرده‌اند.

به گفتهٔ یکی از پرستاران حاضر در تجمع «قرار بود تعدا بیشتری از پرستاران در مقابل نهاد ریاست جمهوری حاضر باشند اما عده‌ای از آن‌ها در شیفت کاری صبح قرار داشتند و عده‌ای دیگر نیز بنابر اطلاعات واصله محدودیت‌هایی از جانب انتظامات بیمارستان‌ها برایشان ایجاد شده تا در تجمع حاضر نشوند.»

در همین رابطه، یکی از فعالین جامعه پرستاری حاضر در تجمع امروز ضمن انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با پرستاران در ارتباط با پیگیری مطالباتشان به ایلنا گفت: در طی این مدت هر چقدر صبر و حوصله به خرج دادیم متاسفانه اوضاع بد‌تر شد. پرستاران روز به روز بیشتر مورد استثمار قرار گرفتند و از آن سو کمترین حقوق و دستمزد سهم آن‌ها شد. واقعیت این است که ما چیزی بیش از حق خودمان نمی‌خواهیم.

گفتنی است، برخی از پرستاران حاضر در تجمع امروز، بی‌توجهی مسولان را باعث افزایش مهاجرت پرستاران، افزایش ترک کار آنان و در نتیجه تغییر شغل می‌دانند. یکی از پرستاران حاضر در این باره به ایلنا گفت: بی‌توجهی مسولین سبب می‌شود گروهی زیادی از پرستاران تغییر شغل دهند و در ‌‌نهایت جاممعه پرستاری با کمبود نیرو در بسیاری از بخش‌ها مواجه شود لذا باید هرچه سریع‌تر وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام پرستاری وارد عمل شود و دست از شعار بردارد.

اعتراض به ساختار پوسیده وزارت بهداشت

در انتهای این گردهمایی «محمد شریفی مقدم» دبیرکل خانهٔ پرستار در جمع معترضان حضور یافت و مطالبات جامعهٔ پرستاری را بیان کرد. این فعال حقوق صنفی پرستاران که در میان ابراز حمایت معترضین سخنرانی می‌کرد، دلیل تجمع امروز را پیگیری مطالبات پرستاران از طرق قانونی اعلام کرد و گفت: افرادی که امروز از شهرهای دور و نزدیک به این تجمع آمده‌اند کسانی هستند که خواستار پیگیری و تحقق مطالبات جامعه پرستاری از طرق قانونی هستند.

وی علت این تجمع را بی‌توجهی مسولین وزارت بهداشت به حوزهٔ پرستاری دانست و گفت: بیش از ۸۰ درصد از خدمات بهداشتی درمانی توسط جامعه پرستاری ارائه می‌شود، اما همواره در دولت‌های مختلف مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌ایم ولی امروز به جایی رسیده‌ایم که پرستاری زمین گیر شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز علی رغم تمام تلاشی که نیروهای پرستاری انجام می‌دهند اما مریض و پرستار هر دو از خدمات بهینهٔ بهداشت و درمان برخوردار نیستند.

دبیر کل خانه پرستار علت این امر را ساختار پوسیده و نخ نمای وزارت بهداشت دانست و گفت: تمام پست‌های مدیریتی و ریاستی وزارت بهداشت توسط عدهٔ معدودی که شاید به ۵ درصد هم نرسند اشغال شده است. این تنها به خاطر منفعت طلبی‌های شخصی بوده است.

شریفی مقدم انحصاری بودن اختصاص پست‌های مدیریتی و ریاست در بیمارستان‌ها را تقبیح کرد و گفت: آیا فقط یک جراح یا فوق تخصص با این همه دغدغه‌ای که دارد باید رییس بیمارستان باشد، جراحی که مرتب دغدغه‌ای بالا و پایین شدن ویزیت‌های مطبش را دارد چگونه می‌تواند رییس خوبی برای یک بیمارستان باشد. ما در اینجا از نهاد ریاست جمهوری می‌خواهیم که بالاخره یک حد و حصری برای اشتهای سیری ناپذیر برخی از پزشکان مشخص کند. سیستمی که الان در وزارت بهداشت حاکم است در هیچ جای دنیا سابقه ندارد. آقایان خود را نابغهٔ پزشکی در خاورمیانه می‌دانند، به عنوان مثال در آمریکا بیش از ۹۰ درصد بخش مدیریتی درمان در اختیار غیر پزشکان است و بیشتر کسانی هستند که در حوزهٔ مدیریت تحصیلات آکادمیک دارند.

دبیرکل خانه پرستار سهم پرستاران از طرح تحول نظام سلامت را اندک دانست و گفت: وقتی طرح تحول سلامت مطرح شد پرستاران استقبال کردند، چون نظام سلامت حداقل در معنای تحت الفظی آن مجموعه‌ای از پزشک و پرستار و بیمار را در بر می‌گیرد. مرحلهٔ اول و دوم اجرا شد و هیچ نتیجه‌ای عاید پرستاری نشد. تعرفه‌های پزشکی به ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرد اما به پرستاران گفتند منتظر بمانید. تجمع هفت آبان شکل گرفت و پس از آن تلاش کردند جمعی از پرستاران را با این توجیه که خدمات پرستاری را در کتاب ارزش گذاری نسبی آورده‌ایم و به زودی مطالباتتان وصول می‌شود ساکت کنند اما نه تنها این اتفاق هنوز نیفتاده بلکه آقایان با ارائهٔ طرح کذایی نظام مبتنی بر عملکرد، عملا پرستاران را وارد فاز جدیدی از ارائهٔ خدمات پرستاری کردند که باید تحت شرایط خاصی کار کنند تا دریافتیشان به ۳ برابر برسد.

وی تصریح کرد: بحث اجرای «نظام مبتنی بر عملکر» با بیشترین بار خبری در رسانه‌ها منعکس شد تا همه فکر کنند وضع پرستاران خوب شده و هیچ مشکلی نیست در حالیکه زمانی که تعرفه‌های پزشکی بی‌سر و صدا بالا رفت هیچکس متوجه نشد چند درصد پزشکان از این طرح بهره بردند.

وی در پایان گفت: ما یک خواسته بیشتر نداریم، پرداخت‌ها باید ۱ تا سه برابر باشد چون در همه جای دنیا حداکثر اختلاف سه برابری است. ما از رییس جمهور می‌خواهیم کمیته‌ای را تعیین کند تا در زمینهٔ اختلاف درامدی بین پزشکان و پرستاران مطالعاتی را انجام دهد، آنوقت همگان متوجه خواهند شد که شرایط فعلی برای پرستاران ایرانی عادلانه نیست. که در سایر نقاط جهان به مصوبه‌ای را در دولت به تصویب برساند که اختلاف بین پزشک و پرستار حداکثر تا ۳ برابر باشد. جامعه پرستاری از راههای مختلف سعی کرده تا مطالباتش را پیگیری کند. نامه‌ها نوشته شد و شکایت‌ها مطرح شد و تجمعاتی که تاکنون صورت گرفته هم در همین راستا بوده است. آقایان ادعا می‌کنند که اهل مذاکره هستند اما ما تاکنون مذاکره‌ای ندیدم. در دنیای امرور هر طرح ملی که بخواهد موفق باشد باید مبتنی بر مشارکت جمعی باشد در غیر این صورت محکوم به شکست است.

این تجمع در ‌‌نهایت با صدور بیانیه‌ و امضای طوماری از سوی خانهٔ پرستار و جامعه پرستاری خاتمه یافت. عمده‌ترین مطالبات طرح شده در این تجمع، اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تثبیت اختلاف سه برابری پزشکان و پرستاران و همچنین تعدیل نگرش استثماری به نیروی پرستاری عنوان شد.

غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۶
دکتر رضا رسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
19
2
این یک دروغ فاحش است که پررستاران برای منافع صنفی خود باب کرده اند که میگویند در آمد پزشکان صد برابر پرستاران است این حالت فقط وقتی پیش می آید که در آمد یک و نیم میلیونی یک پرستار طرحی با سابقه کار صفر را با در آمد کسانی امثال دکتر ماندگار ( نخستین جراحی که در ایران پیوند موفق قلب انجام داد) مقایسه کنیم. به نظر شما حق دکتر ماندگار نیست که صد برابر یک پرستار تازه شروع به کار کرده در آمد داشته باشد ؟ تاز اگر در آمد او را با یک رزیدنت تخصصی مقایشه کنید بیش از صد برابر هم میشود. یعنی در واقع در آمد یک پرستار طرحی که فقط چهار سال تا مقطع لیسانس درس خوانده و در هیچ منطقه محرومی هم کار نکرد و عملا سابقه کار صفر دارد در حال حاضر بیش از در آمد پزشکی است که هفت سال در دوره عمومی درس خوانده و دو سال در دور افتاده ترین نقاط کشور که خیلی از پرستاران محترم حتی نامش را نشنیده اند خدمت کرده و بعد حداقل یکسال پشت آزمون دستیاری ، زندگی و خانواده و تفریح و کار و همه چیز را تعظیل کرده و بیش از 25000 صفحه کتاب را مرور کرده و با جزییات فراگرفته تا در امتحان شاق دستیاری پذیرفته شود و سه تا چهار سال شب وروز با حداقل در امد در بیمارستانهای دولتی به ضعیف ترین و نیازمند ترین اقشار این ملت خدمت ارائه می کند . آیا واقعا حق است که در آمد این پزشک کمتر از نصف در آمد همان پرستار معترض صفر کیلومتر باشد ؟ آقایان اگر وجدان دارید این دروغ ها را بر زبان نیاورید > در امد کدامم پزشک صد برابر پرستار است ؟ چطور به خود اجازه می دهید در امد پرستار تازه کار را با ستاره ها و اسطوره هایی همچون دکتر ماندگار مقایسه کنید ؟ چرا در امدتان را با منمقایسه نمی کنید؟ من رزیدنت سال چهارم یا جمعا 14 سال سابقه تحصیل و خدمت ( منهای سالهایی که در دوران قبل از دیپلم درس خواندم تا موفق به قبولی در رشته پزشکی شوم و به رشته های پایینتر رضایت ندهم) که در امدم نصف در امد یک همکار پرستار تازه مشغول به کار شده میباشد ؟؟ انصاف ازاین جامعه رخت بسته.....
پاسخ ها
سید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
سلام
جناب آقای دکتر شما زیاد به خودتون فشار وارد نکنید، هیچ پرستاری منکر زحمت و علم پزشکان اعم از متخصص یا عمومی نیست ولی آیا همین جناب استاد ماندگاری بیمار خود را پس از انجام عمل جراحی قلب به پرستار حاذق و باتجربه بخش آی سی یو قلب نمی سپارد ، اگر این پرستاران نباشند کدام یک از همین پزشکان که فرمودیدبه این درجات از موفقیت میرسند و در حالیکه هیچ نامی از آنها برده نمیشود.
نمیدانم شما حقوق کدام پرستار را با پزشک مقایسه کرده اید که این چنین میگویید، شما از حقوق میلیاردی برخی از متخصصان محترم شاید بی خبر هستید و ملاک قیاس شما فقط حقوق زمان دستیاری است که البته بعد از فارغ التحصیلی بسیاری از همین عزیزان به صورت رومیزی و زیرمیزی جبران مافات می کنند
جناب دکتر عزیز دروغ کارانه چند میلیونی تا چند ده میلیونی پزشکان است در برابر کارانه چند ده هزار تومانی پرستار، دروغ انجام بسیاری از اقدامات و تداخلات درمانی در بیمارستان توسط پرستار و واریز شدن هزینه آن به حساب پزشکان است ، دروغ عدم حضور شبانه برخی از پزشکان کشیک و مقیم در بیمارستان ولی دریافت هزینه های آن است ، دروغ نادیده گرفتن علم و تجربه پرستاران توسط پزشکان( البته نه همه پزشکان) است که تنها خود را ناجی بیماران می پندارند.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
9
3
خب درس میخوندین دکتر میشدین ...همه یه کنکور دادن شما بلد نبودی بعضی ها بلد بودن ....پرستار طرحی صفر کیلومتر که تلفظ خیلی از کلمات رایج پزشکی رو بلد نیست میخاد حقوق میلیونی بگیره ....
پاسخ ها
پارسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
عزیزمن شما فک میکنی هنر کردی شدی دکتر فک میکنی از دیگران بالاتری من خودمم پزشکی خوندم ولی احساس نمیکنم کاری کردم چون تو این دنیا فقط چیزی افتخار داره که جایگزین نداشته باشه دکتر بودن که افتخار نیست من و شما نباشیم هزارن دیگه مث من و شما میاد...
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
2
6
اصلا پرستار در دوران تحصیلا ت تکمیلی از جیب مبارکش خرج میکنه و هیچ حقوقی نمی گیره شما خیلی با انصافی که میخوای خرج نکنی اندازه کل حقوق پرستاریم حقوق بگیری .بابا دستخوش همین طوری گرفتین پرتوقع شدین که حالا حالا ها به چندین برابر حقوق قشر فرهیخته ای چون اساتید دانشگاه ها هم راضی نمی شین . اتفاقا ریشه پر توقعی شماها احتمالا از همین جا آب می خورد
پرستار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
7
جواب اون آقای دکتر ! وقتی حق را با متر اندازه نگیری همین میشه که شما آقای دکتر کار وحرفه پرستاری را زیر سوال ببرید ،اگر یک پرستار چهار سال درس میخونه و آماده کار هست اما بیشتر دکتر های ما از جمله خود شما دکتر رسام با چهارده سال سابقه درس خوندن فقط بلدیت علمی حرف بزنید ونه عمل کنید چون بلد نیستید انجام بدید ،از همه این حرفها بگذریم باید بگم ما خواستار انصاف هستیم و میگیم اگه کارانه ما سیصد هزار هست و یک پزشک سی میلیون میگیره موقع افزایش متناسب با انصاف افزایش پیدا کنه چون اگر پرستار را از تیم بهداشت و درمان حذف کنیم ‌پزشک خودشو هم نمیتونه جمع کنه چه برسه به بیمار پس آقای پارسا با غرور وکبر نحرف چون وابسته به ما هستید ،اگر دکتر ماندگار دکتر بنامی شد شاید بیشترش محصول تلاشش بود اما مراقبت های پرستاری هم سهمی داشته وگرنه این مراقبتها میتونست باعث خراب شدن وضعیت پزشکیش بشه ،یاحق
حمید ایرانپور
|
GERMANY
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
8
اقای دکتررسام
این مطلبی که شما ذکر می کنید که این اختلاف در
امد وجود نداره باید ثابت شه .کار سختی نیست میزان دریافتی های پزشکان عزیز بدون هیچ لاپوشی و شفاف چاپ شه همه چی مشخص می شه.البته اگه واقعی منتشر شه.
در ضمن شاید در چند سال اول یه مقدار در
امدتون کم باشه که صد البته باز خیلی بیشتر از خیلی پرستارها هست.اما در چند سال
ایندش چند صد برابر اون براتون درآمد میاد.انصاف اینه که منه پرستار با 390 ساعت کار تو این ماه حدود 4 ملیون در آمد داشته باشم و بقییه دوستان بدون حضور فیزیکی نمیگم 400 ملیون(هر چند هستند پزشکانی که این درآمد رو دارند)اما با چند ساعت دلبخواهی در هر زمان از روز حداقل 40 تا 120 ملیون درآمد داشته باشند.در ثانی منه پرستار کار 2 نفر رو با توجه به کمبود نیرو انجام میدم.واقعا انصاف رخت بر بسته
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
5
سلام راست میگن به خدا اختلاف حقوق یک پزشک با پرستاران توی بیمارستانها بیش از 100 برابر شده این درحالیه که این اختلاف دریافتی یک پرستار شاغل در بیمارستان 2 برابر یک پرستار شاغل در اورژانس 115 است که بیشترین و سخترین مشقات را دارند و خط مقدم وزارت بهداشت و درمانند اجرای قانون بهروری برای پرستاران شاغل در بیمارستانها و دریافت کارانه و افزایش حقوق اخیر که وزارت بهداشت و درمان اعلام کردند شامل این پرسنل نشده است الان نزدیک به سه سال است قانون بهروری پرستاری اجرا شده که حق این پرسنل ضایع شده است
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
8
اولا این دروغ نیست و عین واقعیته که شما پزشکان پوله مفت میگیرین و میزنین به جیب بزار توجیهت کنم
نمونه خیلی ساده و پیشه پا افتادش اینه که کارایی که پرستار میکنه شما پزشکا تعرفشو به جیب میزنین مثلا خروج شیت شریانی تو کت لب یا خروج درنهای بعد عمل قلب باز یا سونداژ مریض یا تزریقات عضلانی و غیره وغیره
دوما هیچ جای دنیا همچین اختلاف در امدی رو قبول نمیکنه صد تا سیصد برابر نهایتش سه برابره
جهت اطلاع جنابعالی بنده ۷ سال مرز افغانستان بیمارستان مرزی کار کردم فک نکن فقط خودت منطقه محروم بودی
ثالثا تو جوش نزن هنوز رزیدنتی و خودتو با پرستارای رسمی و پیمانی مقایسه نکن
تو هم بزودی بار خودتو با این طرح تهوع نظام سلامت میبندی و به جمع مرفحین بی درد میپیوندی
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
9
من نمیدونم شما نمیدونی یا خودتو زدی ب ندونستن.با اجرای طرح تحول نظام سلامت کارانه یک پزشک عمومی ده میلیون تومان و یک پرستار دویست هزار تومان در یک منطقه خدمتیست.شما رزیدنتی فردا فارغ التحصیل شدی در طرح تحول کارانت در بهترین مناطق حداقل پانزده تا بیست میلیون تومنه.در همه دنیا حداکثر اختلاف اینه ک پزشک سه برابر پرستار میگیره.شمام ک درس خوندی ما هم ک اصلا نمیدونیم درس چیه اصلا بیسواد این اختلاف عادلانه نیست اقای باسواد.
مژگان کریمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
7
سلام من یک پرستار با 16سال سابقه کار هستم تمام دوران کاریم هم در بخش‌های فوق تخصصی کار کردم مگر چقدر بیشتر از یک پرستار طرحی می گیرم؟
sahar
|
UNITED STATES
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
7
جواب شمایی که معلومه از کجا دلت پره ...شما احتمالا از همون دسته ادمهای ....هستی که چشم بسته و پیرو اجداد و نیاکان خودت هنوز فرق پرستار و کمک بهیار رو نمیدونه و بنا به هر دلیلی حقوق پرستار عقده ای بر دل شما نهاده که فکر شما رو بلوکه کرده محض اطلاع یه اینترن طرحی صفر کیلومتر 7میلیون حقوق میگیره لطفا جو سازی نکن و ساکت بشین.صحبت ما مقایسه با کسی نیست همونطور که شما هم قابل قیاس با دکت ماندگار نیستید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
6
آقای محترم ماقصدمون مقایسه به این صورتی که گفتین نیست برای مثال مامیگیم چرا یه پزشک عمومی بااون طرح کارانه 6،الی 7میلیونی سرcpr1دقیقه حضورفیزیکیشو اعلام میکنه ما نیمساعت مراحل cprرومیگذرونیم وایشون میره بیماران سرپایی سرماخوردشومیبینه وعملا کارا توسط تیم پرستاری انجام میشه یا کارهایی مثل بخیه زدن رو چرا بخودش زحمت نمیده وگچ گیری که زحمتشو کشیده زمان تحصیل کاملا واحد ارتوپدی روگذرونده چرا وظیفشو درست انجام نمیده میذاربه حساب پرستار وپولشو خودش میگیره؟؟؟؟حالا که اینقدر یه پزشک درامد خودشو با پزشکان خارج ازکشورمقایسه میکنه ومعترضه آیا میدونه شرح وظیفش واقعاچیه ؟حتما میدونید که پزشکان خارج از کشورچه کارهایی دربرای بیماراشون انجام میدن ؟واگه قصوری وکوتاهی درکارازشون سربزنه پوستشونومیکنن لطفا دست ازمقایسه خودتون با پزشکان خارج ازکشوربردارید حلاکه دارین 500برابراونا حقوق میگیرین
یاسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
7
با سلام
لطفا شما که صحبت های دوست عزیز پزشک مون رو گذاشتید صحبت های مرا هم بگذارید.
ایشان فرمودند که دروغ فاحش است . سئوال دکتر در گذا زندگی می کنی این صحبت ها از داخل است.
حقوق پرستار و پزشک که یکی است و با اندکی بالاتر برای پزشکان 1.5 برابر اما آنچه متفاوت است سهم دوستان از کارانه بیمارستان است .کارانه 50 الی 80 میلیونی کجا و کارانه 150 و 200 هزار تومانی کجا . دکتر مریخی هستی یا زمینی یا ایرانی . ظلمی که در سیستم بهداشت به کارمندان غیر پزشک می شود در هیچ جای دنیا دیده نمی شود. یک پرستار باید بابت هزینه های درمان خود مانند سایر مردم از جیب خرج کند در حالی که معلمان کارت طلایی و نقره ای و بنفش و ... دارند. بانک ها شرایط خاص خودشان و شرکت نفت رایگان و .... دکتر نگفتی پزشکی خوندی ولی ریاضیت ضعیفه، تفاوت بین 200 هزار تومان با حداقل دریافتی پزشکان 50 میلیون تومان چقدر است!!!
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
8
شما دوست عزیز چگونه خود را با دکتر قریب مقایسه می کنید؟! آیا دکتر قریب هم مثل شما اینگونه حرص مال دنیا را میخورد؟! یا اینگونه مثل شما از ادبیات زشت و زننده استفاد می کرد؟!
جای سوال است مگر پرستار حق ندارد که مطالبات خود را آن هم به حق است پیگیری کند؟! جالب است شما چرا نگران هستید؟!احتمالا پای منافع شما در میان است که امثالهم خود را با دکتر قریب ها مقایسه می کنید. زنده باد پرستاران این مرز و بوم.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
6
سلام خدمت پزشک نخبه و زحمت کش
اگه مطلع هستین حقوق پرستاران سابقه دار هم خیلی تفاوتی با طرحی نمی کنه توی همین تجمع مشهد پرستار با حکم یک میلیون و هفتاد بود
دوما مگه ما چند تا دکتر ماندگار داریم که توی هر بیمارستان پزشکان مختلف درآمد میلیونی دارن
همین قبل تجمع یکی از دوستام میگفت به یکی از پزشکای ... که قبلا درآمد 13 میلیون بوده وقتی داشت میرفت سر کار با خنده میگفت 179 میلیون رو عشقه
اصلا موافق این نیستم که بگم چرا به پزشکا میدن چون گفتین منهم گفتم
ولی از همون اول حرف پرستاری این نبود که به پزشک ها چرا و یا ... این بوده که چرا حقون ما تضییع میشه
saeid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
6
اين يك دروغ فاحش نيست بلكه يك حقيقت واضح است.همكار محترم چه كسي گفته كه تنها شما در مناطق دور افتاده خدمت ميكنيد؟ پرستاران هم 2 سال خدمت طرح نيروي انساني رو مثل شما در مناطق محروم ميگذرونند... چه كسي گفته تنها بزرگان پزشكي در آمد بالايي دارند؟همكار محترم ما تنها و تنها حقوق حقه خودمون رو ميخوايم.. نميخوايم كه ما 70% كار رو انجام بديم اما پول خدمات ما به جيب شما برود... ما نوار قلب و سرم تراپي و پانسمانهاي گسترده و CPR و خيلي كارهاي ديگر را انجام دهيم و ضريب k براي شما محسوب شود. تعرفه گذاري خدمات پرستاري حقي است كه 8 سال پيش مجلس آن را تصويب كرد اما وزارت پزشكان! هر سال به هر بهانه اي اجراي آن را عقب انداخت.. اما افزايش تعرفه خدماتن نسبي شما يك شبه با بودجه كلاني انجام شد، مگر تنها شما در اين سرزمين تحصيل كرده ايد ؟ يك دكتري فيزيك يا شيمي يا هر رشته ديگري مگر به اندازه شما سختي نكشيده اند ؟ آيا حقوقشان به اندازه شما سر به فلك ميزند؟ ضمن اين كه اين بالا بودن دريافتي پزشكان اتفاقا و اتفاقا براي تمام پزشكان متخصص است كه البته هرچقدر هم كه تخصص داشته باشند اگر در كنار تخصص آنها يك مراقبت پرستاري مناسب نباشد يقينا تمام زحماتشان بر باد است.. شك داريد يك بار بيمارتان رها بگذاريم تا ببينيد چطور خود را نخبه ميپنداريد... خوب است كه خودمان برتر از ديگران نبينيم... دست بالاي دست بسيار است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
6
کافر همه را به کیش خود پندارد، جناب آقای دکتر به اصطلاح نخبه، شما چرا خود را با امثال دکتر ماندگار مقایسه میکنید ، پرستاران خود را با هیچکس مقایسه نمیکنند، اسطوره ها برای همگان محترم هستند ، ولی حق طلبی و عدالت خواهی خواسته بر حق پرستاری است و حتی معجزات دکتر ماندگار نیز بدون نقش پرستاری اثر بخش نخواهد بود
محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
5
پرستارا همیشه گفتن که هدف اصلی افزایش حقوق نیست، مقایسه حقوق با پزشک هم نکردن. خواسته‌هاشون قانونیه که هشت ساله تصویب شده ولی به بهانه‌های کذایی اجرا نمیشه. سیاسیون وزارتخونه دارن پرستارا رو درمقابل پزشکا قرار میدن تا از آب گل آلود نهنگشونو کماکان بگیرن. حقوق یه پزشک یه رزیدنت یه پرستار یه تکنیسین اتاق عمل هوشبری رادیولژی همه مثه همه. یه درصد کمی هستن که دارن حقوق بقیه رو میخورن. هدف اعتراضات پرستاران اجرای عدالته. واقعا اینقد آقایون با عدالت مشکل دارن!!
سعید
|
UNITED STATES
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
4
نمیدونم شما پزشکا چرا این همه ادعای درس خوندنتون میشه اقا مگه دکترای رشته های دیگه به اندازه شما وبیشتر از شما زحمت نکشیدن چرا میخواید مردمو فریب بدین.چرا تا زمانی که پزشکا زیر میزی میگرفتن اینطوری تسبیحتونو اب نمی کشیدید.مگه پزشکای ما از پزشکای امریکا و کانادا و استرالیا بیشتر میدونن که درامدشون چند ده برابر اوناست.هرچیزی یه حد وحدودی داره عزیز.
مهناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
5
دروغ شما هستی، دروغ پزشکی است که در خانه می خوابد و مهرش را در پرونده ویزیت نشده میزند و پول می گیرد و نان ..... میخورد...
علی
|
UNITED STATES
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
4
به به چه عجب یعنی شما هم میدونید انصاف یعنی چی؟ وقتی تو اتاق عمل عمل همورویید میکنی و تو پرونده کای پرولاپس روده رو میزنی انصاف کجاست مردم نمی بینن خدا که میدونه.بترسید از اه مردم بیچاره.زیاد نه ولی سر سوزن انصاف داشته باشید...
مصطفی
|
UNITED KINGDOM
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
salam.agha ya khanome mohtaram.ma eterazi be daryaftiye shoma nadarim shoma vazayefe khodetuno anjam bedin puletunam halaletun zemnan mikhay esme osturehaye parastario yad bebaram?shoma hameye karatuno be parastara vagozar kardin ama pulesh be hesabe shoma variz mishe kojaye donya didi ke karo ye nafar dige anjam bede o pulesho be jibe nafare dige variz konan cheghad az mardam zirmizi gereftin?man nemikham varede bahs besham chon ma ba shoma pezeshka kari nadarim ma faghat haghe khodemuno mikhaym hamkare mohtaram mohem vojdane adame
میر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
5
باسلام و احترام به تمام همکاران بهداشت و درمان.هیچ پرستاری خود را با افرادی مثل دکتر ماندگار مقایسه نمیکند چرا که نیک میدانیم دکتر ماندگار و سایر پزشکان همردیف ایشان برای یک عمل جراحی میانگین ده ملیون میگیرد و با احتساب روزانه 3 تا 4 عمل جراحی و 4 روز در هفته در ماه حداقل 15 عمل جراحی دارند که میشود 150 ملیون.این مبلغ رو اضافه کنید به دریافتی ایشان از بیمارستان خصوصی و مراکز دولتی و دریافتی وی از مطب و اقدامات تشخیصی و.... که حداقل مجموعأ میشود 400 ملیون این درحالی است که میانگین دریافتی یک پرستار با سابقه 20 سال حدود 2ملیون تومان است یعنی 200 برابر کمتر .همه میدانیم که متخصص تازه کار درآمدی حدود 100 تا 200 ملیون در ماه دارد چرا حاشیه میروید و مردم را فریب میدهید بارها شاهد بودیم که با این درآمدهای نجومی همواره از دست مالیات فرار کرده اید و شاهد بودم پزشکی با درآمد ملیاردی در سال مالیات کمتر از پرستار داده است . ضمن اینکه در رشته های دیگر هم دکترا و فوقها شبانه روز زحمت کشیده اند و دریافتی آنان نیز با بالاترین سطح علمی 50 تا 100 برابر کمتر از پزشک همردیفشان است براستی چه کسی را میخواهید فریب دهید که کامنت گذاشتید و پزشکان را مظلوم جلوه نموده اید آری اگر در پزشکی با افزایش سنوات دریافتی چند برابر میشه در پرستاری طرحی با پرستار 20 سال سابقه میانگین 300 تا 400 هزار اختلاف دارند ضمن اینکه جنابعالی کارانه ها را مقایسه فرمایید البته بسیاری از پزشکان منصف قبول دارند که به پرستاری ظلم میشود ای کاش کارانه کلأ حذف میشد و به حساب دولت واریز میشد و بر طبق فرمول مشخص پرداخت میشد اونوقت میدیدیم صدای چه کسانی بلند میشد؟!
جنتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
4
اگر پرستار طرحی فقط پرستاری کند و نه طبابت در مواقعی که رزیدنت تشخیص اشتباه میدهد و باعث می‌شود بیمار mi کرده به علت تشخیص اشتباه افراد سیری ناپذیری مثل شما از بین برود و یا برای خروج بالون پمپ به طریقه اشتباه توسط شما ها مجبور باشیم برای کمترین آسیب به بیمار خودمان این کار را انجام دهیم که در حیطه وظایف ما نیست و در عوض پول این خدمت به جیب شما ها برود باید به این حد برسین که حق آنها نظر در مورد مواردی را بدهید که کوچکترین ارتباطی به شما ندارم.
محمد حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
4
من هم قبول دارم،اصلا مقايسه کار درستي نيست،ولي بر اين اعتقادم که پرستار نسبت به کاري که انجام ميده حقوقش کمه.بنظر من جامعه پزشکي و جامعه پرستاري هر کدوم به نفع خودشون صحبت ميکنن،ولي بازم ميگم احقاق مطالبات بدون مقايسه و بي احتقانوني رامي از هر دو طرف.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
آقای دکتر من 14 سال سابقه کار در حرفه پرستاری دارم درامد من یک ونیم ملیون تومان با مدرک فوق لیسانس می باشد کاش اول مبلغ دقیق حقوق مارا می دانستید بعد نظر می دادید همانطور که خودتان می فرمایی دانشجو هستید درست است که به عنوان دانشجو حقوق میگیرید ولی همین خود شما بلافاصله از فارغ تحصل شدن اینقدر حمایت می شوید که جبران سالها مثلا درس خواندنتان خواهد شد. یه سوال چرا اینقدر که مهاجر به کانادا و امریکادر پرستاری داریم و انجا هم پرستاران موفق هستند مهاجر پزشک به دیگر کشور ها نداریم؟ سوال دوم اینکه پزشکی یعنی دکتر ماندگار حالا وجدان خود را قاضی کنید بگویید چند درصد از پزشکان ما دکتر ماندگار هستند فارغ از مهری که در اختیار دارید
محمد حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
من هم قبول دارم،اصلا مقايسه کار درستي نيست،ولي بر اين اعتقادم که پرستار نسبت به کاري که انجام ميده حقوقش کمه.بنظر من جامعه پزشکي و جامعه پرستاري هر کدوم به نفع خودشون صحبت ميکنن،ولي بازم ميگم احقاق مطالبات بدون مقايسه و بي احترامي از هر طرف ميتونه بهترين راه حل باشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
0
عجب تو راست میگیا همه هم میدونن داری راست میگی
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
آقای دکتر رضا رسام چرا واقعیات را انکار می کنید من به عنوان یک پرستار با سابقه 16 سال کار از نزدیک این بی عدالتی را دارم لمس می کنم کدام پزشک را سراغ دارید که زیر خط فقر زندگی می کند شما هم مثل مادر حال تحصیل هستید کدام پرستار در حال تحصیل حقوق دریافت کرده است؟ ستاره هایی که شما به آن افتخار میکنید در همه حوزه ها حضور دارند آیا درآمد ستاره های شما نباید مرزی داشته باشد؟ چرا وقتی آمار و ارقام می دهید مرجع آمار خودتان را کشورهایی مثل آمریکا در نظر می گیرید؟ در مورد درآمد یک ستاره پزشکی و یک پرستار هم می توانید به مرجع آماری که موقع ارائه مطالب علمی به آن با افتخار استناد می کنید رجوع کنید تا معنای بی عدالتی را دریابید. در ضمن باید یادآور شوم ما هم ستاره هایی داریم که در درمان بیماران تحولی عظیم بوجود آورده اند پس فقط شما عقل کل نیستید.
یاسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
4
راستی جواب دکتر:
1.شما رزیدنت یا دانشجو تخصصی درسته پس خودت رو با دانشوی دکتری پرستاری مقایسه کنی بهتر نیست. شما در دوره تخصص فکر می کنم 800 یا 900 هزار تومان برای دانشجویی دریافت می کنید که دانشوی دکتری پرستاری فکر نمی کنم بگیره و اگر هم بگیره کمتر از مبلغ شما است.
2.دانشجوی دکترای پرستاری 15 سال درس می خونه!!
3.کسی خودش رو با استوره ها و ستاره هایی مثل شما مقایسه نمی کنه
4. سه برابری ایده عال و دور از انتظاره ما به ده برابری کارانه شما هم راضی هستیم
5. ما با دوستان پزشکمون کاری نداریم چون در اختلاف ما با شما بیمار آسیب خواهد دید
6.مشکل ما اجرای نادرست قوانینه
7.دکتر زیر میزی حقتونه یا نه؟!!!
8.دکتر درست تموم شد چقدر دوست داری بگیری؟!!!
9. دکتر کارانه رو میگم 5 میلیون، 10 میلیون، 20 میلیون، 30میلیون ، 40میلیون، دکتر رقم آخر رو بگو حلالمون کن،
10. کلام آخر رو بگم و خلاص دکتر گفتی انصاف رخت بر بسته وقتی به هر طریقی زیر میزی می گرفتید چه از مردم و یا از خود من پرستار انصاف تو کجا رفته بود . شما ها به همکاران خودتون هم رحم نمی کنید من و تمام دوستانمون به شما زیر میزی پرداخت کردیم با انصاف!!!!
فرزانه حسن زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
4
این خیلی خوبه که آدم یه کم وجدان داشته باشه!! آیا در اون مناطق محرومی که پزشکان شما جان فشانی فرموده و خدمت میکنن پرستاری وجود نداره؟؟؟ نکنه شما فکر میکنید پرستاران مدام وقت خود را به تفریح و شادی میگذرانند و پزشکان شما مدام پای کتاب و درس دود چراغ خورده اند؟؟!!بهتر است بدانید رکن اصلی درمان پرستار است پزشکان چه درست و چه غلط دستوری گذاشته و میروند و این پرستاران هستند که متحمل هرگونه استرس هستند، باید سنگ صبور باشند و بد و بیراه های همراهان مریض را تحمل کنند درست آن زمانی که پزشک محترم!!!! بر تخت خود لمیده است!!!!!! شما آقای محترم!! جوری سخن میگویید که انگار پرستاران صدقه سری در بیمارستان کار کرده و هیچگونه تحصیلاتی ندارند در حالی که بسیاری از آنها از پزشکان نو پایی که تنها با پول به اینجا رسیده اند با سوادترند اگر واقعا کسانی چون دکتر ماندگار را قبول دارید میتوانید پای حرفهای آنها نشسته تا به شما بگویند پرستار کیست؟؟ لطفا جای دیگری از این سخنها نگویید که به گوش جهانیان رسیده و ما را عقب مانده خطاب کنند زیرا در کشورهای دیگر پرستار جایگاه دیگری دارد!!!!
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
4
سلام
جناب آقای دکتر شما زیاد به خودتون فشار وارد نکنید، هیچ پرستاری منکر زحمت و علم پزشکان اعم از متخصص یا عمومی نیست ولی آیا همین جناب استاد ماندگاری بیمار خود را پس از انجام عمل جراحی قلب به پرستار حاذق و باتجربه بخش آی سی یو قلب نمی سپارد ، اگر این پرستاران نباشند کدام یک از همین پزشکان که فرمودیدبه این درجات از موفقیت میرسند و در حالیکه هیچ نامی از آنها برده نمیشود.
نمیدانم شما حقوق کدام پرستار را با پزشک مقایسه کرده اید که این چنین میگویید، شما از حقوق میلیاردی برخی از متخصصان محترم شاید بی خبر هستید و ملاک قیاس شما فقط حقوق زمان دستیاری است که البته بعد از فارغ التحصیلی بسیاری از همین عزیزان به صورت رومیزی و زیرمیزی جبران مافات می کنند
جناب دکتر عزیز دروغ کارانه چند میلیونی تا چند ده میلیونی پزشکان است در برابر کارانه چند ده هزار تومانی پرستار، دروغ انجام بسیاری از اقدامات و تداخلات درمانی در بیمارستان توسط پرستار و واریز شدن هزینه آن به حساب پزشکان است ، دروغ عدم حضور شبانه برخی از پزشکان کشیک و مقیم در بیمارستان ولی دریافت هزینه های آن است ، دروغ نادیده گرفتن علم و تجربه پرستاران توسط پزشکان( البته نه همه پزشکان) است که تنها خود را ناجی بیماران می پندارند.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
خوبه تو برنامه ثریا شبکه یک نشون داد بعد میگین میگین پرستارا باب کردن
دروغو شمایی میگین که به اسم انکالی که هیچکیم حق نداره از ساعت ده به بعد زنگتون بزنه کلی پول از مردم بیچاره میگیرین دروغو اونکسی میگه که درامد ماهی صد میلیون تومن رو کرده پونصد میلیون تومن میگه زیر میزیا کمتر شده کسی که با ماهی صد میلیون زیر میزی میگیره با ماهی پونصد میلیون هم میگیره
اشکیانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
4
ببخشید اقای دکتر شما هنوز دانشجو هستید.پس از کسب مدرک ببینیم حقوقتون چقدره.درضمن ما پرستارها هم جا ها یی طرح کذروندیم که هیچ کدام از شما ها حاضر به کار در انجا نبودین و مجبور بودین مراجعین را ویزیت نماییم.همچنین درامد دکتر ماندگار خودتان را هم می توانید با درامد پروفسور حسابی مقایسه کنید.در ضمن ما معیارمان همین متخصصین بیمارستان های خودمان هست نه دکتر ماندگار.
مهدی
|
UNITED STATES
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
من یک پرستارم با ده سال سابقه کار.حقوقم 1/150/000 تومن و کارانه ای که میگیرم 30/000 تومن.حالا پزشک متخصص قلب در بیمارستان ما این ماه فقط کارانه اش 270/000/000 تومن بوده اگه پولی که از مطب ،دانشگاه،و همچنین حقوق پایه میگیرد را هم 200/000/000 حساب کنیم که بیشتر از این هم شاید بشود کل درامد این پزشک میشود 470/000/000 تومن.تو خودت حساب کن ببین درامدش چند برابره یک پرستاره
homa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
با عرض سلام....اولا کسی نمیخواد که درآمد پرستار رو با پزشک مقایسه کنه ولی حق و حقوق پرستارا باید طبق استاندارد جهانی پرداخت بشه و تعرفه گذاری بشه نه اینکه از پرستار همه کار تو بیمارستانها کشیده بشه و آخر سر یک دهم زحمتش حقوق ندن...درآمد پزشکان کلا یه بحث جداست که باید توسط وزارت بهداشت نظارت بشه ....آقای رسام لطفا جبهه گیری نکنید و مطالب رو بدون بررسی به هم ربط ندین
رضا
|
UNITED STATES
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
اولا افرادی مثل ماندگار و سمیعی جزو استثنا هستن پس شما خودتونو با اونا یکی ندونین دوما درامد یه متخصص تو ایران خیلی بیشتر از 100 برابره بعضیا تا 500 _800 برابره سوما یه پزشک اگه تو مناطق دور افتاده باشه حتما باهاش پرستار هم هست و در آخر اینکه رزیدنت دانشجو هستش نه کارمند کجای ایران بجز دانشجوهای پزشکی بقیه حقوق میگیرن.تو حقوق دانشجو رو با حقوق کارمند مقایسه می کنی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
وقتی سردبیر این سایت پزشکه معلومه که نظرات پرستارانو تایید نمیکنه
فاطمه
|
UNITED STATES
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
شما دروغ میگین.شمایی که همش ادعا میکنین راستگو هستین بیایین در قالب یه برنامه زنده مناظره کنین ادعا کردن راحته بیایین ثابت کنین گفته هاتونو
پرستار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
دوستان سلام.قیاس مع الفارق یکی از،رزیدنت های محترم را خواندم.خواستم تاکید کنم دکتر ماندگار ابروی ایران و در این هیچ شکی نیست و خواسته های فعلی پرستاران در راستای گرفتن حق قانونی انها میباشد. حقی ک همه از ان اگاهند اما متاسفانه چشمهایشان را بسته اند.پرستار و پزشک در همه دنیا یک تیم پزشکی را تشکیل میدهند.تا پزشکی جراجی انجام ندهد و تا پرستاری نباشد ک شبانه روزی مراقبتهای بعد از عمل را انجام دهد گروه پزشکی نخواهیم داشت...پزشک اغاز کننده این حرکت و پرستار نگهدارنده ی این روند است..و همیشه نگه داشتن سخت تر از شروع کردن ................. دوستان ن تنها ک انصاف رخت بسته ک روحیه همکاری هم رخت بسته . پرستار،پر از مهر بانیست جناب دکتر ,و شما با دروغگو پنداشتن او قلب خسته اش را میرنجانی...شما ک از طبقه دکتر ماندگاری 'شما ک درد مردم را لتیام میبخشی , التیام دادن قلب خسته ک فقط حقش را میخواهد اینگونه نیست مگر اینکه .................!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
مگه اون دکتری ریلضی یا اون مهندس یا اون استاد دانشگاه درس نخوندن مگه اونا سختی نکشیدن اقای دکتر سام چرا اونا یکصدم پزشکا درامد ندارن چرا این بی عدالتیو چطور جواب میدی
اسماعیل
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
تو همه جای دنیا از این پزشکا داریم یا فقط آسمون ایران دهن باز کرده آقایون تشریف آوردند همه جایه دنیا تفاوت بین پزشک و پرستار حداکثر 5برابر .در ضمن آقایون که درس بیشتری خونوندن کار کمتری انجام میدن مثلا تو یه بخش پزشکی 3تا مریض داره و فقط ویزیت میکنه وتشریف میبره ولی یه پرستار 12ساعت تمام از 15الی20تا مریض مراقبت میکنه در حالی که اون پزشک محترتم تو خونه خوابه پس این به اون در
پرستار علی موسوی
|
UNITED STATES
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
دروغ فاحش و شاخدار رو شما دارین میگین.درآمد یک پزشک .... صفر کیلومتر در بیمارستان ما در یکی از شهرستانها بیش از 250/000/000 هست من با سابقه کار 25 سال درآمدم 1/750/000
هامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
ما طالب حق خدودمانيم کجا دنيا پرستار تو يه شيفت, دها بخيه ميزنه و پولشرو امثال اين دکتر رضا سلام ميگيرن ااونم پرستار با تجربه که قطعا از خود دکتر بهتر بخيه ميزنه پرستار با 28سال ساىقه کار 2.ايا دکتر ماندگارى بدون حضور پرستار پمپ ميتونه عمل قلب انجام بده انصافا نقش پرستار ازکارعمل قلب چقدر از پولش چقدر؟
على
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
مراقب حساس که از بيمار در حدود يک ماه بعد از عمل قلب انجام ميشه ايا دکتر ماندگار انجام ميده يا پرستار کارشناس ارشد ويژه?
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
در جواب این دوست رزیدنت، شما هنوز دانشجو هستید و حقوق میگیرید، درست است به قول خودتان در حال خدمت هستید، اما شما رزیدنت یا دستیار هستید و به امید گرفتن تخصص در حال خدمت هستید. شما یک مقایسه بین کل دریافتی یک پرستار و یک پزشک متخصص در ایران و ترکیه داشته باشید تا درک کنید ما به چه چیزی اعتراض داریم. ضمنا این را هم می گویم طرح تحول نظام سلامت یک طرح اجرا شده در کشور ترکیه است.
یاسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
با سلام و تشکر در انتشار مطلب قبلی بنده !!!
دوستان با وجود اینکه بی عدالتی نسبت به پرستار از گذشته وجود داشته است ولی اکنون با ایجاد فاصله درآمدی بیش از حد بین قشر پرستار و پزشک این موضوع بیشتر نمایان شده است. البته این را هم متذکر شوم که هیچ وزیر بهداشتی تا کنون مثل دکتر هاشمی نبوده است. به یاد آوردن اینکه هزینه بیماران و زیر میزی های فلج کننده و کمبود دارو در دوره قبل چقدر بر جامعه و کادر درمان فشار آورده بود می تواند گویای عملکرد مناسب دکتر هاشمی از دیدگاه مردم و گروه درمانی که جزیی از مردم هستند باشد. دکتر هاشمی دغدغه مردم را داشت و با این کار کمی از دغدغه مردم کاسته شد. و دکتر خسته نباشید، آفرین بر تو ، من یکی از مدافعان تو هستم ولی دکتر طرح تحول سلامت بیشترین فشار را بر روی پرستاران داشته نه تنها طرح تحول که اعتباربخشی بیمارستان ها بر عهده پرستاران است. پرستار باید خوش اخلاق باشد، پرستار باید کار خود را درست انجام دهد، پس پزشک باید چکار کند، تمامی کادر درمان باید بکوشند که پزشک ببرد، دکتر این بی عدالتی است، می دانم که تو دغدغه مردم را داری، اما من پرستار هم از شیفتهای خسته کننده و طاقت فرسا بریده ام .معیشت پرستار را هم در نظر داشته باشید. ما نباید خود را با شما مقایسه کنیم درست ما خود را با که مقایسه کنیم اختلاف باید چقدر باشد، نرم جهان چقدر است نرم شما چقدر . امیدوارم وزیر محترم و محبوب مردم به این نکات توجه نماید. ان شا الله
رضوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
جناب دکتر سام اگه از لحاظ سالهای درس خوندن باشه ،درسته درآمد شما باید خیلی بیشتر باشه،ولی مسلما حقوق و درآمد فقط به تحصیلات و اون نخبگی که جناب وزیر فرمودن تعلق نمیگیره،بلکه باید میزان کاریکه انجام میشه رو هم در نظر بگیرید.مسلما نمیتونید بگید که یه متخصص یا فوق تخصص بیشتر از یه پرستار طرحی توی بخش یا واسه مریضا کار میکنه.ضمنا کسی نگفته درامد شما باید نصف درامد به قول خودتون یه پرستار تازه کار باشه،پرستارا فقط حق خودشونو میخوان یعنی دقیقا به اندازه ی زحمتی که میکشن که مسلما به اندازه ی یک درصد یا دو درصد حقوق پزشکا نیست...
مريم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
1
0
من نمره منفي دادم اما حساب نشد
یک دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
4
دوستان.بعضی از ما پرستاران .همیشه مظلوم بوده وهستیم چرا که جرات بیان مشکلاتمان را نداریم.ولی یک رزیدنت جرات می کند به ما انصاف یاد دهد؟اری چنین است رسم روزگار.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
4
1
سلام، من عضو هیئت علمی دانشگاه و دکتری مهندسی برق هستم ، این پذیرفته نیست که حقوق پرستاران به دلیل زیاد بودن حقوق پزشکان افزایش بیابد به نظرم باید کل کارمندهای دولت در نظر گرفته بشود. حقوق پرستاران همین الان نسبت به بقیه جامعه زیاد هم هست.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
2
1
سلام، من عضو هیئت علمی دانشگاه و دکتری مهندسی برق هستم ، این پذیرفته نیست که حقوق پرستاران به دلیل زیاد بودن حقوق پزشکان افزایش بیابد به نظرم باید کل کارمندهای دولت در نظر گرفته بشود. حقوق پرستاران همین الان نسبت به بقیه جامعه زیاد هم هست.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
3
0
سلام، من عضو هیئت علمی دانشگاه و دکتری مهندسی برق هستم ، این پذیرفته نیست که حقوق پرستاران به دلیل زیاد بودن حقوق پزشکان افزایش بیابد به نظرم باید کل کارمندهای دولت در نظر گرفته بشود.
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
تو همون منطقه محروم که میگی ............. کارای پرستاریشو انجام میده؟؟
قانع شدی دکتر؟؟ دیگه حرف..... نزنی هاااا
یاسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
4
جناب دکتر علی... مهندس برق
با سلام
من موافق این هستم که حقوق پرستاران به تنهایی نباید افزایش پیدا کند. ولی با این نظر که حقوق پرستاران الان هم زیاده موافق نیستم. شما که هیئت علمی هستی و کار عملی نداری و کمه کم با فول تایمی و غیره بالای 7 یا 8 میلیون می گیری تو که دیگه این حرف و نزن ما دور و برمون هیئت علمی هست میدونیم شما چقدر میگیری و حالا حقوق یک میلیون و 500 تومانی پرستار با 200 تومان کارانه اش رو زیاد هم می دونی . اگه حقوقا خوب بود جناب عالی دنبال دکتری نمی رفتی!!!!
مهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
اقای دکتر مهندس برق شما چه ربط ی به موضوع داری اصلا میدونی موضوع چیه اواومدی وسط اگه راست میگی دکترا داری پس اندازه یه متخصص درس خوندی حقوق خودت چنده دلت نمیسوزه نرفتب پزشکی که سیصد برابر بقیه حقوق بگیری نخبه بشی بعد بی مزد و مواجبی مثل الان خودت از تو طرفداری کننن
پرستار ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
5
آقایون دکتر عزیز {باشما هم هستم وزیر محترم } ... بترسید از روزی که ما پرستارا تصمیم بگیریم ، یک روز فقط یک روز سر شیفتامون حاضر نشیم تا بزرگترین فاجعه تو سیستم سلامت تاریخ ایران رقم بخوره و همه بیمارستانا درشون تخته بشه ... بترسید .
تا گرفتن حقمون ثابت قدم و استوار می مانیم !!! زنده باد مظلوم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
4
به اون آقای دکتر که بهش فشار اومده ........... درآمد یک پرستار محترم باسابقه با دکتر ماندگاری چند هزار برابر است چیزی نمیداني.......... .
شقایق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
جناب دکتر نمیدانم اطلاعاتت را از کجا آورده ای من یک پرستار رسمی با 16 سال سابقه هستم آخرین حکم حقوقی ام یک و نیم میلیون هست مثل شما در دوره تحصیل حقوق نداشتم تفاوت مدت تحصیلم با نخبه ای مثل شما حد اکثر. یک سوم است البته اگر به سلامتی فارغ تحصیل شوید آنوقت امثال شما در محل خدمت من صدبرابر کارانه میگیرند خوب سه برابر درس خوانده ده برابر مزد بگیره نه صد برابر به خدا این پولها حرامه آن هم وقتی که کار عملی را من پرستار انجام میدم ولی به اسم پزشک ثبت میشه
شکوفه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
اونوقت درامد دکترای پرستاری که 11 سال درس خونده با کی مقایسه بشه؟؟؟؟درامد پرستاران ماهر و حرفه ای در انواع سی پی ار با کی مقایسه بشه؟؟؟؟ من متخصص قلبی می شناسم که در حین احیا اینقدر هول میشه که حتی نمیدونه باید چه دارویی تجویز بشه میدونین چرا؟؟؟؟ چون فقط و فقط به اکو و تست وآنژیوگرافی فک کرده نه نجات بیمار!!!
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
من پرستار بخش ويژه قلب هستم بيمار vf کرد سريع شوک دادم خوشبختانه برگشت دکترمحترم انکال قلب منزل تشريف داشتن فردا صبح تو برگه تعرفه دکتر قلب مهر زده بود k کارديوورژن.و تو پرونده ياداشت گذاشته بود که بيمار vf کرد بلافاصله شوک گرفت تو خدا ببينيد اين کجاى عدالت.واقعا اين پول که ازپول بيت مال حلال?
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
با سلام جناب اقای دانشجو رسام براتون متاسفم که اینقدر ریاضیتون ضعیفه راستی تو با این سطح علمی چجوری دکتر شدی!!!!!
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
سلام اقاي دكتر
بهتر به اطلاع شما برسانیم شما اطلاعات کمی دارید بگذارید درس شما تمام بشود بعد اظهار نظر کنید پرستار صفرکیلومتر که چند بار تکرار کردی را با شما که بعد چند سال قرار باشه به صفر کیلومتر برسید در اتاق عمل و کارهای عملی دست به دامان پرستار اتاق عمل می‌شود و چقدر من و همکارانم که ۲۲سال سابقه کنار دارم خراب کاری صفر سابقه های پزشکی را باید جمع کنیم.
مهدی
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
5
آقای مهندس ما داریم از شما و کل مردم ایران دفاع می کنیم اونوقت اومدی یه چیزی میگی که البته معلومه در جریان نیستی میدونی یه پزشک متخصص که به اندازه تو درس خونده خودشو اشرف مخلوقات میدونه؟میدونی یه پزشک متخصص با اینکه ماهی نیم میلیارد تومن پول میگیره بازم میگه این کمه؟میدونی پزشک متخصص بدون اینکه مریضشو ببینه چند میلیون تومان به حسابش واسه همون مریض ندیده میریزن به حسابش؟میدونی پزشک متخصص چون معتقده ارزش کارش بیشتر از درامد میلیاردیشه به خودش اجازه میده مابقی پولشو خودش از مریض بگیره که اسمشو گذاشتن زیرمیزی؟میدونی پزشک متخصص بدون اینکه یه سری کارها اعم از بخیه سونداژ اتل خونگیری شریانی سرم تراپی پانسمانهای متفاوت و خیلی چیزای دیگه رو انجام بده پولشو میگیره اونم چندین برابر؟آقای مهندس ما میگیم این بی انصافیه محضه که شمای مهندس با مدرک دکتری پنج میلیون بگیری پزشک متخصص بالای نیم میلیارد.ما میگیم مردم عزیز گناه دارن برای یه خدمت پنج هزار تومنی مستقیم یا غیر مستقیم پول بالای صد هزار تومان بدن.ما میگیم اگه پزشک میگه من شب و روز تو بیمارستانم ما خیلی بیشتر از اون تو بیمارستانیم.ما میگیم اگه پزشک میگه من با باکتری و ویروس و انگل سرو کله میزنم پرستار چندین برابر اونا با اینا سرو کله میزنه تو خودت قضاوت کن حرف ما منطقیه یا حرف پزشک متخصص.اگه باز قانع نشدی میتونم بیشتر توضیح بدم
علیرضا
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
5
اقای دکتر ما فقط کف کف کف استاندارد جهانی رو میخایم همیننننن پرستارا و پزشک اختلاف در امدش تویی کشور هایی پیشرفته سه برابره مگه پزشکای این کشورا نخبه نیستن هان ..چرا اونام نخبه هستن ولی هر کس حق خودش رو میگره امیدوارم یه روز درست بشه...
پرستار رابین هود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
2
آقای دکتر نمیدانم چقدر از دریافتی پزشکان متخصص و بالاتر و دریافتی یک پرستار اطلاع داری یا این ارقام را از خودت درآوردی . .... خجالت نمیکشی دروغ میگی . تو نمیدانی دروغگو دشمن خداست یا اصلا خدارا نمیشناسی برو این .................. را جای بگو که مردمانش آیکیوشان در حد خودت باشد تا باور کنن . تو مثلا در مقطع دکترا تحصیل میکنی و از اختلاف پرداختها در ایران و سایر کشورها اطلاع نداری یا خودتو زدی به ........ این طرح ....سلامت که از کشور ترکیه الگوبرداری شده ببین که در ترکیه این اختلاف درآمدی که در ایران بین پزشک و پرستار هست هم وجود دارد . این اختلاف طبقاتی که الان بوجود آمده کاملا شبیه دوره ساسانیان است . ان شاءالله به امید خداوند بزرگ و با همت همه پرستاران این آپارتاید را از بین خواهیم برد
معصومه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
2
سلام آقای نخبه . اگر خودت رو به ندانستن می زنی بزار برات بگم که همون پرستار طرحی به قول شما صفر کیلومتر خیلی اصولی تر از حرفه ای تر از شما که ادعای نخبگی می کنید پروسیجرهای درمانی رو انجام میده که به جیب پزشکا میره . کدوم پزشک تزریق دارو و نمونه گیری رو انجام کرده که باید تعرفه اش را به جیب بزند . اینترن هم که وارد بیمارستان می شود یک دانشحوی پزشکی است که اگر پرستاران مراقب نباشند به علت اشتباهات فراوانی که انجام می دهند جان بیماران را به خطر می اندازند باز هم حقوق دهرند ولی دانشجوی پرستاری نه تنها حقوقی دریافت نمی کند بلکه برای یادگیری هر پروسیجر با نظارت مربی کار می کند مبادا در راه یادگیری لطمه ای به بیماری بزنذ . آن و قت شمایی که در زمان رزیدنتی برای اتند شدن و پول پارو کردن لحظه شماری می کنید . کجای دنیا گفته اند هر کی بییشتر درس خوند اجازه داره حق دیگران رو بخوره ؟ شما پول کارهایی که انجام داده اید را بگیرید نوش جانتان ولی کارهایی که پرستار انجام می دهد و در جیب شماها می رود را نمی توانید بخورید . خدا از حق خودش می گذره ولی از حق الناس نمی گذره آقای دکتر.
پرستار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
خیلی درس خواندنتا رابه رخ دیگران نکشید همه میدانند نقش اصلی راپرستاراجرامیکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
2
واقعااین نظر برایک پزشک خیلی خیلی زشته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
2
عدالت شما اینه اقای دکتر واقعا متاسفم !!! وجدان دارید؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
2
آقای دکتر سام با این اطلاعات بهتره .................. که چربی خونت بالانره
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
2
اخه یک فرد تحصیل کرده مثل این اقای دکتر چطور ازاختلاف درامدی نجومی بین یک پزشک وپرستاراطلاع دارد و یاشاید هم ندارد واینگونه قضاوت می کند
دانیال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
1
0
همین حقوق هم برای برخی پرستارا زن زیاده نصف حقوق خودت به لوازم ارایش نده درست می شه
یاسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
2
0
با سلام
امیدوارم در سالهای بعد وزارت خانه و وزیر بدست پرستاران بیافته. یعنی وزیر بهداشت یک دکتری پرستاری بشه. بعد دنیا خواهد دید که درمان به بهشتی برای مردم تبدیل خواهد شد. توانمندترین مدیران در بیمارستان ها پرستارانند. تمام امور بیمارستان بر روی دستان پرستار می چرخد .
آقایان خواهند دید که چطور جلوی زیر میزی ها گرفته خواهد شد بدون هیچ ...... به پزشکان عزیز
آقایان می ترسند که پزشکان مملکت را ترک کنند.
خوب ترک کنند، کسی که مملکتش را برای ...... می خواهد باید از مملکت پرتش کرد بیرون نه اینکه به وی ....... پزشک ماشین می خواهد بدهند. پزشک خانه می خواهند بدهند. اما اگر پزشک مملکت را خواست چه؟
وزارت بهداشت به دست خود پزشکان اداره نخواهد شد. اگر می ترسند پزشک مملکت را ترک کند، مدرک تحصیلی شان را پس از برابر تحصیل مفتشان (12 یا 15 سال) به آنها بدهند. اما نمی خواهند.
کلام آخر باید به پزشک در بدو استخدام خانه و ماشین بدهند ولی درآمد ایشان با کارانه و ... بیشتر از 2 برابر یا 3 برابر نشود
hossein
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
3
دکتر رسام.همین پرستار طرحی صفر کیلومتر که شما میگی تو بیمارستانی که من کار می کنم order مریض به دکتر طرحی که نمیدونه تروپونین آزمایشه یا دارو یاد میده....اگه خواستی آدرس میدم بیا ببین.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
3
واقعا این نظر برای یک پزشک خیلی خیلی زشته
جلیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
2
خداوند بیامرزد!بیمار مرد!برسر درآمد پرونده ی مرده دعوا نکنید!خب پزشکان باید درآمدشان بیشتر باشد چون گواهی فوت را صادر می کنند!پرستاران چنین گواهی هایی را می توانند صادر کنند؟نوشتن اسامی یک مشت دارو برای بیمار یا بریدن ودوختن بدن بیمار تا نگرانی و استرس بخاطردرد کشیدن بیمار این تفاوت حقوقی را طلب می کند!
منصور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
2
جناب دکتر سام که در کسوت طبابت هستید، من پرستاری هستم با ده سال سابقه کار و مدرک فوق لیسانس(معادل پزشک عمومی) که فقط 1300000دريافتي دارم،خود را با دکتر ماندگار مقایسه نمیکنم،ولی با کدام پزشک عمومی مقایسه کنم که پرکيس یک ماه او از حقوق یکسال من کمتر باشد؟
من خود را با پرستار کدام کشوری مقایسه کنم که حقوق پزشکان همان کشور از شما کمتر نباشد؟
نسبت میانگین حقوق پزشکان به پرستاران ایران خیلی بیشتر از سایر نقاط دنیاست، چون ریش و قیچی دست شماست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
مدرک پزشک عمومی دکترا پزشکی عمومی هست نه فوق لیسانس!
مگه فقط تعداد سال تحصیلی مبنای مدرک هست یک پزشک عمومی 290 واحد پاس می کنه که تمام واحد ها بر اساس ساعت گذروندنش محاسبه می شه حالا شما چند واحد پاس کردی که مدرکت رو معادل پزشک عمومی می دونی!!!
محسن نوروزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
0
2
خدای را شکر که وزیر شما حرفی در حمایت از شما می زند.وزیرما آموزش وپرورش درعالم...!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
0
خدای را شکر....
رها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
0
با سلام و عرض ادب
پزشکان محترم دم از سنوات تحصیل میزنند.آیا کارشناسان ارشدپرستاری که هم سنوات با پزشکان عمومی در ایران تحصیلات دارند، دریافتی برابر با آنات دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فیزیوتراپیست
|
UNITED STATES
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
0
0
در تمام دنیا ارزش مدرک پزشکی عمومی در ایران برابر فوق لیسانس است!!من یک فیزیوتراپیستم با این همه درس خواندن ،و در معرض اشعه قرار گرفتن؛و کارهای دستی که انجام میدهیم همه پس از یکی دوسال کار کردن دچار انواع درد ها و کمر درد و زانو درد میشویم که به طوری که حد اقل عمر مفید کار کردن ما 10 سال است؛ایا این انصاف است ما که از بدن خود مایه میذاریم و اینهمه درس خواندیم حقوقمان به طور متوسط یک میلیون باشد؟؟!!کمتر از حقوق یک کارگر!!!واقعا زشت نیست؟؟!!
pari
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
کلمات ازتوصیف عاجزشدن یه کم انصاف داشته باشین تواین دوره حق خوری وظلم براپزشکا این مدلی تعریف میشه حق رضایت حق سختی کار ....فقط میشه همه ی نامردی وبی انصافی برخی مسئولین وپزشکای ...... روبه خداحواله کردشماهانه انصاف دارین نه ایمان نه..... درک سختی کارپرستارای مظلوم ورنج کشیده
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
سلام.بنده به عنوان پزشک عمومی و سابقه 6 ساله در مراکز بهداشت نواحی محروم کشور کاملا به حقوق نا عادلانه پرستاران معترض هستم ولی اینکه بنده غیر از امسال در طول این چند سال کار، سختی های بسیاری متحمل شده و در بدترین مناطق کشور کار کردم و حقوق دریافتی من یک و نیم ملیون بود،دور از انصاف هست که اینقدر با بی رحمی نسبت به پزشکان هم رده من که کم هم نیستن نظر داده بشه.
بنده از امسال تصمیم گرفتم که ادامه تحصیل بدم و برای این کار لغو قرارداد کردم این یعنی نبود درامد با توجه به این هزینه های هنگفت.
بیایید واقع بین باشیم.مشکل حقوق و معیشتی برای همه هست مرفهین بی درد کسانی هستند که همگی ما آنها را می شناسیم.ولی همین افراد برای باقی ماندن، اقشار جامعه رابه جان هم انداختند،راستی چند نفر پزشک بیکار میخواهید نام ببرم؟؟پزشکی نامش بزرگ هست ولی وقتی وارد میشوی همه تو خالی هست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: