کد خبر: ۴۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 14
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درگفتگوي اختصاصي باشفاآنلاين:
شفاآنلاین-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شرایط خرید سربازی باید عادلانه شود تا بين افراد جامعه تبعيضي صورت نگيرد.

دکتر احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن اعلام موافقت با كليات اين پيشنهاد اظهار کرد: در شرایطی که کشور ما در صلح است با اجرایی شدن طرح خرید سربازی هم شرايط زندگي برای افرادی که 8 سال است به خدمت سربازی نرفته اند خوب می شود و هم به تقويت بودجه کشور کمک می شود.

عضو کمیسیون مجلس اضافه کرد:بدون شك افرادی که 8 سال است به خدمت سربازی نرفته اند دیگر به سربازی نخواهند رفت.ضمن اينكه تجربه نشان داده اگرشرايط غائبين به همین منوال بگذرد تا چند سال دیگر به دلیل سن بالایشان خودبه خود معاف خواهند شد پس بهتراست دراين باره تصميم منطقي گرفته شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد:البته نبايد فراموش كرد افرادی که آماده به خدمت رفتن می شوند با اجرا شدن این طرح دچار سرخوردگی خواهند شد كه بهتراست دراين باره اطلاع رساني لازم وشفاف سازي صورت گيرد وابهام ها برطرف شود.

وی افزود:براي افرادی هم که پول کافی برای خرید سربازی ندارند نیز اجرایی شدن این طرح یک نوع تبعیض به حساب می آید .که البته برای این افراد که به طور مثال دارای خواهرو برادر زیاد هستند یا تکفل کسی را بر عهده دارند شرایطی در نظر گرفته شده است که می توانند معاف شوند.ضمن اينكه دولت ومجلس به طورقطع دراين باره با بحث هاي كارشناسي ،شرايط مناسبي را فراهم خواهند كرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
1
اصل طرح خوبه فقط قیمتش خیلی بالاست و افراد بسیار زیادی توانایی پرداخت چنین پولی را ندارند.اگر قرار هست جریمه ای پرداخت بشه باید به گونه ای باشد که همگان بتوانند آن را پرداخت کنند نه فقط قشر خاصی از جامعه.
نادر
|
Netherlands
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
0
باسلام ضمن تشکرفروان می خواستم خواهش کنم به فکراقشارکم درامد هم باشیدممنون
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
0
خواهش میکنم تجدید نظر درقیمت کنن چون بیشتر قشرمتوسط نرفتندالان هم .وضعیت مالی درستی ندارن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: