کد خبر: ۴۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 16
روانشناس بالینی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین تشریح کرد:
شفاآنلاین- روانشناس بالینی گفت: میزان بروز اضطراب بستگی به سبک زندگی، سبک تربیت، امکانات و فرهنگ افراد دارد.

دکتر پرویز روزبیانی روانشناس بالینی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب درباره شدت اضطراب بیان کرد:اگر شدت اضطراب در افراد زیاد باشد باید به روانپزشک مراجعه کنند ودارو مصرف کنند تا درمان شوند. اما در صورتی که شدت اضطراب زیاد نباشد افراد با مراجعه به روانشناس و مشاور می توانند معالجه شوند.

دکتر روزبیانی ورود به مرحله بلوغ را یکی ازعوامل اضطراب دانست و اظهار کرد: زمانی که نوجوانان وارد مرحله بلوغ می شوند بعد از مدتی دچار اضطراب و نگرانی می شوند که به آن اضطراب بلوغ می گویند.

وی اضافه کرد:دوران کودکی، مراحل زندگی و رشد روانی و جنسی باعث اضطراب در برخی از دوران ها ی بزرگسالی می شود و همه اینها بستگی به این دارد که فرد در چه خانواده ای بزرگ شود وپرورش یابد.

روانشناس بالینی نقش خانواده را در دستیابی به میزان اضطراب بسیار موثر دانست و به شفاآنلاین گفت: پدر و مادری که با عشق و علاقه ازدواج می کنند و با عشق و علاقه صاحب فرزند شونددرنتیجه برخورد درستی با کودکانشان خواهند داشت و فرزندان دچار اضطراب و استرس کمتری خواهند شد.

وی افزود: در کشور ما خانواده ها به طورعمده پسر سالار هستند و چناچه کودک اولشان دختر باشد محبت لازم را به او می کنند اما وقتی کودک دوم که پسر است به دنیا می آید توجهات از فرزند اول کاسته می شود و کودک دختر دچار اضطراب و نگرانی می شود.

دکتر روزبیانی ادامه داد: زمانی که پدرو مادر از این موضوع آگاهی داشته باشند و بدانند که وقتی فرزند دوم می آید نباید تمام توجهات به سمت کودک دوم برود و باید فرزند اول را هم در نظر داشته باشند کودک گرفتار اضطراب نخواهد شد.

روانشناس بالینی، جنسیت را عامل موثری برای اضطراب ندانست و تصریح کرد: زنان از نظر احساسی از مردان حساس تر و شکننده تر هستند و در مواجه با مشکلات دچار اضطراب و نگرانی بیشتری می شوند. اما به طور کلی تفاوت خاصی بین این دو جنس وجود ندارد و هردو در معرض اضطراب های یکسانی هستند.

وی تاکید کرد: اضطراب ارثی نیست مگر آنکه پدرو مادری دچار اضطراب شدید باشند و با کودکان خود با اضطراب رفتار کنند و این مسئله باعث شود کودک هم دچار اضطراب شود.

دکتر روزبیانی خاطرنشان کرد:اگر افراد از نظر جسمی سالم باشند و در محیط سالمی هم زندگی کنند کمتر دچار اضطراب می شوند ولی عوامل محیطی و جامعه هم می تواند اضطراب آور باشد.

وی همچنین به مردم توصیه کرد ورزش کنند و برای زندگی شان برنامه ریزی داشته باشند تا کمتر دچار اضطراب و نگرانی شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: