کد خبر: ۴۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 12
شفاآنلاین :مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور حفظ سلامت کارگران و بیمه شدگان یکی از مهمترین موانع بازنشستگی کارگران و بیمه شدگان دارای مشاغل سخت و زیان آور بنا به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و تصویب هیات وزیران برطرف شد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدتقی نوربخش با بیان این خبر افزود: براساس آیین نامه قبلی چنانچه بیمه شده ای در هر سال بیش از 10 روز غیبت غیرموجه می کرد و یا در مشاغل عادی مشغول به کار می شد به جای 20 سال اشتغال باید 25 سال سابقه در مشاغل سخت و زیان آور احراز می کرد تا بازنشسته شود.

وی ادامه داد: اما براساس آیین نامه جدید 10 روز غیبت غیرموجه در سال، به 365 روز غیبت غیرموجه در طول 20 سال افزایش یافته و کارگران می توانند با 20 سال سابقه متوالی و حداکثر 365 روز غیبت غیرموجه بازنشسته شوند.

نوربخش افزود: براساس مصوبه جدید اکثر بیمه شدگان شاغل در این نوع مشاغل با سهولت بیشتری بازنشسته خواهند شد و در این مصوبه ماده 14آیین نامه قبلی نیز که با مواد 4 و6 قانون دارای مغایرت بود، اصلاح شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: با تسهیلات ایجاد شده و با توجه به اینکه براساس قانون کارگاههای دارای مشاغل سخت و زیان آور باید ظرف 2 سال نسبت به اصلاح وایمن سازی محیط اقدام کنند، انتظار می رود کارفرمایان نیز تمهیدات لازم را براساس قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و قانون کار حداقل در مشاغلی که امکان حذف سخت و زیان آور آنها با رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی قابل رفع است، اتخاذ کنند.

وی اظهار داشت: با این تمهیدات از سوی کارفرمایان، کارگران و بیمه شدگان کمتر در معرض فرسایش و بیماری قرارمی گیرند و همچنین با ایمن سازی محیط، کارفرمایان نیز از پرداخت حق بیمه اضافی و یا خسارتهای پیش بینی شده در قانون معاف می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: