کد خبر: ۴۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 12
شفاآنلاین :ترفندهایی وجود دارند که با استفاده از آنها، خانه را میتوان به گونه‌ای سر و سامان داد که بزرگ به نظر آید. بیشتر این ترفندها ساده هستند و نیاز به زمان و تلاش زیادی ندارند. در بیشتر موارد، میتوان با یک تغییر چیدمان ساده این کار را انجام داد.

به گزارش شفاآنلاین ،همچنین یکی از کلیدی‌ترین روشها برای چنین کاری این است که از فضاهای موجود در خانه استفاده دوجانبه یا حتی چندجانبه انجام دهیم. این روزها خانه‌های کوچک طرفدار بیشتری دارند، چرا که مردم به دنبال این هستند که فضای کمتری از طبیعت را برای حفظ محیط زیست اشغال کنند و البته بهای کمتری برای خانه بپردازند، چون دیگر نمیتوان مبالغ نجومی برای خانه‌هایی با فضای زیاد پرداخت کرد.
  • ایجاد یک نقطه کانونی برای تجمیع وسایل کوچک

یک نقطه کانونی برای تجمیع وسایل کوچک باعث جلب توجه انسان میشود. برای مثال یک قفسه سیمی در آشپزخانه‌ای کوچک بسیار جلب توجه میکند. علاوه بر این، چنین نقطه کانونی دو کار ویژه دارد و محلی برای ذخیره ادویه‌جات، ترشیجات، اسفنجهای آشپزخانه و موارد بسیار دیگری نیز محسوب میشود.

  • استفاده از اطراف قفسه‌های کتاب به عنوان جای میز

استفاده از اطراف قفسه‌های کتاب فضای مناسبی را برای فعالیتهای کاری فراهم میآورد و میتوان با استفاده از آنها رو به دیوار، میزی برای کار قرار داد که فضای زیادی را در اختیار شما قرار میدهد. اگر توجه کرده باشید از این ترفند در دفترهای کاری، زیاد استفاده میشود. فضاهای زیادی وجود دارند که میتوانید از آنها به عنوان کشو استفاده کنید، مثلاً زیر کمدهای دیواری فضای مناسبی برای این کار است.

  • استفاده از فضای زیر قفسه‌های اتاق کودک

این چیدمان زمانی به کار میرود که شما از قفسه‌های دیواری در اتاق کودک استفاده میکنید و پس از چیدن وسایل کودک در قفسهها به صورت مرتب، از فضای زیر این قفسه‌ها برای تخت کودک استفاده کنید. در این صورت میتوانید حتی از صندلی راحتی برای استفاده مادر هنگام آرام کردن کودک در شب یا هر زمان دیگری که ناآرام است، استفاده کنید.

  • آویزان کردن قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها در آشپزخانه

آویزان کردن قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها کاری کاملاً رایج است. برای این کار میتوانید از آویزهایی برای سقف یا کابینت استفاده کنید. همچنین یادتان باشد که فضایی را بالای گاز ایجاد کنید و ادویه‌جات را در آن قرار دهید، به گونه‌ای که آویز قابلمه و ماهیتابه، مانع دسترسی به مکان ادویه نشود.

  • بالابردن تخت خواب از سطح زمین به وسیله پایه

اگر خانه‌تان سقف بلندی دارد و معماری داخلیاش دست خودتان است، این ایده را دست کم نگیرید! درست کردن این فضای خواب بالاتر از سطح زمین کار جالبی است که باعث میشود از فضای بلااستفاده نزدیک به سقف استفاده شود.

  • استفاده از قفسه‌های به هم پیوسته

استفاده از قفسه‌های به‌هم‌پیوسته مثل میز، منجر به ایجاد فضای مناسبی در زیر و روی آن میشود. با این کار میتوانید از یک راهروی بلااستفاده، یک دفتر کار کوچک در خانه درست کنید.

  • درست کردن حمام کوچک

یک فضای کوچک تنها با طراحی مناسب برای قرار دادن مخزن حمام و دوش میتواند بخش مهمی در خانه باشد.

  • استفاده از پرده‌های آویخته شده از سقف تا کف اتاق

استفاده از پردههایی که از سقف تا کف اتاق آویخته شده‌اند، یکی از شگردهای متخصصان طراحی داخلی است که باعث میشود خانه بزرگتر به نظر برسد و در ذهن مشاهده‌کننده این تصویر ایجاد شود که در خانه‌ای وسیع حضور دارد.

  • استفاده از رنگهای هماهنگ برای اتاق و وسایل اتاق

استفاده از طیفهای مختلف یک رنگ، اتاق را فوقالعاده بزرگتر از آنچه هست، نشان میدهد. استفاده از مبلمانی که دقیقاً همرنگ بقیه وسایل نیست و تنها در یک طیف رنگی با آنها قرار دارد نیز در بزرگ نشان دادن اتاق موثر است.

  • استفاده از تختخوابهای توری معلق

با تختخوابهای توری معلق در گوشهای از اتاق میتوان فضای مساعدی برای مطالعه به وجود آورد که آرامش ایجاد میکند و جلوی شکایت از کمبود جا برای استراحت را میگیرد! پس آن را در گوشهای درست کنید و لذت ببرید.

  • استفاده از تابلوهای بزرگ

استفاده از تابلوهای بزرگ مناظر و فضاهای شهری در اتاق، مانند گشودن پنجرهای به جهانی دیگر است که احساس بزرگتر بودن اتاق را در بیننده ایجاد میکنند.

  • استفاده از لامپهای رنگی در اتاق

استفاده از لامپهای رنگی به جای لامپهای تیره‌تر، به روشنتر شدن اتاقتان کمک میکند و فضا در نظر شما بزرگتر جلوه میکند.برای اتاق خواب از رنگهای ملایم و برای پذیرایی از رنگهای تندتر استفاده کنید.

  • استفاده دو یا چندمنظوره از اسباب و وسایل خانه

ساده‌ترین نمونه‌اش این است که از نیمکت مبلها به عنوان میز قهوه استفاده کنید تا نیاز به وسیله جدیدی نداشته باشید.

  • استفاده از آینه

استفاده از آینه در هر اتاقی باعث بزرگتر به نظر رسیدن آن میشود. آینه صافی را در گوشهای از اتاق قرار دهید یا اینکه با وصل کردن چند عدد آینه در سایزهای مختلف، منظرهای خیره‌کننده بسازید.

  • استفاده از لوستر

استفاده از لوستری جذاب، باعث میشود نگاه شما در فضاهای کوچک به بالا متوجه شود و اتاق بزرگتر به نظر بیاید. رنگ سقف را نیز هر چه میتوانید روشن تر انتخاب کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: