کد خبر: ۴۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 10
رئیس انجمن قلب ایران در گفتگو با شفا آنلاین تشريح كرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن قلب ایران بیماری های عروق قلب را شایع ترین علت بروز ایست قلبی اعلام کرد.

دکتر فریدون نوحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر، بروز ایست قلبی را وابسته به شرایط قلبی بیمار دانست و اظهار کرد: ایست قلبی تنها در افراد دچار سکته های قلبی به وجود نمی آید بلکه بیماران ديگر هم مستعد ابتلا به آن هستند.

وی افراد دارای کاهش عضله قلب، ضخیم شدن عضله قلب، بیماری های دریچه ای به ویژه دریچه آئورت و یا بیماری هایی که در دریچه نیز تظاهر می کنند را مستعد ابتلا به ایست قلبی برشمرد.

رئیس بيمارستان قلب شهیدرجایی تهران خاطرنشان کرد: در بیماری هایی که در دریچه تظاهر می کنند امکان دارد یک مرتبه لخته ای، عروق قلب یا عروق مغزی را بگیرد و موجب ایست قلبی شود؛ بنابراین علل ایست قلبی فراوان است اما شایع ترین علت آن ناشی از سکته مغزی است.

وی تأکید کرد: حال آن که اگر طي 3 دقیقه به بیمار دچار ایست قلبی رسیدگی و برای احیای قلب شرایط درستی فراهم شود؛ می توان جان تعداد زیادی از این بیماران را نجات داد.

نوحی تصریح کرد: بعد از رسیدن آمبولانس هم امکاناتی برای احیای بهتر و داروهای لازم وجود دارد تا در صورت وجود ترافیک و رسیدن به اولین مکان مجهز به امکانات پزشکی احیا نیز داخل آمبولانس انجام شود.

وی به شفا آنلاین گفت: این که برخی افراد فکرمي کنند بیمار دچار سکته قلبی یا هر عارضه دیگر را باید به بیمارستان قلب تهران یا مراکز بزرگ ديگر رساند؛ صحیح نیست. زیرا مهم ترين نكته اينستكه بیمار را باید به جایی انتقال داد که حداقل امکانات پزشکی قابل قبولی داشته باشد تا فرصت طلايي نجات به خصوص درترافيك ازدست نرود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: