کد خبر: ۴۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 08
شفاآنلاین- رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون سوانح و حوادث، شایع ترین علت مرگ کودکان در کشور است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر «حامد برکاتی» در کارگاه کشوری سلامت کودکان تاکید کرد: باید با همکاری سازمان بهزیستی و آموزش وپرورش، در بحث سوانح و حوادث کودکان، مداخلات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر مرگ و میر کودکان در کشور در سال های اخیر گفت: با اجرای نظام مراقبت مرگ کودکان از سه سال پیش تاکنون در کشور، از جمله کشورهایی هستیم که بیشتری سرعت کاهش مرگ کودکان را داشته ایم.

رییس اداره سلامت کودکان همچنین وزارت بهداشت یادآور شد: اکنون سند ملی رشد و تکامل کودکان در کشور نوشته شده و در شورای عالی سلامت به تصویب رسیده اما هنوز به دستگاه ها ابلاغ نشده که در حال پیگیری هستیم.

برکاتی بر لزوم توجه به سلامت روان کودک در کنار سلامت فیزیکی تاکید کرد و گفت: اکنون باید سلامت معنوی کودک تبدیل به برنامه و در خدمات بهداشتی ادغام شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های فرزند پروری در مناطق مختلف، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین کلاس هایی بتوانیم شیوه فرزندپروری مثبت را در خانواده ها داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: