کد خبر: ۴۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 08
رئیس انجمن قلب ایران درگفتگو باشفاآنلاین خبرداد :
شفا آنلاین- رئیس انجمن قلب ایران خطاب به افراد دارای سابقه ابتلا به بیماری های قلبی تأکید کرد: توجه چنین افرادی بیشتر از سایرین باید معطوف پیگیری های لازم و چکاپ شود.

دکتر فریدون نوحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: زیرا احتمال این که از نظر ژنتیکی فردی گرفتاری داشته باشد نیز وجود دارد که در این صورت شانس ابتلای زودتر به بیماری های قلب و عروق نیز در وی افزایش می یابد.

وی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلب و عروق بر رعایت ریزفاکتورها تأکید و تصریح کرد: عواملی نظیر چاقی، عدم تحرک، فشارخون، چربی و قند بالا، مصرف بیش از حد فست فودها نیز در این راستا بی تأثیر نیستند.

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی افزود: حال در عین حال مصرف کم نمک و شیرینی جات، افزایش ورزش و فعالیت های بدنی در راستای عدم ابتلا به بیماری های قلب و عروق نیز حائز اهمیت اند.

وی در خصوص حمایت بیمه ها از داروهای قلبی نیزگفت: در بخش های دولتی که کامل است، حدود 90 درصد هزینه های دارویی بیماران بستری و 70 درصدهزینه های بیماران سرپایی و در مراکز خصوصی هم بسته به نوع بیمه تغییرمی کند.

وی درباره وضعیت داروهای بیماران قلبی نیزبه شفا آنلاین گفت: وضعیت داروهای قلبی خوب است و در این خصوص مشکلی نداریم، زیرا خوشبختانه وزارت بهداشت در راستای جبران کمبود داروها (تعداد داروهایی که به میزان فوق العاده کم محدودیت داشت)خیلی موفق عمل کرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: