کد خبر: ۴۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 12
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح تحول نظام سلامت بودجه را مانند یک اژدها می بلعد بنابراين بايد دراين راستا برنامه ريزي هاي بسياردقيق صورت گيرد.

دکتر احمد آریایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون از بودجه تخصیص یافته به طرح تحول نظام سلامت بیش از یک سوم پرداخته شده،اما این طرح آنقدر بودجه خور است که مگو و مپرس!

وی تأکید کرد: شاید هم بیشتر از این ها خرج شده باشد که از جاهای دیگر اعلام نشده است، زیرا بعید می دانم به دنبال انجام اقداماتی خرجی صورت نگرفته باشد اما بعدأ صدایش درمی آید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که طرح تحول نظام سلامت بودجه را مانند اژدها می بلعد، خاطرنشان کرد: حال آن که باید با کنترل تا سال های بعد به حفظ سلامت مردم و اولویت پیشگیری بر درمان نیز کمک کرد.

وی در راستای استفاده بهتر از بودجه تخصیص یافته به این طرح ،آموزش را مهم دانست و ادامه داد: در واقع افزایش آگاهی سطح جامعه برای ایجاد انگیزه لازم در هر امری مهم است که در بحث آموزش بیشتر باید به طرف پیشگیری گام بر داریم.

عضو کمیسیون بهداشت درمان و مجلس تصریح کرد: همچنین سبک زندگی باید به گونه ای تغییر یابد که مردم با کمتر بیمار شدن در حفظ سلامتی نیازی به پرداخت هزینه در بخش های درمانی سنگین نداشته باشند و تنها شیوه دستیابی به آن بحث آموزش و افزایش سطح اطلاعات و همچنین آگاهی مردم است.

وی تأکید کرد: بنابراین نیاز است تا هم امسال و هم سال های آتی برنامه ریزی داشته باشیم که هر سال مقداری از هزینه های درمان را به سمت پیشگیری ببریم که این امر موجب صرف جویی خواهد شد.

آریایی نژاد با بیان این که در راستای استفاده بهتر از بودجه های مربوط به طرح تحول نظام سلامت باید عدالت را هم در نظر گرفت، افزود: در این راستا نیاز است تا خدمات به شکلی باشد که مناطق محروم و روستایی هم به خوبی از مزاياي درنظرگرفته شده برخوردار شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: