کد خبر: ۴۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 07
شفا آنلاین:عضو انجمن جراحان کلیه گفت: براساس مطالعات صورت گرفته، مطالعه و هیچ گزارش مبنی براینکه استفاده از روبات در انجام اعمال جراحی لاپاراسکوپی کلیه و مجاری ادراری، مزیت خاصی برای جراح یا بیمار است،‌وجود ندارد.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر ناصر سیم فروش، عضو انجمن جراحان کلیه  گفت:طبق آخرین مقالات پزشکی که ارائه گردیده و به مقایسه اعمال جراحی کلیه با استفاده از روشهای جراحی لاپاراسکوپی و استفاده از روبات پرداخته و نتیجه را مقایسه کرده است، عنوان شده که هیچ مزیت خاصی وجود ندارد و نتایج بدست آمده پس از این اعمال جراحی یکسان است.

دکتر سیم فروش در ادامه گفت: بیمار نباید به دنبال روش انجام اعمال جراحی باشد و تشخیص نوع تکنولوژی که برای جراحی بکارگیری می شود را باید بر عهده پزشک معالج قرار دهد و آنچه مهم است، نتیجه ای است که حاصل می شود.

وی افزود: مهارت پزشک در انجام اعمال جراحی کلیه و مجاری ادراری، اهمیت بسیار زیادی دارد و استفاده از انواع تکنولوژی‌های نوین، منوط به تجربه پزشک و تعداد اعمال جراحی است که در پرونده کاری خود به ثبت رسانده است و هیچ نتیجه ای ثابت نکرده است که استفاده از روبات در انجام عمل جراحی، نتیجه بهتری را به همراه دارد، امروزه نوزاد 2.5 ماه را با روش لاپاراسکوپی مورد جراحی قرار می دهند و نتایج بسیار خوبی بدست می آید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: