کد خبر: ۴۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 06
شفاآنلاين: رییس مرکز پزشکی ،آموزشی و درمانی لقمان حکیم در خصوص آثار مثبت و ارزشمند طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: با ابلاغ کتاب ارزشهای نسبی خدمات و ایجاد کدینگ یکسان برای تمامی خدمات درمانی کشور، یک نظام منسجم در حوزه تعرفه های درمانی ایجاد شده است.

به گزارش شفاآنلاين ،دکتر امیدوار رضایی ضمن تقدیر از زحمات صادقانه  وزير بهداشت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت برخی از مهمترین اثرات مثبت طرح تحول سلامت در جامعه و نظام سلامت را یادآور شد و با اشاره به به کاهش هزینه های بیماران (سرپایی ، بستری و اورژانس) که منجر به افزایش رضایتمندی مردم شده است به مواردی نظیر تهیه وسایل و داروهای مورد نیاز بیماران بستری و تحت نظر، ویزیت بیماران اورژانس توسط متخصص در شیفت های مقیمی و بهبود زمان تعیین تکلیف بیماران، اشاره کرد.

 استاد برجسته دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود بهبود زمان پرداخت کارانه به اعضای هیات علمی و بهره برداری مناسب از تخت های بیمارستانی و افزایش فعالیت پاراکلینیک ها به دلیل افزایش تعداد بیماران را از دیگر تاثیرات این طرح مترقی برشمرد.

دکتر امیدوار رضائی افزایش توجه به استانداردهای ویزیت، ایجاد نظام منظم مالی و پرداخت ها به پرسنل ، اعضای هیات علمی و پزشکان و ایجاد بانک جامع اطلاعات تجهیزات کاشتنی بر اساس فهرست اداره کل تجهیزات پزشکی رااز سایر تاثیرات مهم و مثبت طرح تحول سلامت عنوان کرد.

رئیس مرکز پزشکی لقمان حکیم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز مرحله سوم طرح تحول سلامت و ابلاغ کتاب جدید ارزش نسبی خدمات سلامت و لزوم اجرای صحیح و دقیق مفاد این کتاب اظهار داشت: با توجه به تعیین تکلیف خدمات فاقد تعرفه در این مرحله از طرح تحول سلامت و کتاب ارزشهای نسبی خدمات و ایجاد کدینگ یکسان برای تمامی خدمات درمانی کشور، یک نظام منسجم در حوزه تعرفه های درمانی ایجاد شده است .

استاد برجسته دانشگاه در ادامه افزود: افزایش مبلغ تعرفه خدمات ، انگیزه مناسبی را برای ارائه خدمت توسط اعضای هیات علمی بخصوص تمام وقتی ها ایجاد کرده است .

دکتر امیدوار رضائی در پايان اظهار داشت: ما امیدواریم که مراحل کامل طرح مبنی بر تعیین راهنماهای بالینی و اصلاح بعضی از تعرفه های خدماتی تخصصی و سایر مراحل به خوبی به اجرا درآید تا در آینده نه چندان دور شاهد پیاده شدن کامل طرح تحول سلامت و مواد متعدد قانون برنامه پنجم به ویژه سیاستهای کلی سلامت باشیم .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: