کد خبر: ۴۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 05
شفا آنلاین:هر کس می داند که با ورود تکنولوژی‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی و با فشار چند کلیک اطلاعات در سریعترین زمان ممکن بدست مان می رسد اما وقتی یک روز بدون آن باشید چه احساسی می کنید.
به گزارش شفا آنلاین، شبکه‌های اجتماعی ، وایبر، فیس بوک و لاین چند سالی است که در اقصی نقاط جهان خیلی از ما را به عضویت در آورده است.

شبکه‌هایی که بهتر است بگویم این روزها کمتر کسی پیدا می شود که عضو آن نباشد. کودک ، نوجوان و جوان و پیر نمی شناسد و هرکسی را مجذوب خود می کند.

در واقع کارکرد  شبکه‌های اجتماعی اکنون به موضوعی مهم تبدیل شده  وعده‌ای بر روی مزایای شبکه‌های اجتماعی کلیک وعده‌ای معایب آن را برجسته‌تر می کنند.

اما گروهی از سر ناآگاهی انگشت بر معایب پنهان و آشکار آن گذاشته و با زیبا جلوه دادن ظاهر حقیقت آن معایب ، از محسنات واقعی‌اش دور افتاده‌اند.

زمانی نه چندان دور برای برقراری ارتباط با اقوام یا پیدا کردن اطلاعات مورد نظر راه‌ها و یا ساعت‌های طولانی پیموده می شود و امروز با ورود چند کلیک یا حتی لمس آن دنیای از اطلاعات نمایان می شود.

نجفی سولاری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اینباره، با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی مانند همه ابزارهای ارتباطی می توان مثبت یا منفی باشند، گفت : با توچه به اینکه شبکه اجتمای طیف وسیعی از محتوا را در بردارد با تشکیل گروه‌های مختلف دانشجویان می توانند مطالب علمی را در خارج از کلاس درس ادامه دهند.

وی افزود: اگر فردی یک ساعت درفضای مجازی کار کند باید به اندازه 10 ساعت یک فرد کهنسال مطلب بگیرد.

در این میان گاه پس از پیدا کردن مطلب مورد نیاز و اتمام کارها با این شبکه‌ها آنقدر مجذوب این شبکه‌ها می شویم که از انجام کارهای دیگر باز می مانیم و در این زمان است که استفاده از شبکه‌های اجتماعی به سوء استفاده از آن تلقی می شود و معنای دیگری می گیرد و حای این استفاده‌ی بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی است که یک نوع بیماری را ایجاد می کند. 

بیماری که از آن به عنوان اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی یاد می شود.

اما اعتیاد اینترنتی چیست؟ وقتی وقت خودرا صرف استفاده از شبکه‌های اجتماعی می کنیم این سؤال مطرح است که آیا این  استفاده در جهت مثبت صورت گرفته یا در جهت منفی؟
چه زمانی استفاده از این شبکه‌ها وقت گذر می شود؟ 

نجفی سولاری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی گفت: گاهی فرد با رود به شبکه‌های اجتماعی استفاده نامناسب کرده و احساس می کند که زمانش بیهوده به هدر می رود و به این ترتیب باید پس از مدتی کار کردن ار شبکه اجتماعی استراحت کوتاهی داشته باشد تا برای جمع آوری اطلاعات مناسب مجددا به این شبکه‌ها مراجعه کند.

وی افزود: کاربران این شبکه‌ها از خود این سؤال را بپرسند که آیا خدمات ارزش افزوده شبکه‌های اجتماعی چیزی به مطالب شان اضافه می کنند و آیا می تواند نشاط و شادابی آنها را فراهم کند؟
با این تفاسیر ، با افزایش کاربران شبکه‌های مجازی آیا از این شبکه‌های اجتماعی که بی تردید محاسن‌ آن بیش از معایب آن است می توان استفاده نکرد و بهتر نیست که تغییردر نحوه فعالیت و نگرش و آموزش را کودکی از محاسن این تکنولوژی به نحو احسن استفاده کرد و کاربر همیشگی آنلاین – شبکه‌های اجتماعی بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: