کد خبر: ۴۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 02
شفا آنلاين-جلسه هم اندیشی منتخبین جامعه هنری و ورزشی کشور صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونین این وزارتخانه، مدیران و روسای انجمن های علمی و سازمان های مردم نهاد مربوط به سرطان و چهره های منتخب جامعه هنری و ورزشی کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاين،و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ این نشست با حاشیه هایی همراه بود:

 داریوش ارجمند، رضا کیانیان، داریوش فرهنگ، ایرج راد، عادل فردوسی پور، مرضیه برومند، رویا تیموریان، مسعود رایگان، احسان حدادی، حمید قدکچیان و بهرام عزیزی از جمله چهره های هنری و ورزشی دعوت شده به این نشست هم اندیشی بودند.

 والدین مرحوم مرتضی پاشایی، پرویز مظلومی برادر مرحوم غلامحسین مظلومی، آتیلا حجازی فرزند مرحوم ناصر حجازی، همسر مرحوم معدنی که عزیزانشان را به دلیل بیماری سرطان از دست داده اند، در نشست هم اندیشی منتخبین جامعه هنری و ورزشی کشور حضور داشتند.

سرطان

 همچنین در این نشست اساتید دانشگاهی از جمله دکتر قوام زاده، دکتر اسماعیل اکبری، دکتر ابوالقاسمی و نیز فاطمه هاشمی رییس بنیاد امور بیماری های خاص حضور داشتند.

 وزیر بهداشت مهم ترین هدف این جلسه و گردهمایی را کمک گرفتن از جامعه هنری، ورزشی، خیرین، اساتید دانشگاهی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از جمله سرطان عنوان کرد و گفت: مهم ترین مسئولیت ما، توجه به بهداشت و پیشگیری است.

 در این جلسه هم اندیشی گزارش کاملی در خصوص وضعیت بیماری سرطان در کشور توسط دکتر سیاری معاون بهداشت و دکتر مطلق رییس اداره سرطان ارائه شد.

سرطان

 در این جلسه کلیپی از مرحوم مرتضی پاشایی با عنوان "تو تنها خداشی" و نیز کلیپ دیگری در خصوص بیماری سرطان با صدای رضا صادقی پخش شد که حاضرین را تحت تاثیر قرار داد.

 در کلیپ دیگری که در این نشست پخش شد، برخی از هنرمندان و مجریان تلویزیونی در آن به عوامل مهم پیشگیری از سرطان از جمله نکشیدن سیگار، داشتن فعالیت بدنی منظم، داشتن تغذیه سالم، داشتن زندگی معنوی و روانی سالم و مراقبت از خود در برابر عفونت ها اشاره کردند.

سرطان

 در این نشست خانواده مرحوم مرتضی پاشایی از راه اندازی یک بنیاد خیریه به نام مرتضی پاشایی به منظور کمک به بیماران نیازمند خبر دادند و عموی مرتضی پاشایی توضیحاتی را در خصوص اهداف تشکیل این خیریه ارائه داد.

 پرویز مظلومی برادر مرحوم غلامحسین مظلومی بر ضرورت چکاپ سالیانه مردم تاکید کرد.
سرطان

 آتیلا حجازی پسر مرحوم ناصر حجازی با اشاره به پرهزینه بودن درمان بیماری سرطان، بر توجه مسئولین به عدم استطاعت مالی بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان تاکید کرد.

 در این نشست هر یک از هنرمندان و چهره های ورزشی در فضایی صمیمانه و شفاف به بیان نقطه نظرات خود در خصوص پیشگیری از بیماری سرطان پرداختند.

داریوش ارجمند یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به بیماری سرطان را گسترش کمیت گرایی در جامعه عنوان کرد و گفت: برای ایجاد کیفیت گرایی باید ریشه ای به موضوع پرداخته شود و تعلیمات کودکان از آموزش و پرورش شروع شود و جامعه را به سمتی برد که از هر نظر سرآمد باشد.

سرطان

 عادل فردوسی پور مجری برنامه نود شبکه سه سیما اعلام کرد: برای کاهش بیماری ها و کاهش مصرف سیگار و قلیان و الکل در جامعه هر کاری که از دستمان برآید انجام می دهیم و خوشحال خواهیم بود که در آموزش و ارتقاء بهداشت جامعه نقشی داشته باشیم.

 رضا کیانیان در این نشست تشکیل یک کمیته اجرایی را برای فرهنگسازی و پیشگیری از سرطان پیشنهاد داد. وی سهیم بودن تمام وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط را در پیشگیری از سرطان مهم عنوان کرد.

 دیانی مدیر یکی از خیریه های مرتبط با سرطان، ایجاد مراکزی برای نگهداری بیماران سرطانی و فراهم کردن کیفیت زندگی مناسب برای آنان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این مراکز خدماتی از قبیل مشاوره، مراقبت در منزل، مراقبت های معنوی و مددکاری های اجتماعی صورت می گیرد.

احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک کشور نقش سازمان های مردم نهاد و نیز کمک مالی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان را مهم عنوان کرد.

 رویا تیموریان در این نشست اظهار داشت: پیوستگی و هماهنگی بین وزارتخانه ها، نهادها و همکاری های دولت با ورزشکاران و هنرمندان می تواند جلوی بسیاری از مسائل از جمله بیماری ها را بگیرد.

 

 مسعود رایگان همسر رویا تیموریان نیز در این نشست نقش آموزش و فرهنگسازی را در ارتقاء سلامت جامعه موثر عنوان کرد و گفت: نهادینه شدن بستن کمربند ایمنی نمونه شاخص و موفقی از فرهنگسازی در سلامت است.

داریوش فرهنگ در این نشست گفت: حرکت وزیر بهداشت در حوزه سلامت، نتایج مثبت و ملموسی را در رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مردم داشته است. وی کمک دولت و بیمه ها به خانواده های بیماران سرطانی را مورد تاکید قرار داد و همچنین تشکیل کمیته اجرایی برای پیشگیری از سرطان را مهم عنوان کرد.

سرطان

 مرضیه برومند در این نشست صمیمانه از وزیر بهداشت خواست مشخصاً وظایف و کمک هایی که جامعه هنری کشور می توانند در پیشگیری از سرطان داشته باشند، اعلام نمایند.

ایرج راد از وزیر بهداشت برای حضور در خانه تئاتر دعوت کرد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست ضمن قدردانی از حضور پررنگ جامعه هنری و ورزشی کشور در این جلسه عنوان کرد تاکنون هیچ رییس جمهوری به اندازه دکتر روحانی در مورد سلامت مردم صحبت نکرده است و مهم ترین دغدغه رییس جمهور موضوع محیط زیست و سلامت است




خبرآنلاین




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: