کد خبر: ۴۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 30
شفاآنلاين :مراسمی در جنوب نپال که بزرگترین مراسم قربانی کردن حیوانات در جهان محسوب می شود سه نفر کشته شدند.
به گزارش شفاآنلاين ،بنابر اعلام مقامات نپال در این حادثه یک مرد هندی بر اثر فشار جمعیت و یک زن سالخورده که دچار آسم بود نیز در میان جمعیت در یک معبد جان خود را از دست دادند.همچنین یک نوزاد نپالی نیز که در برابر هوای سرد قرار گرفته بود در منطقه بارا جان باخت.
رئیس پلیس منطقه بارا با اشاره به این مطلب خاطر نشان کرد طی ده سال گذشته حدود چهل هزار نفر از جشنواره قربانی کردن حیوانات در نپال دیدن کرده اند.با وجود آنکه تنها دو روز برای انجام این مراسم موسوم به «گادیمی» در نظر گرفته شده و روز شنبه این دو روز به پایان رسیده اما این مراسم تا یک ماه ادامه خواهد داشت.
در مراسم قربانی کردن حیوانات در نپال مردم از الهه هندوها به نام «گادیمی» می خواهند که به آنها نعمت ببخشد اما با این حال این مراسم برای کسب و کارهای کوچک نیز سودآور است چرا که صاحبان این مشاغل در این ایام در نزدیکی معابد دکه های خود را برپا می کنند.
به گزارش خبرگزاری آلمان از کاتماندو،‌ در این مراسم روز جمعه نزدیک به پنج هزار گاومیش در یک ورزشگاه که در نزدیکی معبد قرار داشت قربانی شدند.همچنین روز شنبه صدها بْز، مرغ، اردک و کبوتر قربانی شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: