کد خبر: ۴۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 26
شفاآنلاین :معاون وزیر ورزش وجوانان گفت: با توجه به وجود ۱۰ میلیون جوان مجرد بالای ۲۰ سال در کشور، بیکاری، اعتیاد، طلاق و خشونت در این قشر بیداد می‌کند و مسئولان نظام باید برای حل آنها همکاری داشته باشند.

به گزارش شفاآنلاین، محمود گلزاری در جمع مدیران استان فارس افزود: وجود 24 میلیون جوان ایرانی یعنی این که یک سوم جمعیت کشور را نیروهای جوانی تشکیل می‌دهند که در رده سنی 15 تا 30 سال هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این که «زمان عمل است نه سخنرانی و شعار» افزود: جوان در بهترین شرایط جسمی و شادابی و چالاکی و به دور از محافظه کاری به دنبال عدالت خواهی بوده و از روی مهربانی و دلسوزی نسبت به مردم در فعالیت‌های اجتماعی پیشتاز است.

وی با یادآوری این که امام خمینی (ره) جوانان را سرمایه‌های کشور می دانستند، گفت: نیروی جوان برای هر کشوری بسیار مهم است که باید با دقت از آنها حمایت کنیم.

گلزاری بیان کرد: نباید از فضای امروز جوانان و نیازهای آنها به عنوان ذخیره بزرگ انرژی کشور غافل شویم زیرا اگر ناراضی شوند و عصیان کنند، جامعه دچار بحران می‌شود.

وی با بیان این که الان در دوره پنجره طلایی جمعیت جوان هستیم، گفت: مشکل بیکاری، ازدواج و هویت مساله جدی است که نیروی انسانی و بودجه محدود معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان جوابگوی آنها نیست و باید از تمام ظرفیت کشور برای کمک به جوانان استفاده کرد.

گلزاری به فرمانداران توصیه کرد با شناسایی شاخص‌های حوزه جوانان شهرستان خود و آمایش وضعیت آنها، گزارش آن را به وزارت ورزش و جوانان ارایه دهند تا بتوان با کمک یکدیگر برای جوانان برنامه‌ریزی کرد.

وی جمعیت جوانان را به سه رده تقسیم کرد و بیان داشت: از میان سه رده سنی 15 تا 20 سال، 20 تا 25 سال و 25 تا 30 سال قشر جوان فقط برای رده نخست نیازهای فراغتی داریم و وظیفه ما برای دو رده دیگر حل مشکل اشتغال و ازدواج است.

گلزاری ادامه داد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) در هر شهرستان برای خدمت به جوانان فرصت مناسبی است که در صورت کمبود یا نبود سمن‌ها نسبت به تشویق جوانان برای مشارکت بیشتر اقدام می‌کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بر هم افزایی مسئولان در حل مشکلات جوانان تاکید کرد و گفت: راه اندازی کلینیک‌های کنترل خشم، ساماندهی مراکز مشاوره، تدوین سند ملی مشاوره قبل از ازدواج و جمع بندی مشکلات جوانان هر شهرستان به تفکیک از دیگر برنامه‌های وزارت برای جوانان است که با همکاری معاونت جوانان استان‌ها انجام می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: