کد خبر: ۴۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 27
معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگوي اختصاصي با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- معاون درمان وزارت بهداشت گفت: شیوع سرطان درايران نه به شكل سونامی است نه یکباره رخ می دهد از این رو مردم نباید از آن بترسند ونگران باشند.
دکتر محمد آقاجانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در جوامعی که سن متوسط جامعه افزایش می یابد(یعنی افزایش امید به زندگی) از آنجا که سرطان عمدتأ در سنین میانسالی و کهنسالی رخ می دهد به طور طبيعي میزان سرطان هم افزایش پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: حال آن که در بسیاری از سرطان ها، شیوع بیماری در کشور ما به مراتب کمتر از کشورهای غربی است؛ به گونه ای که به طورمتوسط حدود یک پنجم کشورهای غربی می باشد.

وی ادامه داد: البته نبايد فراموش كرد كه امید به زندگی آنها هم بیشتر از ماست؛ این یک روند طبیعی گذار اپیدمویولوژی است که به دلیل تغییر هرم سنی جمعیت در شیوع بیماری ها اتفاقات جدیدی می افتد و آن عبور از بیماری های عفونی به سمت بیماری های غیر واگیر از جمله سرطان همزمان با افزایش سن است.

وی تصریح کرد: حال برای کنترل آن توجه به شیوه زندگی از اهمیت خاصی برخوردار است.حال آنكه خوشبختانه حدود 50 درصد سرطان ها در یک نظام دقیق و جامع سلامت قابل پیشگیری اند.

آقاجانی اظهار داشت: اما این که گفته می شود سونامی یا اتفاقات استثنائی در کشور در حال رخ دادن است، این گونه نیست، زیرا قابل پیش بینی است که با تغییر هرم سنی جمعیت افزایش سرطان و بیماری های مزمن مشابه آن را هم داشته باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: