کد خبر: ۴۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 26
شفاآنلاين :برنامه «خانه ما» شبکه رادیویی سلامت، پنجم آذر ماه به موضوع «تنها ماندن کودک در خانه» می پردازد
به گزارش شفاآنلاين دکتر ابراهیمی مقدم، روان شناس با حضور در برنامه «خانه ما» روز چهارشنبه از ساعت 20:50 به مدت 20 دقیقه به بررسی موضوع «تنها ماندن کودک در خانه» می پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی سیما غفاری با رویکردی طنز و شاد، باورهای غلط در خانواده را بررسی می‌کند.
یادآور می شود؛ برنامه «خانه ما» با ساختار ترکیبی و نمایشی کاری از گروه سلامت روان و خانواده این شبکه رادیویی است که به منظور استحکام و دوام نهاد خانواده با ایجاد فضای آموزشی در قالب نمایش به دادن راهکارهای عملی با حضور کارشناسان برای ایجاد تغییرات در روابط خانوادگی و بهبود روابط بین فردی برای رسیدن به سلامت روان درخانواده می‌پردازد.
 نقش انگیزه در انتخاب شغل می گوید
برنامه «خیابان بهبودی»، پنجم آذر ماه به موضوع «نقش انگیزه در انتخاب شغل» اختصاص دارد.
 برنامه «خیابان بهبودی» به تهیه کنندگی «سیما غفاری» و گویندگی «مصطفی مصطفوی» کاری از گروه سلامت روان و خانواده رادیو سلامت است که شنبه با حضور دکتر حسین منصوبی فر، روان شناس از ساعت 17:15 به مدت 80 دقیقه به این سوال که انگیزه شما برای انتخاب شغل شما چه بوده است؟، پاسخ می دهد.
یادآور می شود، این برنامه سعی دارد تا با زبانی ساده توجه مخاطب خود را به نکاتی جلب کند که باعث کمک به بهبود سلامت ‏روان او می شود و در عین حال لحظات عصر گاهی مفرحی را برایش ایجاد کند.
طب ورزشی در رادیو
برنامه «فراسو» شبکه رادیویی سلامت پنجم آذر ماه به موضوع «تاثیر ورزش بر توانبخشی آسیب دیدگی زانو» می پردازد.
 در برنامه 30 دقیقه ای «فراسو» که کاری از گروه سلامت جسم و پیشگیری رادیو سلامت است، هر روز از یکی از پزشکان متخصص در زمینه های مختلف پزشکی دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنونده ها پاسخ و راهکارهای مناسب را ارائه می دهد.
این برنامه، چهارشنبه با حضور دکتر براتی، متخصص پزشکی و ورزشی به بررسی تاثیر ورزش بر توانبخشی آسیب دیدگی زانو می پردازد.
گفتنی است، برنامه «فراسو» شنبه تا پنچشنبه هر هفته از ساعت 8:30 بر روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
بسیج جامعه پزشکی به روایت رادیو سلامت
برنامه افق روشن رادیو سلامت، پنجم آذر ماه به موضوع «بسیج جامعه پزشکی پیشرو در طرح جامعه سلامت» اختصاص دارد.
برنامه «افق روشن» رادیو سلامت، چهارشنبه پنجم آذر ماه موضوع بسیج جامعه پزشکی پیشرو در طرح جامعه سلامت را روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز می برد. دکتر روح الله قائد امینی، معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی و دکتر عیسی مالمیر، معاون علمی سازمان بسیج جامعه پزشکی از ساعت 9:05 به مدت 40 دقیقه با حضور در این برنامه به بررسی موضوع بسیج جامعه پزشکی پیشرو در طرح جامعه سلامت می پردازند.
یادآور می شود، برنامه «افق روشن» به سردبیری فاطمه شهبازی کاری از گروه سلامت اجتماعی روزهای شنبه به موضوعات زیست محیطی، دوشنبه ها به حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و چهارشنبه ها به فضاهای شهری عمومی اختصاص دارد.
علل شایع آپنه خواب
شبكه رادیویی سلامت، علل شایع آپنه خواب را پنجم آذر ماه در برنامه «مجله پزشكی» بررسی می‌کند.
 آیا تا به حال كسی به شما گفته كه در هنگام خواب با صدای بلند خرخر می كنید؟ آیا پیش آمده كه با احساس خستگی بعد از خواب شبانه كامل از خواب بیدار شده باشید؟ آیا شما در طول روز به خواب می روید؟ اگر پاسختان مثبت است شما دچار آپنه خواب شده اید. در این اختلال تنفس بطور مكرر در طول خواب قطع شده و مجدداً شروع می شود.
 دكتر آملی، متخصص گوش، حلق و بینی در برنامه «مجله پزشكی» روز چهارشنبه، از ساعت 15:05 الی 16:00 درباره علل شایع آپنه خواب صحبت می كند.
یادآور می شود، با هدف افزایش سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، این برنامه که کاری از گروه سلامت جسم و پیشگیری رادیو سلامت است، هر روز به یكی از موضوع‌های حوزه سلامت اختصاص دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: