کد خبر: ۴۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 25
معاون درمان وزارت بهداشت درگفتگوي اختصاصي با شفاآنلاين :
شفا آنلاین- معاون درمان وزارت بهداشت درواكنش به اظهارات دکتر قیامت- رئیس انجمن بیهوشی ومراقبتهاي ويژه ایران- که گفته بود مصوبات انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی درجه یک تهران قانونی نیست، گفت: قانون تعرفه در کشور نه از انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی و نه از انجمن های علمی- تخصصی که وظیفه اشان چیز دیگریست نشأت نمی گیرد.
دکتر محمد آقاجانی درگفتگوي اختصاصي با خبرنگار شفا آنلاین ضمن بيان اين خبرگفت: تعرفه ها در ایران بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه سلامت و هیئت وزیران تعيين می شود.

وی خاطرنشان کرد: اما توافقات بین بیمارستان های خصوصی و بیمه های مکمل که آنها هم خصوصی اند؛ امري طبیعی است که در بخش خصوصی این توافقات بر اساس منابع و نیاز بین ارائه دهنده و خریدار خدمت در سقف تعرفه مصوب نیز صورت بگیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر شفا آنلاین مبنی بر این که در نامه دکتر فاضل به وزیر بهداشت گفته شده که در کتاب تعرفه جدید دخل و تصرف شده است؛ تصریح کرد: اشکال این است که برخی از همکاران کتابی را مبنا کرده اند و نسبت به آن تغییرات را می سنجند که اصلأ مبنای قانونی این نیست.

وی افزود: بلکه مبنای قانونی این است که کتاب ارزش گذاری نسبی را باید وزارت بهداشت بررسی؛ کارشناسی و آماده کند و در دبیرخانه شورای عالی بیمه مورد بررسی قرار بگیرد و با منابع مالی بیمه تطبیق داده شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تأکید کرد: بعد این کتاب کارشناسی شده در راستای اهداف نظام سلامت با منابع بیمه منطبق می شود و باید در صحن شورای عالی بیمه سلامت مطرح و در هیئت وزیران مصوب و بعد ابلاغ شود.

وی ادامه داد: این کار دقیق و کارشناسی به طور دقیق و کامل صورت گرفته و کتابی که در برخی از کشورهای پیشرفته در حال اجراست همه اجزایش در مملکت ما قابل اجرا نیست.

وی بیان کرد: تناقضات آشکار این کتاب که برخی همکاران می گویند این مجموعه تعرفه های ابلاغی منطبق با کتاب جدید تعرفه نیست تفاوت و تناقضات آشکاری با اهداف نظام سلامت ما دارد.

وی گفت: برای نمونه تعرفه سزارین در کشورهای غربی بیش از زایمان طبیعی است. در حالی که ما در نظام سلامت تأکید داریم باید تعرفه زایمان طبیعی بیشتر باشد؛ یا عمل هاي جراحی تهاجمی با برش های بزرگ ، تعرفه بیشتری نسبت به اعمال جراحی کم تهاجمی نظیر لاپاراسکوپی دارد.

آقاجانی تصریح کرد: حال آن که در نظام سلامت ما برای تشویق این نوع عمل هاي جراحی کم تهاجمی باید معکوس باشد و 100 دست از این دست مثال ها وجود دارد.

وی یادآور شد: اصلأ قرار نبوده کتابی که در کشورهای غربی در حال اجراست در نظام سلامت ما هم عینأ بخواهد اجرا شود،بلکه کتاب فعلی بر اساس اهداف نظام سلامت با کار کارشناسی که وزارت بهداشت با کمک انجمن های علمی- تخصصی و استفاده ازخبرگان و صاحب نظران در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های بیمه گر صورت گرفته در نهایت تنظیم شده است.

وی با اشاره به این که کتاب جدید تعرفه کارشناسی، قانونی و فنی است به شفا آنلاین گفت: حال آن که قدر مسلم در یک كاربزرگ این چنینی ،نقایصی هم وجود دارد؛ و وزارت بهداشت هم برای شنیدن انتقادات گوش شنوا دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در صورتی که انتقادات وارده کارشناسی و در مسیر اهداف نظام سلامت باشد از آنها بهره برداری و در ویرایش های آتی کتاب هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: البته هر گونه انتقاد حق آحاد جامعه است؛ چه جامعه پزشکی و یا از سوی سایر گروه ها؛ اما نکته مهم این است که میزان و معیاردراين باره قانون می باشد.

وی خاطرنشان کرد: انشاالله این کتاب به طور کامل و جامع با دقت کافی در همه بیمارستان های خصوصی و دولتی اجرا خواهد شد؛ و سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت برای اجرای دقیق آن در همه بیمارستان ها نظارت خواهند داشت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
0
0
دقیقا ایرادکارهمینجاهست. تنها صنفی که تعرفه هاش رو از خارج براش تحمیل میکنن.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: