کد خبر: ۴۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 19
شفا آنلاین:این مواد شیمیایی برای انسان سمی هستند، به همین شکل می‌تواند در کاهش قدرت باروری در انسان هم موثر باشد همان‌طور که در دهه‌های اخیر شاهد هستیم پدیده ناباروری به شدت در جوامع رشد داشته و نیاز روز افزون به فناوری‌های باروری کمکی مثل لقاح آزمایشگاهی به میزان قابل توجهی دیده می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، معمولاً هنگام خرید مواد شوینده افراد تنها به یک مورد توجه دارند و آن قدرت پاک‌کنندگی است. بخش زیادی از صابون‌ها، خوشبوکننده‌ها، سفید‌کننده‌ها، نرم‌کننده‌ها، ضدعفونی‌کننده‌ها، جرم‌گیرها و...  به علت پاکیزگی و زدودن میکروب و معطر کردن هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند، غافل از این‌که مواد شیمیایی و سمی موجود در ترکیبات اکثر این محصولات برای سلامت مضر هستند و باعث آسیب‌های پوستی و تنفسی و حتی موارد حادتر و جدی‌تر مثل آسیب به ریه و تخریب مخاط‌ها می‌شود.

بررسی ها نشان می دهند، تماس زنان باردار با مواد شوینده احتمال سقط جنین را تا 50 درصد افزایش می دهد و خانم هایی که با مواد شوینه زیاد سر و کار دارند و دائما در حال تمیز کردن محیط خانه می باشند از میزان باروری شان به مرور کاسته می شود.

این مواد شیمیایی برای انسان سمی هستند،  به همین شکل می‌تواند در کاهش قدرت باروری در انسان هم موثر باشد همان‌طور که در دهه‌های اخیر شاهد هستیم پدیده ناباروری به شدت در جوامع رشد داشته و نیاز روز افزون به فناوری‌های باروری کمکی مثل آزمایشگاهی به میزان قابل توجهی دیده می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: