کد خبر: ۴۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 19
شفاآنلاین-امروز 28 آبان برابر با 19 نوامبر مصادف است با «روز جهانی مردان» که امسال با شعار «همه با هم آینده مردان و پسران را بسازیم» نامگذاری شده است.
به گزارش شفا آنلاین،هر سال در تاریخ 19 نوامبر روز جهانی مردان و تاریخ 20 نوامبر روز جهانی کودک در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود و همزمانی این دو روز فرصتی را برای مردان، خانواده‌ها و کودکان فراهم می‌کند تا 48 ساعت در کنار هم شاد باشند. سال گذشته میلادی (2013) مراسمی به مناسبت این روز در بیش از 70 کشور جهان برگزار شد. هدف از نامگذاری این روز به نام مردان و پسران توجه به سلامت مردان و پسران، ارتقای تساوی جنسیتی و ترویج نقش مثبت مردان در اجتماع است.


به نقل از پایگاه رسمی روز جهانی مردان، این روز بهانه‌ای است تا زحمات مردان در محل کار و فدارکاری پدران و همسران در محیط خانواده ارج نهاده شود. شاید اگر چالش‌های مردان و پسران را در طول زندگی آنها بدانید شما هم موافق باشید که مردان و پسران هم نیاز به توجه بیشتر جامعه جهانی دارند. برای درک بهتر مشکلات مردان و پسران نمونه‌ای از چالش‌های زندگی آنها را یادآور می‌شویم که شامل موارد ذیل می‌شوند:

- پسران دو برابر بیش از دختران به اختلال نقص توجه ناشی از بیش فعالی (ADHD) مبتلا می‌شوند.

- میزان ترک تحصیل پسران در مقطع دبیرستان بسیار بالاست.

- نمرات پسران از دختران کمتر است.

- نرخ خودکشی در پسران چهار برابر دختران است.

- احتمال ورود پسران به زندان در جوانی بیش از دختران است.

- پسران بیش از دختران قربانی جرم و جنایت می‌شوند به طوری که پسران 5 برابر بیش از دختران بر اثر قتل جان خود را از دست می‌دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: